V&A "kijk in uw wijk" idee

Pagina: 1
Acties:
  • 975 views

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28
Ik maak met veel plezier gebruik van de PriceWatch en V&A onderdelen op tw.net maar toch mis ik wat.
Bij marktplaats bestaat de functie "kijk in uw wijk" om op zoek te gaan naar hebbedingetjes in de buurt.

Ik weet dat het mogelijk is om per rubriek te filteren op max afstand vanaf een postcode maar niet van alle advertenties van alle rubrieken om nou elke rubiek langs te gaan->filteren is ook niet zon succes :p
Wellicht met een max van 35km vanaf de ingestelde postcode om de database niet teveel te belasten en omdat het enkel voor alle rubrieken ipv 1 rubriek geld lijkt het me technisch ook niet zo ingewikkeld om te realiseren

Indien dit idee in de smaak valt zou ik het graag terug zien in de V&A :)

mocht dit de verkeerde categorie zijn excuses alvast

if (!coffee) {
Work = false; }

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die mag in Lieve Devvers, maar grappig idee :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
> LD

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het filteren op afstand voor alle aanbod/vraag advertenties is binnenkort mogelijk :)

• naaitsab
We wachten het af :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Ik vind het ook een kek plan!

• Laurent
  • Niet online
Nu kun je bij deze pagina ook gewoon de filters toepassen :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

Reinier

\o/

Laurent schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:30:
Nu kun je bij deze pagina ook gewoon de filters toepassen :)
Nice! Klopt het dat afstand 0 kilometer vanaf een bepaalde plaats niet werkt? Dan wordt er effectief niet gefilterd :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met Belgische plaatsen werkt het blijkbaar ook nog niet?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:35

Matis

Rubber Rocket

Ikzelf woon in Alphen (in Noord Brabant). Als ik Alphen NB invul bij plaatstnaam gaat de applicatie er (volgens mij) vanuit dat ik in Alphen ad Rijn woon :p

Daar moet nog wel wat aan gebeuren. Op postcode (5131) gaat het overigens wel prima :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:50
Matis schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:35:
Ikzelf woon in Alphen (in Noord Brabant). Als ik Alphen NB invul bij plaatstnaam gaat de applicatie er (volgens mij) vanuit dat ik in Alphen ad Rijn woon :p

Daar moet nog wel wat aan gebeuren. Op postcode (5131) gaat het overigens wel prima :)
Same here met Bergen Lb. Dat gaat ie ervanuit dat ik in Bergen woon. Postcode gaat ook hier prima.
Vind deze functie echt een goede toevoeging voor vraag en aanbod :)

• naaitsab
Reinier schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:33:
[...]

Nice! Klopt het dat afstand 0 kilometer vanaf een bepaalde plaats niet werkt? Dan wordt er effectief niet gefilterd :)
0km is eigenlijk alleen je router :+ :P
Je zult dus minimaal iets van 5km moeten pakken.

Overigens gewoon zoeken op postcode.

if (!coffee) {
Work = false; }

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 16:25
Admiral Freebee schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:35:
Met Belgische plaatsen werkt het blijkbaar ook nog niet?
Ik krijg een gelijkaardige indruk, vanaf deze morgen rond 10 uur dat V&A lastig begint te doen. Mijn postcode ingeven werkt niet meer (belgische postcode) om een afstand tot de verkoper te bekomen. Gisteren en vroeg deze morgen werkte wel nog alles naar behoren. Wel jammer, ik keek eerst naar afstand en dan naar het item! :p

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 13:57
Hoe kan ik deze afstandsfilter gebruiken in de RSS feed? Zou wel makkelijk zijn eigenlijk..

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:50
Helaas werkt het sorteren op afstand nog niet, in ieder geval niet hier.

Ik heb even twee screenshots genomen, waarbij ik zowel aflopend als oplopend sorteer op afstand en de volgorde van de advertenties blijft hetzelfde.
Sorteer1
Sorteer2

Ik weet niet of het een bug is of dat het aan de computer ligt. Ben nu op school en gebruik IE8 onder XP.

• naaitsab
Lars93 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:14:
Ik weet niet of het een bug is of dat het aan de computer ligt. Ben nu op school en gebruik IE8 onder XP.
Daar heb je het al, hier met Chrome werkt alles perfect dus het zal aan je pc liggen.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Laurent
  • Niet online
gerre22 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:02:
[...]

Ik krijg een gelijkaardige indruk, vanaf deze morgen rond 10 uur dat V&A lastig begint te doen. Mijn postcode ingeven werkt niet meer (belgische postcode) om een afstand tot de verkoper te bekomen. Gisteren en vroeg deze morgen werkte wel nog alles naar behoren. Wel jammer, ik keek eerst naar afstand en dan naar het item! :p
Bij deze aanpassing is ook de koppeling tussen de gebruikerinput (woonplaats/postcode) en de bijhorende coördinaten aangepast. Voor zowel België als Nederland zijn er postcodes bekend die gelijk zijn, maar voorheen werd er geen land gespecificeerd. Deze staat nu echter standaard op Nederland, zonder makkelijke interfaceoptie om dit te veranderen. Een oplossing hiervoor komt :)
Lars93 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:14:
Helaas werkt het sorteren op afstand nog niet, in ieder geval niet hier.

Ik heb even twee screenshots genomen, waarbij ik zowel aflopend als oplopend sorteer op afstand en de volgorde van de advertenties blijft hetzelfde.
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat was inderdaad een bug en is gefixed.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 16:25
Laurent schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Bij deze aanpassing is ook de koppeling tussen de gebruikerinput (woonplaats/postcode) en de bijhorende coördinaten aangepast. Voor zowel België als Nederland zijn er postcodes bekend die gelijk zijn, maar voorheen werd er geen land gespecificeerd. Deze staat nu echter standaard op Nederland, zonder makkelijke interfaceoptie om dit te veranderen. Een oplossing hiervoor komt :)
Ok top! :) Dacht ik meld het even voor moest het nog niet zijn opgevallen! Hiervoor hou ik zoveel van deze community: devvers hier weten tenminste waar ze mee bezig zijn!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 14:39

rob_erwt

What does this button do?

En ondertussen staat op er op de V&A frontpage een blokje om te kunnen zoeken 'in de buurt'. Enjoy! ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.