Toon posts:

Problemen met Time Machine (fout 45)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Sinds een paar dagen heb ik een externe NAS server van Seagate (FreeAgent GoFlex Home). Nu heb is deze aangesloten aan de Airport en is de eerste back-up gemaakt ( Laptop Macbook Pro). Vandaag werd er voor de tweede keer een back-up gemaakt en kreeg ik een fout melding. Deze foutmelding werd zo omschreven: Het schijfkopiebestand '/Volumes/GoFlex Home Backup-1/MacBook Pro van Jasper.sparsebundle' dat voor de reservekopie wordt gebruikt, kan niet worden aangemaakt (fout 45).

Nu ben ik al een tijd bezig geweest met het uitzoeken hoe dit opgelost kan worden. Maar ik ben echt niet goed genoeg met computers om dit op te kunnen lossen. Ook heb ik op Tweakers ook niks kunnen vinden.
Ik hoop echt dat 1 van jullie mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat ik moet doen op dit op te lossen, want ik begrijp er niks van.

Dank alvast. :)

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

Step

step@tweakers.net#

Mooi ook hoe mensen dingen kopen waar ze niks van weten! ;) Maar los daar van: wellicht een rechten probleem? Wat zegt google over je NAS server in combinatie met Time Machine? :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat ik er niks van weet. Gelukkig kan ik best veel zelf. Maar dit gaat mij te ver. Hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

Groeten

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:15:
Het is niet dat ik er niks van weet. Gelukkig kan ik best veel zelf. Maar dit gaat mij te ver. Hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

Groeten
Volgens mij heb je bepaalde software nodig op je mac. deze software wordt geleverd met je nas..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt deze software heb ik ook geïnstalleerd. De eerste keer ging alles goed met de back-up. Maar de tweede keer geeft hij de fout melding aan. Is het een idee om alle software van de computer af te gooien en het opnieuw te proberen?

Wel heb ik deze link gevonden waarmee het opgelost moet worden. Maar dit gaat mij echt de pet te boven.
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=184462

Groeten

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01
Die GoFlex Home zou moeten werken met TM, volgens wat bronnen op internet. Heb je de NAS al opnieuw opgestart? Probeer idd eens de software opnieuw te installeren. Is er een update beschikbaar voor de NAS?

Paardenmiddel: backup wissen en opnieuw beginnen. Misschien is er toch iets fout gegaan. In 3 jaar TM'en ben ik volgens mij een keer tegen een corrupte backup aangelopen. Heb ik wel kunnen repareren.

Verwijderd

Topicstarter
@ balk: bedankt voor de reactie. Heb het de afgelopen week zo afschuwelijk druk gehad dat ik hoop deze week er eens goed naar te kunnen kijken. Ga dan beginnen met opnieuw opstarten en de software opnieuw installeren.

Verwijderd

Step schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:05:
Mooi ook hoe mensen dingen kopen waar ze niks van weten! ;) Maar los daar van: wellicht een rechten probleem? Wat zegt google over je NAS server in combinatie met Time Machine? :)
Wat maakt dat nou uit? De topicstarter weet hoe die er foto's erop kan zetten of eventueel een blog kan opzetten.

Mensen gebruiken tog ook een computer zonder er veel vanaf te weten (waar ook genoeg foutmeldingen bij ontstaan)
Pagina: 1