Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben echt echt nieuw op het vlak van smartphones of wat dan ook. Ik ben eigenlijk op zoek naar een smartphone/PDA waarmee op het net kan (hoeft dus geen telefoon te zijn) om emails te ontvangen (vb met WIFI) en agenda mee te zeulen.

Zelf ben ik echt niet bereid om veel neer te leggen (genre +400 euro) voor een gadget, en het merk doet er al helemaal niet toe. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik geen data abonnement moet hebben om een gps functie te gebruiken. En ik ben ook wel voorzichtig om een te trage smartphone/PDA te kopen die uiteindelijk na een jaartje een nieuwe OS niet kan draaien...

Wie kan me iets aanbevelen dat er ongeveer zo uitziet:
- processor van +500 MHz
- ram van +252
- gps zonder data abonnement
- android
- zo goedkoop mogelijk lol

Zelf raak ik er niet wijs uit. Een LG optimus One p500, of toch maar de Acer liquid E 2.2, of gewoon lager mikken met de Samsung Apollo, de HTC wildfire of beetje gokken en de ZTE Blade gaan halen...? Of een PDA en geen smartphone, maar die lijken eigenlijk even duur... En ik wil eigenlijk ook wel android draaien (open source en grote community...).

De markt is zo verwarrend dat ik wel wat hulp kan gebruiken...

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53

Tazzios

..

je weet dat GPS voor lokatie bepaling is? Dat weinig met een data abonnement te maken heeft.

@arvidbeheerder
[flauw]
Dat hij offline navigatie software hebben staat niet in zijn TS >:)
[/flauw]

[ Voor 42% gewijzigd door Tazzios op 17-01-2011 10:38 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 09:48
Tazzios schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:28:
je weet dat GPS voor lokatie bepaling is? Dat weinig met een data abonnement te maken heeft.
Een heleboel programma's gebruiken de dataverbinding om live updates op te halen over de actuele status op de weg. Daarnaast gebruikt google maps bijvoorbeeld de dataverbinding om de hele route te bepalen.

Er zijn een heleboel telefoons die je hiervoor kunt gebruiken. Op de htc wildfire zou je bijvoorbeeld navigon kunnen draaien, die wil zonder data verbinding ook werken. Ben je al is een telco shop binnen gelopen om te kijken hoe je het toestel zelf aan vind voelen/eruit vind zien. En verder al reviews gelezen over de toestellen?

Verwijderd

Topicstarter
Hm, mss drukte ik mezelf niet zo goed uit (of begrijp ik er gewoon niets van).

Maar een gps is voor lokatie, maar vb je moet voor die dingen toch betalen (vb tomtom).

Of betaal je enkel voor het begeleiden (draai binnen 100 meter rechts)...?
Ben je al is een telco shop binnen gelopen om te kijken hoe je het toestel zelf aan vind voelen/eruit vind zien. En verder al reviews gelezen over de toestellen?
Veel te veel reviews gelezen, het internet staat er bol van. Ook al veel winkels binnengegaan en vaak wordt je dingen in de nek geduwd die zij willen verkopen. De een zegt 'zeker HTC' vanwege de kwaliteit van de hardware, de andere 'LG is zeker zo goed' en nog een andere zegt 'waarom Acer als je een HTC kan kopen voor 50 euro meer', nog een andere 'goh, 250 RAM is echt niet genoeg', de volgende dan weer ' 250 is meer dan genoeg, tenzij je wilt gamen', waar de laatste zegt 'de OS is veel belangrijker dan de hardware'...

Ja, best wel veel gelezen en zelfs tot op het niveau gegaan van overclocking en processor per processor vergelijken. En resultaat: geen idee... en vooral geen ervaring met smartphones.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 10:41 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53

Tazzios

..

Er staat altijd wel software op waarmee je de coördinaten en hoogte af kan lezen (de informatie de die de GPS verzameld).
Wat je wil is navigatie software lokaal geïnstalleerd zodat er niet continue gebruik wordt gemaakt van je data verbinding
Of betaal je enkel voor het begeleiden (draai binnen 100 meter rechts)...?
Wat voor verdien model er gehanteerd kan verschillen per aanbieder. meestal moet je bij offline pakketten de software in z`n geheel kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Tazzios op 17-01-2011 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat je wil is navigatie software lokaal geïnstalleerd zodat er niet continue gebruik wordt gemaakt van je data verbinding
En ik lees in je antwoord dat dat dus zeker mogelijk is. Ok, dan begrijp ik al 1 ding.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Volgens mij kan je met elk OS inmiddels lokale navigatie draaien, zoals Sygic of Google Navigatie. Omdat je weinig geld uit wil geven, zou ik inderdaad voor Android gaan. HTC Wildfire lijkt mij een goeie keuze.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Begin eens met het selecteren van de modellen die aan je eisen voldoen, en ga daar dan eens systematisch reviews van lezen. Dan komt het model dat je wilt vanzelf uit de bus rollen. Twijfel je toch nog, dan kun je natuurlijk altijd vragen stellen op GoT, maar dan verwachten we wel specifieke vragen, en geen boodschappenlijstje waarbij je ons de modellen uit laat zoeken. We verwachten dat je dat op GoT zelf kan.

Verder zijn je vragen over navigatie dusdanig basic dat het gemakkelijk zelf op te zoeken is. Al met al gaat dit topic dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.