Fujitsu siemens Amilo PI 2530 gek beeld, start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesinsher
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02-2023
Laptop: Fujitsu siemens Amilo PI 2530
GPU: ati radeon HD 2300

Foutmelding: atikmdag.sys met een BSOD

Hallo, onlangs krijg ik een apart beeld met het opstarten van de laptop, ik kom windows niet meer in.
Het aparte beeld is dus licht verkleurde streepjes die verticaal staan.

Ik heb geprobeerd windows 7 32bits erop te zetten en bij het ' loading ' gedeelte van de cd zag ik dus een zwart met blauwe streepjes als achtergrond met een status bar ergens onderin het scherm dat wit was met wat wit tekst erboven. Toevallig weet ik dat dat schermpje helemaal zwart hoort te zijn met een status bar van het laden van de cd met wat wit tekst erboven.

Ik kom dus niet verder dan de BSOD, ik kan niet in het OS zelf booten. Dus kom niet verder dan een blauw schermpje van windows van dat het aan het laden is met het segment met de gebruikers-keuze. Na dat stukje krijg ik dus de BSOD met de foutmelding over atikmdag.sys

Ik heb de foutmelding dus ook opgezocht en het bleek een software issue te zijn met mijn graka (ati radeon hd 2300) Of het is een gpu-malfunction of een driver issue wat dus ook vaak voorkwam.

Ik ben nu bezig met het installeren van windows 7 64bits en hopen dat dat werkt.

Als iemand hier op iets weet aub help me dan.

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesinsher
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02-2023
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd