Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Goedemorgen mede-tweakers,

Ik zit met het volgende probleem ik gebruik op dit moment een Linksys WUSB600N wireless stick in combinatie met Windows 7 X64 en de laatste ralink driver 3.1.8.0. Mijn router is een WRT320N met laatste DD-WRT firmware. Op dit moment heb ik maximaal 2 streepjes verbinding in windows en zo nu en dan valt de verbinding weg.

Aanpassingen aan de router heb ik reeds geprobeerd (TX-waardes, Kanaal, 20/40 mhz, etc)
Ik ben bang dat ik op dat gebied weinig tot niks meer kan verbeteren en het probleem dan ook meer in de ontvangst zit.

Daarom zit ik er denken om mijn wireless usb stick te vervangen voor een interne kaart met losse antenne. Ik zit nu alleen te twijfelen tussen een PCI of een PCI-Express variant. Ik kan echter alleen heel weinig informatie vinden hier op tweakers over dit soort kaartjes. Dan wel de chips die gebruikt worden op deze kaartjes.

Ik heb al een voorselectie gemaakt en zou dan ook graag daar wat feedback over willen ontvangen:
ICIDU Wireless PCI-E Card 150N
ICIDU Wireless PCI-Card 300N]

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet ik PCI-e gewoon de opvolger van PCI, het is kleiner en sneller (en goedkoper dacht ik). Wat je er niet bij meld is of het voor een desktop of notebook is, ik neem aan voor een desktop. Zo te zien is de 2e kaart gebaseerd op de nieuwe 300N standaard en de PCI-E op de eerdere 150N. De PCI kaart is dus in dit geval sneller omdat het hier niet uitmaakt of het PCI of PCI-e is simpelweg omdat de totale busbandbreete (PCI=133MB/sec vs. PCI-e 1TB/sec) niet benut word bij een netwerk kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Het is inderdaad voor een desktop, zelf denk ik dat het verschil tussen 150 en 300 verwaarloosbaar is en heb dan ook liever een stabiele verbinding heb dan een verbinding met pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vraag me af of je hiermee wel de oorzaak van je probleem (2 streepjes WLAN in Windows) gaat wegnemen.

Heb je enig idee of er een oorzaak is voor de lage snelheden of eventueel wegvallende verbinding? Zit je niet net als de rest van de straat op hetzelfde kanaal (kan je uitvinden met inSSIDer bijvoorbeeld).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb tussen de verschillen in kwaliteit tussen 150N en 300N echter kan je een 300N device wel op 150N terug zetten in geval van slechte verbinding of zo en een 150N kan je niet op 300N zetten dus in dat geval zou je zeggen ga voor 300N dat zou veel flexibeler moeten zijn en meer 'future proof'. Maar misschien zijn er wat reviews te vinden over de kwaliteit van beide standaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@MAX3400

Ik heb geen last van een trage verbinding ik haal gewoon mijn maximale snelheid. In de DD-WRT functie zit de mogelijkheid om een sitesurvey te doen, daar uit blijkt dat meeste buren kanaal 11 of 9 gebruiken. Ik heb mijn router dan ook ingesteld op kanaal 4.

Ik verwacht de sterkte van het signaal te kunnen verbeteren door een los kaartje te gebruiken met een sterkere antenne.

ik zelf denk dat de weg vallende verbinding ook nog kan zitten in het USB-protocol. Vaak als ik de USB stick eruit haal en er opnieuw instop is de verbinding hersteld.

[ Voor 17% gewijzigd door TWFpa2Vs op 17-01-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Niemand hier verder ervaring of de ontvangst van een PCI WiFi kaart beter is dan een USB WiFi kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is in het algemeen niet te zeggen. Het hangt allemaal af van de gebruikte chips, materialen en antenne(s). Het is dus niet zo dat PCI bijvoorbeeld per definitie beter is dan USB. Als die PCI kaart een antenne aan een kabel heeft is deze wat flexibeler te plaatsen, wat een betere ontvangst zou kunnen opleveren. Dit kun je met je USB stick echter ook met een USB verlengsnoer bereiken. De vraag is echter of dit wel de oorzaak is van je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Collie,

dat begrijp ik. Echter hoor ik toch van meerdere mensen met een usb wifi stick dat zij precies dezelfde storingen hebben terwijl de configuratie volledig anders is.

Mocht je nog andere ideeën hebben dan hoor ik het graag.
Heb jij toevallig ervaringen met de merken Ovislink Airlive of Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
kan niemand hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het enige wat ik erover kan zeggen is dat een USB-stickje mogelijk een kleinere receiver heeft en dus een lager aantal "streepjes" laat zien. Het protocol voor USB hoeft geen probleem te zijn anders zouden veel andere apparaten of verbindingen ook timeouts kunnen geven etc.

Het vervangen van je USB-stick is een mogelijkheid maar zoals ik al eerder zei in dit topic (en anderen ook); de vraag is maar of je de oorzaak wegneemt. Het hebben van WLAN over bepaalde afstanden of door bepaalde factoren beinvloed (zoals houten muren/vloeren) kan onderhevig zijn aan heleboel storingen. Het plaatsen van een kaart met een antenne of een andere ontvanger, hoeft je probleem niet op te lossen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je hem al gewoon op een usb verlengkabel aangesloten waardoor je de stick beter kan positioneren wbt de ontvangst?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik heb inmiddels de USB verlengkabel er tussen uit gehaald. En de verbinding is tot nu toe nog niet weggevallen.
Ik woon in een appartement en de afstand zal een meter of 10 zijn. ik weet niet precies hoe het signaal zich verspreid maar in het meest negatieve scenario moet hij door 1 draagmuur en 2 binnenmuren.

[ Voor 47% gewijzigd door TWFpa2Vs op 19-01-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zomaar het vermoeden dat het signaal gewoon in een rechte lijn gaat hoor ;)

Er zat als ik het goed begrijp dus al een USB verlengkabel tussen, en sinds je deze hebt verwijderd zijn je problemen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ja ik werk nu al een aantal dagen zonder USBverlengkabel ertussen en heb nog geen weg vallende verbinding gehad. Misschien dat er toch iets niet lekker zit in de USB verlengkabel.

[ Voor 3% gewijzigd door TWFpa2Vs op 21-01-2011 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:44:
Ik heb zomaar het vermoeden dat het signaal gewoon in een rechte lijn gaat hoor ;)

Er zat als ik het goed begrijp dus al een USB verlengkabel tussen, en sinds je deze hebt verwijderd zijn je problemen over?
Ja het gaat in een rechte lijn, maar deze lijn heeft wel een soort breedte, Dus als een antenne zichtbaar is kunnen objecten daaromheen nog wel storen. zoek eens op fresnell zone.

Afbeeldingslocatie: http://www.wlanmall.com/media/article/fresnelzone.jpg

Iperf

Pagina: 1