Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik ben bezig een website te maken voor iemand en nu levert diegene mij foto's aan van het formaat 2896 x 1944, genomen met een Nikon D40 spiegelreflex-camera...
Omdat ik voor de website een uitgangspunt nodig heb van de verhoudingen van een afbeelding (de verhouding voor dit formaat is 64x43), vroeg ik mij af of dit een gangbaar formaat is? Ik ben het nog niet eerder tegengekomen. Is het alleen Nikon die dit formaat gebruikt? Wat is er mis met de "normale" 4:3 verhouding? :)
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is (bij benadering) 3:2 en dat is redelijk standaard voor foto's ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:17

Mavamaarten

Omdat het kan!

Even een googletje met die resolutie (afbeeldingen) en ik kom er toch een aantal tegen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 22:16
Op olympus en panasonic na, maken alles spiegelreflexen (nikon, canon, sony, pentax,...) foto's met deze verhouding (2/3). Dat is ook de standaard verhouding voor analoge foto's overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Teun_2 op 16-01-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Teun_2 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:22:
Op olympus en panasonic na, maken alles spiegelreflexen (nikon, canon, sony, pentax,...) foto's met deze verhouding (2/3). Dat is ook de standaard verhouding voor analoge foto's overigens.
ok, dit wordt dus gewoon als 2 : 3 gezien... hm, dat had ik er niet achter gezocht :) maar ok, dan kan ik daar vanuit gaan... thanks a lot