Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Hallo Tweakers!

Ik ga binnenkort een HD-tv kopen. Deze zal in het bezit zijn van 3 hdmi poorten, 1 usb poort, 1 scart, 1VGA aansluiting (zie productkoppelingen).

Echter zou ik deze TV graag willen koppelen met mijn laptop zodat ik ook op mijn TV gebruik kan maken van internet (en de rest van Windows).
Nu bezit mijn laptop (deze is nu 3 jaartjes oud) geen HDMI-aansluiting en geen DVI-aansluiting, alleen een VGA aansluiting en een zooitje USB aansluitingen.

Mijn vraag is of het mogelijk is om van HDMI naar USB (of misschien HDMI naar VGA) te gaan totdat ik een kan gaan kopen met HDMI.
Ik heb wel deze HDMI to USB converter gevonden en deze HDMI to VGA converter. Nu vroeg ik mij af wat beter is en/of iemand een beter idee heeft om te zorgen dat ik het beeld van mijn laptop kan krijgen op mijn TV.

Nu zit er dus ook een VGA aansluiting op, zou dit dan de makkelijkste/goedkoopste oplossing zijn?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 22:39

Garyu

WW

Ehm, weet je zeker dat die USB-poort op je TV voor video-ontvangst is?

Ik zou gewoon een VGA-kabeltje aansluiten...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zit een VGA aansluiting op, jou laptop heeft een VGA aansluiting, dit is dus met een enkele kabel op te lossen. Zou dat het makkelijkst en goedkoopst zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Garyu schreef op maandag 17 januari 2011 @ 07:38:
Ehm, weet je zeker dat die USB-poort op je TV voor video-ontvangst is?
Nee die is alleen voor een USB stick dat je een filmpje kan kijken of foto's oid. Maar ik was niet van plan om die te gaan gebruiken. Ik zou dan een HDMI uit de TV naar de USB in de laptop willen, niet van USB naar USB.
Tsurany schreef op maandag 17 januari 2011 @ 07:42:
Er zit een VGA aansluiting op, jou laptop heeft een VGA aansluiting, dit is dus met een enkele kabel op te lossen. Zou dat het makkelijkst en goedkoopst zijn?
Lijkt mij ook, alleen heb je dan niet verschrikkelijk verlies van kwaliteit of heb je dat met die converters ook? We spreken hier denk ik over een periode van een half jaar totdat ik een nieuwe laptop ga kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Stefan|IA2 op 17-01-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee, een normale fatsoenlijke vga kabel geeft gewoon en strak beeld. En nee die hoeft niet duur te zijn, maar wel fatsoenlijk afgeschermd zijn. Dikte zegt niet alles, maar een hele dunne is meestal niet de beste.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

VGA is gewoon prima hoor. Mijn computerbeeldscherm doet het ook prima, ondanks dat de resolutie boven HD resolutie ligt. Alleen a) het is niet digitaal, dus eventueel storingsgevoeliger, en b) er wordt geen audio meegestuurd, die moet je dus apart aansluiten. That's it.

[ Voor 38% gewijzigd door Garyu op 17-01-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stefan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 07:44:
Lijkt mij ook, alleen heb je dan niet verschrikkelijk verlies van kwaliteit of heb je dat met die converters ook? We spreken hier denk ik over een periode van een half jaar totdat ik een nieuwe laptop ga kopen.
Neuh. Althans, ik heb in al die jaren dat mensen al computers gebruiken nooit iemand horen klagen over een verschrikkelijk verlies van kwaliteit met VGA. Je moet gewoon een goeie kabel hebben die niet veel langer is dan nodig is en dan ben je klaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je VGA gaat gebruiken, zoek eerst eens op in de handleiding van je laptop of dat ding wel de native resolutie van je TV kan aansturen?

Anders ga je mogelijk waziger beeld krijgen of vervormingen en daardoor heb je best nog wel eens kans dat (kleine) letters in applicaties onleesbaar worden als je 2 of 4 meter van je TV zit.

Sowieso vraag ik me nog wel af of je op 4m afstand het standaard font voor icons van 8 of 10px hoog kan zien...

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 17-01-2011 08:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 15:59
Je heb ook nog de optie om een usb videokaart te kopen. Steek je in je usb poort en kan je volgens mij DVI op aansluiten, en dan vervolgens van DVI naar HDMI verloop kabel.
Heb je wellicht beter beeld als met VGA

Bijvoorbeeld deze: pricewatch unsorted: HP USB GRAPHICS ADAPTER F/ HP HP NL571AA

[ Voor 30% gewijzigd door richard_1st op 17-01-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

MAX3400 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:38:
En als je VGA gaat gebruiken, zoek eerst eens op in de handleiding van je laptop of dat ding wel de native resolutie van je TV kan aansturen?

Anders ga je mogelijk waziger beeld krijgen of vervormingen en daardoor heb je best nog wel eens kans dat (kleine) letters in applicaties onleesbaar worden als je 2 of 4 meter van je TV zit.

Sowieso vraag ik me nog wel af of je op 4m afstand het standaard font voor icons van 8 of 10px hoog kan zien...
Eh, ik ken eigenlijk geen laptop-videokaarten van >2002 die een resolutie van 1920x1080 niet ondersteunen 8)7. Aangezien de notebook van de TS een Intel GMA X3100 aan boord heeft, verwacht ik hier geen problemen (max resolutie van 2048x1536 bij 75 Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Garyu schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:57:
[...]

Eh, ik ken eigenlijk geen laptop-videokaarten van >2002 die een resolutie van 1920x1080 niet ondersteunen 8)7.
Ach, het gaat ook niet om de videokaart (al kan je dat wel zo lezen in mijn vorige reply); niet alle TV's accepteren dezelfde input via VGA als dat ze bijvoorbeeld via DVI of HDMI accepteren.

En gezien het feit dat in dit hele topic niet staat genoemd welke resoluties de VGA-IN op de Samsung ondersteunt noch een directe link naar de handleiding in PDF is gegeven (waarbij ik moet opmerken dat de site van Samsung echt bagger werkt op dit moment), gaf ik dus aan dat dit wel gecontroleerd moet worden.

Zou jammer zijn als TS er zometeen achterkomt dat de input, bij wijze van spreken, 1440x900 is, dat hierdoor zijn beeld "rot" eruitziet en dat de GMA extra software (zoals UltraMon) nodig heeft om dit uberhaupt weer te geven...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57

Rmg

http://vgatohdmi.com/ Dit is een kastje dat kan doen wat je wilt, en ook nog eens audio injecteren alleen full hd kan het niet aan geloof ik

[ Voor 17% gewijzigd door Rmg op 17-01-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zou jammer zijn maar lijkt mij niet te verwachten. Alle Samsungs die ik tot dusver heb meegemaakt ondersteunen gewoon 1360*768 als input signaal. 1920x1080 zal dan ook prima werken, echter heb ik nog geen Full HD Samsungs aangesloten op een VGA bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Garyu schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:57: Aangezien de notebook van de TS een Intel GMA X3100 aan boord heeft, verwacht ik hier geen problemen (max resolutie van 2048x1536 bij 75 Hz).
Ik gebruik op mijn notebook momenteel de resolutie 1280x800.
MAX3400 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:14:
[...]Zou jammer zijn als TS er zometeen achterkomt dat de input, bij wijze van spreken, 1440x900 is, dat hierdoor zijn beeld "rot" eruitziet en dat de GMA extra software (zoals UltraMon) nodig heeft om dit uberhaupt weer te geven...
Als ik even gebruik moet maken van extra software is het niet erg, wat ik al schreef, ik heb de notebook nog ongeveer een halfjaar, dus extra software is geen ramp.

Ik zal eens contact opnemen met Samsung met de vraag welke resoluties de VGA ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:15
Contact opnemen met Samsung is wellicht ietwat overbodig omdat de handleiding van die TV gewoon op het internet staat. Ondersteunde resoluties zijn alle gangbare resoluties t/m 1080p. Bij mij staat exact dezelfde TV, met de XBOX360 aangesloten via VGA - resolutie 1080p. Beeld is uitmuntend.

Mocht je je laptop op de TV aansluiten, en je besluit de TV als enige beeldscherm te gebruiken, zit je qua resoluties wel goed. Alleen als je de schermen gaat 'klonen' (op beide hetzelfde weergeven), kan er een kleine vervorming optreden.
Pagina: 1