Hulp bij keuze cinema set.

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug een LG 47LE5500 gekocht. Ik heb deze aangesloten op mijn oude Technics 5.1 versterker. Op deze versterker zit geen digitale (optische of coax) ingang, wel analoog (tulp). Ik heb een digitale HD decoder die via HDMI aangesloten is op TV. Het geluid gaat analoog van decoder naar versterker. Ik heb hier last van lipsynchroon problemen. Het is mogelijk om dit voor een deel in de decoder te corrigeren, echter niet genoeg.

Een ander probleem is dat er geen geluid kan worden weergeven door de versterker als je een film kijkt via usb (in TV). Dit omdat er geen mogelijkheid is om analoog uit de TV te halen. (ook niet via SCART en verloopstekker)

Ik heb daarom besloten om een nieuwe versterker te kopen. Welke receiver raden jullie mij aan?

Mijn vereisten zijn:
-3 HDMI in, 1 uit
-1 optisch

Verder zou ik graag een blu ray speler willen met netwerkaansluiting, compatibiliteit DNLA en met populaire formaten (zoals mkv, avi, flac, dvd) en dergelijke.

Het budget is ongeveer 800 euro voor de twee apparaten.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Eigen inzet tonen is een van de belangrijke vereisten op GoT voordat je een topic opent. Het opsommen van jouw wensen en vervolgens vragen welke producten moet ik aanschaffen is geen juiste gang van zaken. Ga eerst dus zelf maar eens opzoek.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:38:
Eigen inzet tonen is een van de belangrijke vereisten op GoT voordat je een topic opent. Het opsommen van jouw wensen en vervolgens vragen welke producten moet ik aanschaffen is geen juiste gang van zaken. Ga eerst dus zelf maar eens opzoek.
Dat :)
Lees maar eens door AUD beleid en Het algemeen beleid heen.

Verder is het voor je - nieuw te openen - topic wel van belang om ook te vermelden of je de speakers van je oude Technics set wil blijven gebruiken of dat je voor de 800 euro ook een geheel nieuwe 5.1 set wilt. Niet alles is zomaar op elkaar aan te sluiten, dit doordat sommige fabrikanten andere stekkers gebruiken (zie je veel bij kant-en-klare sets) of dat er bijvoorbeeld alleen een passieve subwoofer aangesloten kan worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.