Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Beste mede-Tweakers.net, (heb ik het in goede subforum geplaatst?)

Mijn schoonvader heeft een oud beestje draaien met daarop XP HE, het is iets van een AMD athlon/semperon 2100+ ofzo, 1 gb ram, etc. Sinds korte tijd doet er zich, naar mijn inziens, een softwarematig probleem voor. De foutmelding is te zien op de onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/9634/errorfe.png

Deze melding doet zich voor tijdens het opstarten na het inloggen op een account, een stuk of 10x. Ook is deze melding te zien bij de meeste applicaties die je probeert op te starten. De naam van het uitvoerende proces, in dit geval Outlook.exe, verschijnt links bovenin het titelvenster van de error. De inhoudelijke error verandert nooit.
Tevens weigert IE 8 sinds die tijd zijn dienst op het account van mijn schoonvader, op een ander account op dezelfde computer werkt I\enog wel steeds? Mogelijk is er een verband.

In de melding staat iets omtrent een Windows kopie, ik weet niet of dat samenhangt met de validiteit van de Windows versie of met iets anders, maar voor de duidelijkheid (iedereen zal dat zeggen :X) het is met volle zekerheid een legale versie!

Ik kan er niet achterkomen wat of waarom die fout wordt gegeven. Daarom vraag ik het jullie, met als doel een re-install van XP en al die losse drivers te voorkomen.

Ik hoor graag jullie suggesties, alvast bedankt!

Cendris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:21
Wellicht Google Desktop geinstalleerd?

"Dat bestand is, normaal gesproken, onderdeel van Google desktop. Het is mogelijk dat AVG dat bestand aanziet als spyware en het onbruikbaar heeft gemaakt.
Déinstalleren van Google desktop zou moeten helpen.

Als het niet helpt of als je Google desktop helemaal niet hebt geinstalleert is het mogelijk een echt virus dat zich heeft vermomd als GOEC62~1.dll. Via http://www.iobit.com/exedll/goec62~1-dll.html zou het mogelijk moeten zijn dat virus te verwijderen."

via het Google Forum: http://www.google.com/sup...id=37374cbcab63bf79&hl=nl

[ Voor 96% gewijzigd door rscheper op 16-01-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Wat heb je al onderzocht? Wat heb je al geprobeerd.
Op google stikt het van de hits met dit probleem: http://www.google.nl/#hl=...pbx=1&fp=a67d7130a311a002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Of Google Desktop is geïnstalleerd weet ik niet, ik ben momenteel niet bij de computer, ik ga het controleren. Bedankt!

Ik heb wat eenvoudige algemene mogelijkheden nagelopen, ik heb Google nauwelijks gebruikt (wat ik ,eerlijk, normaal grondig gebruik. Dit onder meer omdat ik niet echt goede woorden voor veel hits op Google in de bestandslocatie van de foutmelding zag en verwachtte dat het tot niets zou leidde. Misscvhien had ik inderdaad toch even (beter) moeten doorzoeken.

Meer reacties zijn altijd welkom, tot dusver bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door T.Struik op 16-01-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Wat je natuurlijk als eerste doet is via msconfig kijken of daar nog gekke dingen staan en deze uitzetten.
Reboot en kijken of dat iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarschijnlijk was die google-troep ooit geinstalleerd. Vriendin van me had ooit dit exact zelfde probleem. Toen was simpelweg het verwijderen van die dll de oplossing, de pc leek er niet trager door te worden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
job schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:14:
Wat je natuurlijk als eerste doet is via msconfig kijken of daar nog gekke dingen staan en deze uitzetten.
Reboot en kijken of dat iets oplost.
Dat had ik al gedaan, daar waren geen directe verbanden te vinden met deze melding cq Google.
Pagina: 1