Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wordt bepaalde software nog bijgewerkt?

Pagina: 1
Acties:

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Worden deze programma's nog bijgewerkt?:
(Ik bedoel hiermee dat er nog updates of nieuwe versies voor uit komen.)
Edit: Bijvoorbeeld in uiterlijk, opties en bugs wegwerken.
Want ik zou niet weten waar ik dit zou moeten opzoeken.

WhatPulse (www.whatpulse.org):
Het is vorig jaar in augustus naar versie 1.7 bijgewerkt.
Maar wordt het nu nog bijgewerkt?

Ubericon (http://ubericon.com/download: Volgens mij wordt dit programma niet meer onderhouden ;w .

VLC media player 1.1.5: Hier weet ik niks over. Ik hoop jullie wel :)

microsoft fix it center beta: Werd midden vorig jaar ook in software vorm uitgepakt, maar nou hoor je er niks meer van. De site van dat programma werkt niet goed (Het inlog systeem dat via Windows Live gaat wil niet inloggen).

Hijjackthis 2.0.4: er staan welinswaar dat het een nieuwe versie is maar de 2.0 beta is al een lange tijd geleden uitgekomen (volgens mij 1 of 2 jaar geleden).

Alvast bedankt! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mrtnptrs op 16-01-2011 20:26 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

If it ain't broke, don't fix it. ;)

Waarom zouden die programma's geüpdatet ( :X ) moeten worden volgens jou? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Voor WhatPulse: WhatPulse Deel 36 loopt nog steeds...

Verder eensch met CodeCaster, if it ain't broke, JUST LEAVE IT ALONE!

Waar ik wel een update/patch van zou willen zien is Qliner Hotkeys, die werkt niet helemaal koosjer onder x64 vanwege een halfbakken compile/flagset van een 32-bit only .dll om je toetsen mee te registreren voor je sneltoetsen...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

t is de schuld van MS dat je eens per week een update verwacht om je bij de tijd en veiliger te voelen.

d:)b :henk d:)b

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:16:
Voor WhatPulse: WhatPulse Deel 36 loopt nog steeds ja laatst bijgewerkt in october 2010 :? Verder eensch met CodeCaster, if it ain't broke, JUST LEAVE IT ALONE!

Waar ik wel een update/patch van zou willen zien is Qliner Hotkeys, die werkt niet helemaal koosjer onder x64 vanwege een halfbakken compile/flagset van een 32-bit only .dll om je toetsen mee te registreren voor je sneltoetsen...
Voor de rest hebben jullie wel gelijk, maar dan komen er toch nieuwe opties bij.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 16:12
Van VLC krijg ik nog regelmatig pop-ups dat er een nieuwe versie is.

Verder gewoon lekker een bookmark nemen op het door jou gekozen artikel in de meuktracker, krijg je vanzelf een mailtje als er een update is ;)

Edit: dat was ooit mogelijk... ik zie het nu alleen even niet meer staan?

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 16-01-2011 19:31 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Blijkbaar niet bij de software die gewoon als 'af' bestempeld is. Nieuwe opties heb je niet altijd nodig. Als het niets toevoegd, voegt het niets toe.

Maar ben je hier niet gewoon aan het vragen naar dingen die je op je eigen site wil gaan zetten? Zo komt het bij mij wel een beetje over.

Ey!! Macarena \o/

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Avalaxy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:30:

Verder gewoon lekker een bookmark nemen op het door jou gekozen artikel in de meuktracker, krijg je vanzelf een mailtje als er een update is ;)

Ik zie dat van meutracker ook niet meer staan, maar is versie 1.1.5 de meest recente versie van VLC?

En ik vraag dit niet om op mijn site te zetten, maar ik vind het gewoon interessant om te weten.
;)

[ Voor 8% gewijzigd door mrtnptrs op 16-01-2011 19:37 ]

• Avalaxy
mrtnptrs schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:35:
[...]

Ik zie dat van meutracker ook niet meer staan, maar is versie 1.1.5 de meest recente versie van VLC?
De nieuwste versie op de VLC website is de nieuwste, denk je ook niet? ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Avalaxy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:37:
[...]

Of je moet nighly beta's gaan draaien..

http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=18&t=85872

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Avalaxy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:37:
[...]

Wanneer is dan voor het laatst een update uitgekomen?

• Avalaxy
mrtnptrs schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:38:
[...]

Wanneer is dan voor het laatst een update uitgekomen?
Ergens rond maandag 15 november 2010 09:33 kijkend naar de datum van meuk: VLC Media Player 1.1.5

Beetje eigen zoekwerk, kom op -O-

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Is hij gemaakt door vlc zelf of door gebruikers?
Ik ga hem ook niet draaien want ze zeggen dat hij niet helemaal goed werkt.
Ze zeggen dat hij niet helemaal compleet is. :?

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Avalaxy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:40:
[...]

Ergens rond maandag 15 november 2010 09:33 kijkend naar de datum van meuk: VLC Media Player 1.1.5

Beetje eigen zoekwerk, kom op -O-
Ik wist toch niet hoe dat meutracker werkte...... :O

• Avalaxy
mrtnptrs schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:54:
[...]

Ik wist toch niet hoe dat meutracker werkte...... :O
mrtnptrs schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:50:
[...]

Als je even op google 'nightly build' had ingetikt was je hierop terecht gekomen: Wikipedia: Neutral build

Dat bedoel ik moet zélf moeite doen. Als ik het binnen 10 seconden vind moet jij dat toch ook kunnen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mrtnptrs schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:50:
[...]

Blijkbaar heb je geen idee wat een nightly-beta is.
Als iedereen die instelling heeft zoals jij nu hebt, zou er maar weinig nieuwe versies komen.

En dat ie niet helemaal compleet is.. Hallo, het is een beta, geen final. d'oh..

Ey!! Macarena \o/

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
CodeCaster schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:13:
If it ain't broke, don't fix it. ;)

Waarom zouden die programma's geüpdatet ( :X ) moeten worden volgens jou? :)
Hoewel dat natuurlijk waar is, gaat de laatste update datum in mijn ogen ook mee spelen in de uiteindelijke keuze van een stukje software.

Als ik een programma tegen kom dat op eerste zicht perfect aan mijn eisen voldoet maar een laatste update gehad heeft in 2007, ga ik ook eerst kijken voor een alternatief. Dit kan namelijk ook gewoon betekenen dat de ontwikkeling gestopt is omdat de auteur er gewoon de tijd meer voor had of geen zin meer in had. Dat wil dan zeggen dat eventuele bugs nooit meer opgelost raken (tenzij het opensource is en je het zelf kan oplossen of zo).
Want zeg nu eerlijk, hoeveel software is ooit echt 'af'. Als je software het punt bereikt heeft dat je met 99.99% zekerheid kan zeggen dat er geen bugs meer in voorkomen, is het waarschijnlijk verouderd en is de kans groot dat er minstens weer iets nieuws bestaat dat je ook kan veranderen/toevoegen aan je applicatie.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
kluyze schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:59:
[...]
Hoewel dat natuurlijk waar is, gaat de laatste update datum in mijn ogen ook mee spelen in de uiteindelijke keuze van een stukje software.

Als ik een programma tegen kom dat op eerste zicht perfect aan mijn eisen voldoet maar een laatste update gehad heeft in 2007, ga ik ook eerst kijken voor een alternatief. Dit kan namelijk ook gewoon betekenen dat de ontwikkeling gestopt is omdat de auteur er gewoon de tijd meer voor had of geen zin meer in had. Dat wil dan zeggen dat eventuele bugs nooit meer opgelost raken (tenzij het opensource is en je het zelf kan oplossen of zo).
Want zeg nu eerlijk, hoeveel software is ooit echt 'af'. Als je software het punt bereikt heeft dat je met 99.99% zekerheid kan zeggen dat er geen bugs meer in voorkomen, is het waarschijnlijk verouderd en is de kans groot dat er minstens weer iets nieuws bestaat dat je ook kan veranderen/toevoegen aan je applicatie.
Dit is nou wat ik bedoel! :9~ _/-\o_ :*)

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:58:
[...]

Blijkbaar heb je geen idee wat een nightly-beta is.
Als iedereen die instelling heeft zoals jij nu hebt, zou er maar weinig nieuwe versies komen.

En dat ie niet helemaal compleet is.. Hallo, het is een beta, geen final. d'oh..
Ja, maar volgens dat forumtopic zou hij het heeeeeel slecht doen!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mwah, het gaat hier om vrij basale software die zijn werk moet doen en blijkbaar al even goed doet. Ik zie een mediaplayer (wat verandert zijn codecs en die zijn los te downloaden) een statistiekenprogramma (wat verandert daar nog aan als het werkt? Stats haal je van de website), en twee analyseprogramma's (die hun definities van internet halen).

Ik gebruik zelf ook een Media Player Classic uit 2008... Natuurlijk zijn veranderingen soms welkom, maar als dat niet gewild is door een grote groep gebruikers die daarom vragen en/of de mankracht om het te realiseren mist dan gebeurt het ook niet, terwijl het gebruik van het programma niet afneemt.

Behalve de grote browsers en Microsoft Office ken ik eigenlijk geen mainstream programma's die de afgelopen pak 'm beet vijf jaar grote veranderingen hebben ondergaan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mrtnptrs schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:03:
[...]

Dit is nou wat ik bedoel! :9~ _/-\o_ :*)
Als antwoorden als bovenstaande je bedoeling is geweest, dan doe je er verstandiger aan om je openingspost wat beter in elkaar te zetten zodat het duidelijk is wat je precies van plan bent met je verhaal.

Tot nu toe ruikt alles naar 'geen zin om zelf dingen uit te zoeken' door zelfs maar de sites van de software die je zelf genoemd hebt na te kijken of en zo ja, waarom er nieuwe versies zijn.

Gaat het je nu om software ontwikkeling alleen, of een paar specifieke gevallen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:16:
[...]

Als antwoorden als bovenstaande je bedoeling is geweest, dan doe je er verstandiger aan om je openingspost wat beter in elkaar te zetten zodat het duidelijk is wat je precies van plan bent met je verhaal.

Tot nu toe ruikt alles naar 'geen zin om zelf dingen uit te zoeken' door zelfs maar de sites van de software die je zelf genoemd hebt na te kijken of en zo ja, waarom er nieuwe versies zijn.

Gaat het je nu om software ontwikkeling alleen, of een paar specifieke gevallen?
Het gaat mij over of er waarschijnlijk nog een nieuwe versie van bepaalde programma's zullen uitkomen.
Ik zou ook zelf niet weten waar ik dat moet opzoeken en ik wist eerst nog helemaal niet van het bestaan van meutracker af :o
En inderdaad, de openingspost is een beetje vaag.
Ik zal hem aanpassen!! ;)

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Pff, mietjes, gewoon vlc van Git repository builden, je bent toch tweaker :Y)

Anyway, nofi, maar open source apps met repository changelogs zijn dan in dat soort "quests" erg fijn :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
afraca schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:22:
Pff, mietjes, gewoon vlc van Git repository builden, je bent toch tweaker :Y)

Anyway, nofi, maar open source apps met repository changelogs zijn dan in dan soort "quests" erg fijn :)
Ik wil niks vervelends zeggen, maar wat bedoel je hiermee te zeggen.

• afraca

afraca

Open Source!

Dat als ik mij afvraag of een door mij veelgebruikte applicatie nog onderhouden word, ik zoek (zonder Google, met DuckDuckGo) , naar de homepage van het project, daar een knop naar "source" of iets dergelijks staat, en daar een "browse source" (op bijvoorbeeld github, sourceforge, launchpad), waarbij vaak de datum van laatste commits staan.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
afraca schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:36:
Dat als ik mij afvraag of een door mij veelgebruikte applicatie nog onderhouden word, ik zoek (zonder Google, met DuckDuckGo) , naar de homepage van het project, daar een knop naar "source" of iets dergelijks staat, en daar een "browse source" (op bijvoorbeeld github, sourceforge, launchpad), waarbij vaak de datum van laatste commits staan.
Noem eens een voorbeeld, ik heb het nog nooit gezien, maar het klinkt interessant. :)

• afraca

afraca

Open Source!

Het makkelijkste zijn vaak de middelgrote applicaties, die nog verblijven op een github pagina. De source van VLC is bijvoorbeeld niet in een webbrowser browsable, daar moet je eerst via de commandline bezig voor je bij de Git changelog komt. Maar er zijn genoeg projecten waar het heel makkelijk is, bijvoorbeeld:edit: of met 2 klikken de firefox source

[ Voor 6% gewijzigd door afraca op 16-01-2011 21:10 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Avalaxy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:30:

Weet iemand trouwens of het bij meutracker nog mogelijk is om een bookmark te zetten op een soort software, zodat je een bericht krijgt als er een nieuwe versie is? ;)

Pagina: 1