Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de KLD-40NX800F televisie en de HK AVR 255 receiver en de HK BDP 10 blu-ray speler.
Ik heb alles met goede hdmi kabels aangesloten en toch merk ik bij sommige Blu-rays en dvd's schokkende beelden als de camera naar links of rechts gaat. Is dat een instelling die niet goed is of ligt het aan de schijfjes?
De BDP 10 is via hdmi verbonden met de reveiver en de reciever is weer met hdmi verbonden met de tv.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:00
In een 24p-signaal zit niet genoeg beeldinformatie om een vloeiende camera-beweging te kunnen garanderen. Afhankelijk van de snelheid van de beweging zal je inderdaad weinig dan wel veel geschok hebben.

Enige dat je kan proberen is een soort van motion interpolation trucje op de tv aan te zetten (IFC, Cinema Smooth, etc.) maar sommige mensen vinden het beeld er dan homecamera-achtig "nep" uit zien.

Of de output op 60Hz zetten. Dit introduceert dan wel een klein regelmatig schokje (judder) maar sommige mensen zien dat niet/storen zich er minder aan dan het constante geschok van 24p. Ik irriteer me helaas aan beide fenomenen nogal ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 17-01-2011 09:29 ]

Nickname does not reflect reality

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Brad Pitt schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:27:
...
Enige dat je kan proberen is een soort van motion interpolation trucje op de tv aan te zetten maar sommige mensen vinden het beeld er dan homecamera-achtig "nep" uit zien....
Aanvulling: controleer mogelijk extra dat je TV allerlei beeldverbeteraars OF volledig uit heeft staan OF alles aan het staan. Gedeelten wel/niet aan/uit geeft juist extra verstoring, interpolatie-crap en dergelijke.

Zelf ben ik een purist en kies er (tot ergernis van sommigen die met me meekijken) om alles uit te zetten op mijn TV aan verbeterende technieken en afhankelijk te zijn van de input; voor BluRay is dat 24p en dus ziet het er minder vloeiend uit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb de hdmi ingang van de tv op 200Hz (motionflow) staan. Dus dan moet ik daar een beetje mee stoeien begrijp ik.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:58:
Oke, ik heb de hdmi ingang van de tv op 200Hz (motionflow) staan. Dus dan moet ik daar een beetje mee stoeien begrijp ik.
Zet het gewoon eens helemaal uit als je een 24p BD-disc afspeelt...?

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar ik heb dit gevonden in handleiding van de Blu-ray speler:

Film Functie: voor perfecte weergave van films die zijn opgenomen
met de standaard frequentie van 24 beelden per seconden. Dat werkt
alleen bij BD discs opgenomen op 1080/24p, een HDMI verbinding
met de audio/video receiver of TV en een TV die geschikt is om
beelden met een resolutie van 1080/24p weer te geven. Wanneer
dat allemaal in orde is en de resolutie is ingesteld op “HDMI Auto” of
“1080p”, kiest u “On” (aan). In alle andere gevallen kiest u OFF (uit).

Volgens de specificaties van de tv moet die ook 24p kunnen verwerken.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:03:
Oke maar ik heb dit gevonden in handleiding van de Blu-ray speler:

...

Volgens de specificaties van de tv moet die ook 24p kunnen verwerken.
Niet als jij zegt tegen de TV: zet MotionFlow meuk aan... Dan gaat de TV (in veeeeel gevallen) proberen het 24p beeld aan te passen zodat het vloeiender lijkt.

En in leken-taal: deel 200 eens door 24. Daar komt geen heel getal uit; je gaat dus frames extra/minder zien per seconde... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk, ik ga vanavond er mee aan de slag.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb gisterenavond eens even wat instellingen gewijzigd. Ik heb op de tv de Motionflow uitgeschakeld en de "bioscoopstand" ingeschakeld. Daarnaast heb ik op de blu-ray speler de filmfunctie aangezet. Gevolg: Mooi vloeiend beeld geen geschok meer.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:31:
Nou, ik heb gisterenavond eens even wat instellingen gewijzigd. Ik heb op de tv de Motionflow uitgeschakeld en de "bioscoopstand" ingeschakeld. Daarnaast heb ik op de blu-ray speler de filmfunctie aangezet. Gevolg: Mooi vloeiend beeld geen geschok meer.
d:)b Kijk van de week eens in de handleiding of je voorkeuzen kan instellen op je TV. Dan kan je voor een BluRay-film inderdaad alle extra zooi in 1x uitzetten maar als je bijvoorbeeld tennis kijkt op Eurosport, zou je sommige extra's weer kunnen aanzetten om het balletje vloeiend te zien bewegen.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:34:
[...]

d:)b Kijk van de week eens in de handleiding of je voorkeuzen kan instellen op je TV. Dan kan je voor een BluRay-film inderdaad alle extra zooi in 1x uitzetten maar als je bijvoorbeeld tennis kijkt op Eurosport, zou je sommige extra's weer kunnen aanzetten om het balletje vloeiend te zien bewegen.
Ik kan het per ingang instellen. Dus de instellingen blijven behouden. Nu heb ik de "hdmi 1" ingesteld met motionflow uit, en op bioscoop enz enz. Maar bij digitale televisie staat de motionflow wel aan. Dus ik hoef nu helemaal geen instellingen meer te veranderen. :)
Pagina: 1