Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Filezilla server opzetten

Pagina: 1
Acties:

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10 10:04
Goedendag,

Ik heb inmiddels nu twee weken een servertje draaien voor normaal thuis gebruik, het downloaden van films, delen van bestanden, printer etc. Remote desktop werkt en ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Wat ik nu ook nog wil is het gebruik maken van een FTP-server.

Mijn kennis is gemiddeld op het gebied van netwerken; maar nu loop ik toch vast.

Wat heb ik gedaan:

Ftp-server geinstalleerd op mijn server (server = met vast ipadres)

In de Router de poort 21 geforward.

Vervolgens ingesteld bij passive mode; het externe ipadres waarmee hij moet connecten.

Daarna kon je custom port range instellen; ik had een range van 10 gepakt. 5000 tot 5010. Deze ook geforwared op het vaste locale ipadres in de router.

Firewall voor het gemak even uitgezet.

Als ik nu lokaal op mn vaste pc zit en ik maak gebruik van FlashFXP dan verbindt hij met mijn vaste ipadres. Met mijn externe ipadres niet. Als vrienden proberen in te loggen lukt het niet, maar als zij Active mode aanvinken lukt het wel?.. Ik snap er nu niet veel meer van , want ik heb alles geprobeerd en alle stappen gevolgd.

Eerst connect de FTP client in Passive mode, en vervolgens gaat hij over in Port-mode, waardoor hij wel connect maar de tranfsersnelheid zeer laag ligt.

Kan iemand mij helpen wat ik fout doe? :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Log bekijken, canyouseeme.org gebruiken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10 10:04
Als ik bekijk in mn ftp client, wil hij connecten op een poort die ik helemaal niet heb geforwarded..
Bv. opening data connection 192.168.2.25 Port 2300

Maar ik heb ingesteld dat hij moet connecten met custom poorten, die ik tevens heb geforward in mijn router.
Dit doet hij als iemand (extern) wil verbinden, internet pakt hij wel de juist ingestelde poorten....