Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lijbrandt relay MTA ( ip en port voor mail relay)

Pagina: 1
Acties:

• jnhgm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 18:30
Beste mede lijbrandt gebruikers.

Via UPC kon ik voorheen mijn eigen mailservers gebruiken en kon ik de mail via UPC relayed mail de wereld insturen. Op die manier werd mijn mail door bijna alle ontvangende providers geaccepteerd.

Ik heb helaas nog niet kunnen ontdekken wat ik bij Lijbrandt daarvoor moet gaan opgeven en de website van Lijbrandt is op dit punt minder informatief dan die van UPC of Chelloo Underground.

Weet iemand wat ik als IP en port mag gaan opgeven.

Jan

Verwijderd

Lijbrandt blokkeert inkomend geen verkeerd, dus je kunt gewoon je mailserver draaien op poort 25. Als smarthost kun je toch gewoon de SMTP server van Lijbrandt opgeven? Ik zie het probleem niet.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Vziw blokkeert Lijbrandt poort 25 niet. Je kunt dus zelf je uitgaande mail verzorgen.

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 16:06
Er worden geen poorten geblocked inderdaad.
Je kan natuurlijk wel wat issues krijgen met het feit dat als je zelf je smtp gebruikt dat deze jouw persoonlijk IP gebruikt.

Dat IP staat natuurlijk niet geregistreerd als SMTP waardoor vele servers deze zullen blocken.
Gewoon de SMTP van Lijbrandt gebruiken zoals Cheatah werkt natuurlijk gewoon goed.

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:40:

Dat IP staat natuurlijk niet geregistreerd als SMTP waardoor vele servers deze zullen blocken.
Leg dan eens uit waar en waarom een IP adres geregistreerd moet staan om niet geblockt te worden? Ik ben daar erg benieuwd naar.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 19:28
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:52:
[...]

Leg dan eens uit waar en waarom een IP adres geregistreerd moet staan om niet geblockt te worden? Ik ben daar erg benieuwd naar.
Heeft alles temaken met spam nu kunnen ze denk ik sneller servers blokken als ze veel spam versturen.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Yogoi schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:40:
Er worden geen poorten geblocked inderdaad.
Je kan natuurlijk wel wat issues krijgen met het feit dat als je zelf je smtp gebruikt dat deze jouw persoonlijk IP gebruikt.

Gewoon de SMTP van Lijbrandt gebruiken zoals Cheatah werkt natuurlijk gewoon goed.
Wat voor registratie? De enige registratie die 'geldig' (mind the quotes) is wat betreft de combinatie IP en SMTP, is je MX record en die stel je zelf in...
En blacklists vallen nog wel mee, ik draai al 10 jaar m'n eigen server en ik heb nog nooit op een blacklist gestaan. zowel in m'n UPC tijd niet als nu in m'n XS4All tijd. De meeste blacklists zijn redelijk conservatief in het blocken van IP ranges... En volgens mij staan de ranges van Lijbrandt er ook nog nergens op...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 17-01-2011 13:24 ]

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:47
Hoe heb jij dan een PTR record bij Lijbrandt (of andere partij) voor elkaar gekregen?

PTR record moet door de eigenaar van het IP adres/range worden doorgevoerd, en heeft niets met je eigen DNS gegevens te maken.
Pagina: 1