Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2003 webmail vereist credentials.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Om de een of andere reden krijg ik bij het openen van exchange webmail met de volgende url https://ip/exchange de melding dat ik moet inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Echter zou dit alleen moeten op de inlog pagina van exchange web acces zelf. De pagina zelf komt na correcte inlog ook niet tevoorschijn.

Het vreemde is dat dit voorheen wel altijd gewerkt heeft. Ik kan niets vreemds vinden in IIS.

Wat doe ik fout? Ik heb hier al een aantal uur inzitten en krijg het maar niet gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 22:25 ]

Verwijderd

Heb je veranderingen gebracht in iis?
Wat is het resultaat als je op hostname/ fqdn probeert in te loggen?
is het account enabled/nietverlopen/gelocked

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit heeft allemaal niet geholpen. Ik heb wellicht ergens iets gewijzigd waar ik beter vanaf had kunnen blijven. Ik kan nu wel al tot de inlog pagina komen doordat ik exchange de application pool "Exchangeapplicationpool" heb gegeven.

Nu loop ik tegen een nieuw issue aan. Ik kan met geen enkel account inloggen in OWA. Dit werkt wel gewoon MS Outlook op de werkstations in het netwerk.

Heb je zo genoeg informatie?

Bedankt voor je hulp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels opgelost. Ik was vergeten basic authentication weer te enablen. Nu kan ik gewoon weer inloggen met:

user
pass

Verwijderd

Topicstarter
Hmm niet dus.....Nu werkt OMA niet meer. Ik kon voorheen altijd inloggen op exchange met een android telefoon en nu krijg ik de melding: Uw microsoft exchange server account heeft met de huidige instellingen geen toestemming om te synchroniseren. Neem contact op met de server-beheerder.

Waarschijnlijk heeft dit ook weer met IIS te maken. Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken. In de router staat poort 443 en 80 open op de NIC van de SBS server.

Oma staat ook geactiveerd en dit is bij iedere user in Active Directory ook geactiveerd.

Verwijderd

Je kan proberen de boel te resetten: http://www.msexchange.org...ssions-Exchange-2003.html

op welke plek heb je basic auth aangezet?

wat krijg je als je http://ip/oma oproept met je pc?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb basic auth aangezet bij de exchange virtual server.

Als ik ip/oma oproep dan moet ik weer user en password invoeren via windows beveiliging.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:52:
Ik heb basic auth aangezet bij de exchange virtual server.

Als ik ip/oma oproep dan moet ik weer user en password invoeren via windows beveiliging.
Ok en als je inlogt op OMA, krijg je dan je box te zien?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Pagina: 1