Router pingbaar maar niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Ik heb een router, Linksys WRT120N die is verbonden met een WRT160N die dienst doet als accespoint.

De 120 deelt de IP adressen uit, de 160 is ingesteld zodat hij dienst doet als wifi accespoint.

Ik kan de 120 pingen maar ik kan hem niet benaderen via de webinterface. Ik kan de 160 WEL benaderen op de webinterface.

Wanneer ik ipconfig uitvoer dan zie ik de 120 als defaultgateway, ik zit in dezelfde IP-range, zelfde subnetmask. Wanneer ik wireshark draai dan zie ik ook broadcasts die vanaf de 120 komen.

Is er een andere manier om de linksys router te benaderen dan via IP?
(telnet lukt niet omdat Vista Home geen telnet client heeft, wanneer ik deze wil activeren dan kan ik wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurt niks....)

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-02 13:33
Beide het zelfde ip?

Zet de 160 dan eens op 192.168.1.2. Op die manier kan je zowel de 120 bereiken (192.168.1.1) en de 160 (192.168.1.2)

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
De webinterface staat niet op https ingesteld? In dat geval moet je https://ip-adres benaderen. Telnetten kan overigens ook met putty

• MadDonkey
IP van 120 = 192.168.0.1
IP van 160 = 192.168.0.110

Mijn IP = 192.168.0.11

Heb ook al via https geprobeert te verbinden met het modem, modem is gereboot.

Ik heb even een korte uitleg nodig hoe ik putty instel zodat ik even kan telnetten naar mijn router?
(ik ben bekend met putty gebruik hem namelijk op mijn werk maar dan om een SSH verbinding op te zetten)

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:27
Open putty, zet een vinkje bij Connection Type: Telnet en voer je IP adres in. Is het misschien ook mogelijk een portscan uit te voeren op dat IP-adres? Dan weet je ook welke poorten er openstaan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Somige routers kun je niet draadloos beheren todat je het expliciet aanzet/

Iperf

• MadDonkey
Jackdaw schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:38:
Open putty, zet een vinkje bij Connection Type: Telnet en voer je IP adres in. Is het misschien ook mogelijk een portscan uit te voeren op dat IP-adres? Dan weet je ook welke poorten er openstaan.
Ik open putty, selecteer telnet. Geef bij IP mijn eigen IPadres op. En dan crashed putty.

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
MadDonkey schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:55:
[...]

Ik open putty, selecteer telnet. Geef bij IP mijn eigen IPadres op. En dan crashed putty.
Je dient dan ook niet je eigen IP op te geven, maar het IP van de router. Overigens betwijfel ik dat de router standaard telnet ondersteund

Verwijderd

PcFer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:13:
[...]

Je dient dan ook niet je eigen IP op te geven, maar het IP van de router. Overigens betwijfel ik dat de router standaard telnet ondersteund
Maar hoort Putty dan te crashen? een foutcode lijkt mij dan meer op zijn plaats ;)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Kan je die WRT120N wel gewoon benaderen op zijn IP-adres als je rechstreeks (zonder andere clients) met een kabeltje verbonden bent?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:27
MadDonkey schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:55:
[...]

Excuus, ik bedoel inderdaad het IP adres van je router :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je de kabel in de WRT160 in de wan poort gestopt of een normale poort?

probeer ook eens verbinding te maken met de WRT120 door een utp kabel van de wan poort naar je laptop te laten lopen

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kijk eens met een netwerksniffer wat er evt. precies aan reactie terugkomt als je probeert de webinterface aan te roepen. Wireshark bijvoorbeeld.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39
brilsmurfffje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:26:
Heb je de kabel in de WRT160 in de wan poort gestopt of een normale poort?

probeer ook eens verbinding te maken met de WRT120 door een utp kabel van de wan poort naar je laptop te laten lopen
Inderdaad, de kabel van de WRT120 naar de 160 moet in een normale LAN poort, niet de WAN. Dat zou een en ander wel kunnen verklaren....
Maar als ik dit lees:
MadDonkey schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:38:
[...]
Wanneer ik ipconfig uitvoer dan zie ik de 120 als defaultgateway, ik zit in dezelfde IP-range, zelfde subnetmask. Wanneer ik wireshark draai dan zie ik ook broadcasts die vanaf de 120 komen.

[...]
dan denk ik dat dat wel goed zit...

Ik zou proberen om eerst eens te kijken of je de 120 wel kunt benaderen als je er rechtstreeks met een kabel op zit en vandaar verder werken (dus checken of het draadloos kan en dan pas met de 160 er tussen checken....)

Vette shit!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 12:45
Ik heb hetzelfde probleem met mn wrt54gl. Wel pingbaar, werkt prima, maar kan niet in de webinterface komen. Zal deze thread is volgen.
Pagina: 1