• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Tweakers, ik heb een nieuw systeem gebouwd op basis van de volgende onderdelen:

i7 950
Asus REXII
6GB Corsair Dominator 1600c8
Club3D5970
Corsair HX750

Alle onderdelen hebben gisteren gewerkt in een andere configuratie, op de voeding na. Deze is nieuw. Systeem zit in elkaar, alle aansluitingen triple-checked, maar als ik de stroom erop zet knipperen de lampjes op het moederbord zonder duidelijke reden en het systeem start niet. De gebruiksaanwijzing van het moederbord helpt op geen enkele manier.

Dit is echt een glazenbol probleem, ik kan er geen extra info bij geven of de hele hangen & opstartproblemen troubleshooter nalopen, omdat het systeem gewoon niet start. Dus, heeft iemand ervaring met dit MoBo dat 'ie me misschien kan vertellen wat het betekent als de lichtjes erop alleen maar doelloos knipperen?

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Dus met de andere voeding werkt het wel? Kun je een andere voeding proberen om dit uit te sluiten?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:16
Mijn glazen bol zegt: Voeding omruilen. Als het hele setup hetzelfde is gebleven behalve de voeding, dan zou ik die is testen/vervangen. In theorie zouden die knipperende lampjes zelfs aan een kapotte voeding kunnen liggen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

"In een ander configuratie" werkt het wel, dus ook de kast is nieuw? Heb je dan wel de draadjes van de powerswitch goed aangesloten?

Start hij wel als je de groene en de zwarte pin van de ATX-connector van de voeding kortsluit?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:56:
"In een ander configuratie" werkt het wel, dus ook de kast is nieuw? Heb je dan wel de draadjes van de powerswitch goed aangesloten?

Start hij wel als je de groene en de zwarte pin van de ATX-connector van de voeding kortsluit?
Op het bord zit een startknop waar dat mee zou kunnen, deze doet echter niets. Op het moment is eigenlijk alleen de voeding nieuw, maar ik zou niet weten wat voor voedingsdefect deze symptomen veroorzaakt. De pc start gewoon niet.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dan dus even het groene en het zwarte draadje kortsluiten. http://www.overclock.net/...art-power-supply-psu.html

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Thx for the link, ga ik dadelijk even proberen. Leuk geschreven stukje trouwens.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
trek de draden naar je letjes en powerswitch en usb poorten even los.
Check ook of er niet ergens geleidend contact word gemaakt met de kast.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
trek de draden naar je letjes en powerswitch en usb poorten even los.
Jij held! Ik trok een USB kabeltje los en de LEDs op het bord lichtten op magische wijze op, waarna ik de pc kon starten... _O_

Ik heb inderdaad nu ik erover nadenk gekke dingen gehad met de frontside USB aansluitingen van m'n kastje, dat ik er iets in stak en de pc uitviel... waarschijnlijk maakt 'ie ergens sluiting.

[ Voor 9% gewijzigd door Singular1ty op 16-01-2011 23:57 ]

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Hee, daar heb ik ook last van. Dat de pc uitvalt als ik zelfs soms een usb stick op +/- 2cm van de usb poort aan de voorkant houd om hem erin te pluggen. Ben gelukkig toch van plan binnenkort een nieuwe kast aan te schaffen. Weet ik ook weer waar dat uitvallen van komt.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Singular1ty schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:56:
[...]
Ik heb inderdaad nu ik erover nadenk gekke dingen gehad met de frontside USB aansluitingen van m'n kastje, dat ik er iets in stak en de pc uitviel... waarschijnlijk maakt 'ie ergens sluiting.
Fijn dat het opgelost is :)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Goed te horen dat het werkt nu idd :)
yniezink schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:13:
Hee, daar heb ik ook last van. Dat de pc uitvalt als ik zelfs soms een usb stick op +/- 2cm van de usb poort aan de voorkant houd om hem erin te pluggen. Ben gelukkig toch van plan binnenkort een nieuwe kast aan te schaffen. Weet ik ook weer waar dat uitvallen van komt.
Wait, je PC crasht als je je USB-stick in de buurt van je USB-poort houdt? :?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Jah, dat is wel heel erg vreemd, volgens mij ruik je pc gewoon dat de usb erin word gedaan. :? Of niet :?

Johann Sebastian Bach

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Klinkt bekend hoor, toen ik dat rare gedonder had met die USB poorten viel de pc meerdere malen uit als ik m'n koptelefoon iets te enthousiast lostrok, en heb ik rare crashes gehad als ik inderdaad met een USB stick maar in de buurt kwam. Heel vreemd. Het licht van m'n Logtitech G15 spacede (vreemd, onregelmatig knipperen) 'm ook wanneer dat gebeurde...
Pagina: 1