Logitech G15: dubbele invoer bij aanslag 1 toets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hi guys, ik zal de ietwat onduidelijke topicstart even uitleggen.

Ik heb sinds gisteren het probleem dat als ik één toets indrukt, de G15 denkt dat er twee toetsen worden ingedrukt. Voorbeeld:

Als ik in Word op F5 tik, krijg ik een '7', opent hij de help en het 'zoeken en vervangen' scherm. Bij Chrome ververst hij de pagina en opent hij help.

Als ik in Word op Tab tik, krijg ik tab en een '9'. Zelfde in Chrome (bijvoorbeeld bij het cyclen door invul formulieren).

Wat ik al geprobeerd heb:
- alle stuurprogramma's onder Apparaatbeheer verwijderen
- laatste software van de Logitech site af te downloaden
- andere USB poort gebruiken

Maar niets heeft geholpen. Is er nog iets wat ik kan doen voordat ik ragequit en een nieuw toetsenbord aanschaf? :P

Alvast bedankt!

*edit: Ik werk trouwens op de 64-bit versie van Windows 7.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagaris op 17-01-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

De G15 zal wel een gametoetsenbord zijn, maar verder heeft dit topic niet zo heel veel met games te maken. Ik verplaats je topic bij deze dan ook naar Overige Hardware.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Ik heb met mijn stomme kop alleen in Hardware & Spielerij Algemeen gezocht op 'G15'. :F Bedankt voor het verplaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

De keren dat ik dubbele tekens mee heb gemaakt met een toetsenbord was dit altijd het gevolg van het knoeien van vloeistof op het toetsenbord. Is dat het geval misschien?
Je kunt ook even het toetsenbord op een andere pc testen om te kijken of hij dan wel goed reageert.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Dit lijkt me een hardware-matig probleem met het toetsenbord.
In het toetsenbord heb je een aantal losse sectoren waarbinnen toetsen vallen. Het lijkt er op dat je toetsenbord geen onderscheid meer kan maken welke toets binnen een sector is ingedrukt, en ze allemaal registreert.

Heb je dit met alle toetsen, of alleen de genoemde?
Als je op de F5 (refresh) drukt geeft hij ook de F1 (help), is dat andersom ook? Refreshed Chrome als je op F1 drukt?
Heb je onlangs vloeistof over het toetsenbord gemorst, in een erg vochtige omgeving gebruikt, of hem laten vallen?
Je kunt het toetsenbord eens ondersteboven houden en door elkaar schudden in de hoop dat stof er vuil er uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
kraats schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:09:
De keren dat ik dubbele tekens mee heb gemaakt met een toetsenbord was dit altijd het gevolg van het knoeien van vloeistof op het toetsenbord. Is dat het geval misschien?
Je kunt ook even het toetsenbord op een andere pc testen om te kijken of hij dan wel goed reageert.
Zal hem inderdaad even op een andere PC testen.
frickY schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:09:
Heb je dit met alle toetsen, of alleen de genoemde?
Als je op de F5 (refresh) drukt geeft hij ook de F1 (help), is dat andersom ook? Refreshed Chrome als je op F1 drukt?
Heb je onlangs vloeistof over het toetsenbord gemorst, in een erg vochtige omgeving gebruikt, of hem laten vallen?
Je kunt het toetsenbord eens ondersteboven houden en door elkaar schudden in de hoop dat stof er vuil er uitvalt.
Het is me nog alleen bij de genoemde toetsen gebeurd (heb iig niet alle toetsen van het tobo gebruikt, dit is waar ik tegen aanliep bij normaal gebruik), maar als ik op F1 druk refreshed hij inderdaad de webpagina ook.

Soms gebruik ik een vochtig washandje om de toetsen schoon te maken, misschien dat ik het washandje iets te vochtig heb gehouden.

*edit: Het gebeurt ook op een andere PC. Dan vrees ik dat je gelijk hebt frickY, ik neem niet aan dat er een easy fix is voor dit? Anders ga ik even kijken voor een ander bordje, deze is na zoveel jaren toch een keer aan vervanging toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Sagaris op 17-01-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

Als je niet weet wat er overheen gegaan is: goed uitspoelen onder een lauwe kraan en enkele dagen laten drogen op de centrale verwarming. Als je zeker weet dat 'ie alleen met water in aanraking is gekomen kun je ook meteen laten drogen. Maar wel behoorlijk lang (niet maar een uurtje)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Ga ik dat eens proberen, mocht dat niet werken dan is het tijd voor nieuw bloed.

Bedankt voor de hulp en zal jullie op de hoogte houden of het is gelukt.
Pagina: 1