Toon posts:

Problemen met nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een nieuwe router (Sitecom). Ik gebruik hem als switch voor een bekabelde verbinding naar mijn desktop boven en een bekabelde verbinding naar mijn media player. O ja, en draadloos naar mijn iPhone. Na wat gestuntel werkte alles naar behoren. Maar een paar dagen later ineens: bam! geen verbinding meer. Ik heb van alles geprobeerd: router gereset, modem gereset, kabels goed aangedrukt etc etc.

Wat werkt er wel?
Mijn iPhone pakt het signaal van de router gewoon op maar krijgt geen internetsignaal. Een kabel rechtstreeks van modem naar desktop werkt wel.

Nu heb ik echt weinig ervaring met netwerken enzo dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb alvast een printscreen van mijn ipconfig voor jullie:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v191/DroiD77/Temp/ipconfig.jpg

Er staat medium ontkoppeld en DHCP ingeschakeld nee, maar DHCP staat gewoon ingeschakeld in mijn router.

Graag jullie hulp

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Je gebruikt je Sitecom als switch. Dus welk apparaat heb je als router? Of bedoel je 1 apparaat?

Kun je wel naar je modem pingen? En als je een tracerout doet naar een willekeurige website, wat krijg je dan te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Uhhh, ik weet zo even niet wat voor router ik heb. Zal straks even kijken,

Zou je iets meer kunnen uitleggen over pingen en een traceout??? Sorry, ik ben een noob.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Wat ik vanuit je IPCONFIG begrijp is dat je een IP hebt gekregen van je Sitecom router/switch

ping = datapakketje sturen naar een IP of URL.

bijvoorbeeld, ping 192.168.0.1

Via traceroute kun je zien welke route je verzoek aflegt

commando in windows vista/windows 7 = tracert (spatie) ip of url

Verwijderd

Oké als ik je uitleg goed begrijp dan zit het zo in elkaar

modem - switch - desktop = werkt niet meer
modem - switch - desktop = werkt niet meer
modem - switch - iphone = alleen lokaal
modem - desktop = werkt

Het probleem zal dus vermoedelijk in je switch zitten.
Iets in de trend van de kabel tussen het modem en de switch of instellingen
die verkeerd staan/ gewijzigd zijn.

Dat zou ik allemaal toch nog even controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat ook aan de kabel te denken. Ik kan een andere proberen.

En daarna maar even pingen. Ik laat zo weten wat mijn bevindingen zijn.

Verwijderd

Heb je kabel of ADSL. Als je ADSL hebt, welke modem/router? En WAN -poort van router vrijgelaten en ook de DHCP op de router (Sitecom) uitgeschakeld?
Als je kabel hebt moet de routerfunctie van de Sitecom ingeschakeld zijn en moet de WAN-poort wel gebruikt worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Andere kabel heeft niet geholpen.

Er is ook een lampje wat rood blijft wat volgens mij blauw moet worden als je verbinding hebt.

Pingen naar 192.168.0.1 werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel. Ik heb nog steeds niet gecheckt welke modem ik heb. De router is een Sitecom WL-366.

Ik heb DHCP ingeschakeld staan op de router.

Verwijderd

Modem is dan niet zo van belang. In deze situatie de router (Sitecom) niet als switch gebruiken. Dus de WAN-poort gebruiken voor de verbinding tussen modem en router. Doe eens het volgende:
1. Ontkoppel alles
2. Reset de modem via het resetknopje naar de fabrieksinstellingen en doe dat ook met de router terwijl die niet verbonden is met de modem (Bij Sitecom WDS knop langer ingedrukt houden; staat onderop dacht ik)
3. Laat de modem online komen
4. Sluit de router weer aan en laat die online komen
5. Sluit de computers aan
6. Stel je draadloze verbinding in (bedraad)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 21:05 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-02 00:09
Kijk even of je DHCP in je switch niet per ongeluk weer heb aangezet met je reset. Anders krijg je: Router+DHCP--> Switch+DHCP--> PC met DCHP van switch en niet van router, wat de DNS leeg laat aankomen, aangezien je switch geen internetsignaal krijgt. Wat zou kloppen met alleen lokaal netwerk, maar geen internet.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
SUCCES!!! Bedankt d00.

@biersteker: DHCP moet dus uitgeschakeld zijn op de router....

Verwijderd

@biersteker
Switch heeft geen DHCP! Router wel! Modem heeft geen DHCP bij kabelverbinding. Dus moet van de router komen.

@Robert
Je router deelt nu toch de ip-adressen uit?
Zo hoort het ook!
Normaal bij kabel is:
Modem-->router (standaardinstellingen voldoen) via Wan-poort. De rest op de Lan-poorten aansluiten.
Daarna de router voor het draadloos gedeelte instellen. Dus als je een snelle verbinding hebt WPA2 + AES. Alleen dan profiteer je van de maximum verbindingssnelheid.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 21:54 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-02 00:09
@d00 Klopt maar het blijft een router die als switch gebruikt word. Dus DHCP mag niet aanstaan in de router die als switch word gebruikt. Anders krijg je netwerk in netwerk.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Pagina: 1