Powerline av aansluiten bestaand netwerkje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Het leek zo gemakkelijk: aansluiten van een Netgear Powerline AV 2001. Stekker in stopconact UTP in Router. Andere Netgear in stopcontact bij wireless laptop en UTP in laptop. Geen verbinding met elkaar. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat mijn router geen DHCP server is. Ieder apparaatop mijn netwerk heeft een vast ip nummer. Aangezien ik niet weer hoe een vast ipnummer op de Netgear te zetten heb ik mijn router op DHCP gezet in de range van de systemen die een vast systeem hebben. Helaas geen verbinding. De software van Netgear geinstalleerd maar ik die er maar 1 en dat is die op de router zit.

Situatie voorheen zonder Netgear:
D-link 655 op Ziggo modem WAN aansluiting
Laptop draadloos naar Router D-link 655
PC boven rechtstreeks bedraad op D-link 655
Werkt goed echter draadloos gedeelte niet daarom heb ik Netgear Powerline AV gekocht)

Nieuw is dus de 2 Neetgear adapters waarvan ik er 1 op de router plaats en de andere bij de laptop.

Wat zie ik over het hoofd. Het is toch gewoon plug en play?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
misschien 2 verschillende stroomgroepen. Dit kan namaelijk de oorzaak zijn.

Maar waarom zet je bij je pc geen switch en dan 1 draadje naar je pc en 1 draadje naar je laptop.

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ken de Netgear Powerline adapters niet, maar zit er een versleuteling op die je nog moet activeren?

Hier thuis heb ik namelijk vier Devolo 200 AV Easy adapters in gebruik, die hebben een knopje waarmee ze een sleutel uitwisselen. Dan pas werkt de verbinding.

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
bosgoed schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:01:
misschien 2 verschillende stroomgroepen. Dit kan namaelijk de oorzaak zijn.

Maar waarom zet je bij je pc geen switch en dan 1 draadje naar je pc en 1 draadje naar je laptop.
Ik heb ook geprobeerd een andere router als AP (dus als switch) bij de pc te plaatsen en dan daar de Netgear op aansluiten. De kabel kan van de switch echter niet naar de laptop. Dit is van het hoogste punt van het huis naar de andere kant en daar ligt geen kabel...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
supergert schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:15:
Ik ken de Netgear Powerline adapters niet, maar zit er een versleuteling op die je nog moet activeren?

Hier thuis heb ik namelijk vier Devolo 200 AV Easy adapters in gebruik, die hebben een knopje waarmee ze een sleutel uitwisselen. Dan pas werkt de verbinding.
Ik zal nog eens goed kijken maar volgens mij moet het direkt werken. Je kunt de beveiligingscode wel wijzigen met software als je erbij kunt natuurlijk maar default moet het werken met een ingebouwde code...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Probeer eens verschillende stopcontacten in je huis? Misschien dat (om wat voor reden dan ook) de verbinding via de stroomleiding naar dat stopcontact niet werkt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Ik heb er reeds 2 geprobeerd. Zag echter dat de laptop op 1 GB Full Duplex stond. Ga dit vanavond aanpassen naar auto negotation.
Maar kan het ook niet met het DHCP verhaal te maken hebben. Ik neem aan dat die stroomadapters automatisch een ip nummer moeten krijgen..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Probeer inderdaad eens of de adapters het wel doen op 2 nabij gelegen stopcontacten.
Powerline adapters moeten gewoon werken als het verschillende groepen betreft, het beinvloedt hooguit de snelheid als de bekabeling van mindere kwaliteit en/of de afstand te groot is.
Wanneer beide ruimtes echter op een verschillende fase aangesloten zijn gaat het niet werken, dit komt maar zelden voor is mijn ervaring.
Verder krijgen Powerline adapters zelf geen IP toegewezen, dat krijgt alleen het apparaat die je op de adapters aansluit. Powerline adapters zorgen verder alleen voor het overdragen van het netwerk signaal, al dan niet encrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Powerlines werken inderdaad ook wel op verschillende groepen alleen erg vaag. Bij mij beinvloed de lamp in de badkamer de snelheid in mijn slaapkamer, omdat ik vooral video stream heb ik toch maar een kabeltje gelegd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Marzman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:32:
Powerlines werken inderdaad ook wel op verschillende groepen alleen erg vaag. Bij mij beinvloed de lamp in de badkamer de snelheid in mijn slaapkamer, omdat ik vooral video stream heb ik toch maar een kabeltje gelegd.
Dit is ook weer erg afhankelijk van het merk Powerline adapters dat gebruikt wordt. Wat op zich vreemd is, aangezien veel adapters gebruik maken van dezelfde chipset.
Een kennis van me heeft een Netgear setje welke hij om de week een keer moet resetten en waarbij de snelheden naar mijn mening teveel schommelen. Zelf raad ik anderen MSI ePower setjes aan en die zijn een stuk minder gevoelig voor de hierboven genoemde problemen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryudo op 17-01-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is inderdaad raar, want het is inderdaad dezelfde chipset. Ik heb mijn powerlines destijds ook van het verkeerde merk gehad, maar omdat het duopacks waren en de chipset hetzelfde was heb ik het er bij gelaten :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Als ik op de pc (die bedraad aangesloten zit op de router) de Netgear software installeer ziet hij 1 device. Dit is deat is de Netgear die rechtstreeks op de router aangesloten is. De andere op de router ziet hij niet.
Sluit ik die 2e netgear aan op een switchje (die niet op de router aangesloten is, althans hij ziet de router niet) dan ziet die pc een 2e device dus ziet hij die Netgear wel, maar de andere op de router niet meer natuurlijk want de swich heeft geen verbinding met de router.

De Netgear op de router zit overigens op een verlengblok aangesloten maar de lampjes branden wel zoals het moet dus dat moet niets uitmaken (wellicht wel voor de snelheid maar niet voor de verbindingstest).

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:35
heb je de faq al geprobeerd? Wat zegt de handleiding er verder van? Probeer anders eens op een afstand van ca. 1 meter een verbinding te maken met de laptop. Dus:

code:
1
2
3
4
5
Powerstrip -----------------------------------
                       ||              ||
                 AV adapter         AV adapter
                      ||              ||
                      LAPTOP           Router

Als dit wel werkt dan weet je in ieder geval 2 dingen:
1: De adapters werken.
2: ze staan goed ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Aragnut op 17-01-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Het werkt nu. Het probleem was volgens mij het verlengblok. Of de vast 1 Gb instelling in de laptop. Het werkt nu dus houd ik het maar zo.

monta

Pagina: 1