Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eén windows 7 licentie werkzaam op twee computers ?

Pagina: 1
Acties:
  • 766 views

• TLA2011
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09-2021
Hoi hoi,

Na jarenlang trouw gebruiker te zijn geweest van windows xp pro 32 bit overweeg ik om over te stappen op windows 7 ultimate 64 bit.
Aangezien ik twee computers heb, vraag ik mij alleen af of het mogelijk is om windows 7 op zowel de laptop als op de pc te zetten met 1 licentie?

Daarbij wat is nou het verschil tussen een OEM en de gewone versie? Het prijsverschil is nogal groot.

Ik denk overigens dat ik niet een upgrade maar een complete installatie zal aanschaffen van windows 7. Ik las namelijk dat een upgrade vereist dat bij een eventuele herinstallatie eerst de oude versie geinstalleerd moet worden en daarna pas de upgrade opnieuw kan worden uitgevoerd. Dit klinkt mij nogal irritant in de oren. Iemand die weet of dit echt waar is?

Thanks
TLA

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De meeste vragen die je stelt zijn erg makkelijk zelf op te zoeken, en zijn ook al heel vaak hier behandeld. Begin daar dus mee :) .
TLA2011 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:11:
Aangezien ik twee computers heb, vraag ik mij alleen af of het mogelijk is om windows 7 op zowel de laptop als op de pc te zetten met 1 licentie?
Wat denk je zelf? Als je een licentie voor 1 computer koopt, is het natuurlijk niet legaal om hem op 2 computers te zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TLA2011
  • Laatst online: 27-09-2021
Bijdehandje, je hoeft niet te antwoorden hoor!

Op dit moment maak ik gebruik van een XP versie waarbij ik wel gerechtigd ben om deze
op meer dan 1 computer te installeren, vandaar mijn vraag.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:46
Je vraag is dus meer eigenlijk: bestaan er van Windows 7 ook licentievormen waarbij je met één licentie twéé installaties mag doen (op twee verschillende PC's, that is) ? ;)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

-ET-

Phone Home

TLA2011 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:41:
Bijdehandje, je hoeft niet te antwoorden hoor!

Op dit moment maak ik gebruik van een XP versie waarbij ik wel gerechtigd ben om deze
op meer dan 1 computer te installeren, vandaar mijn vraag.
Dan ben ik wel heel benieuwd wat voor licentie dat is. voor zover ik weet zijn er alleen multiple pc licenties voor Office producten en niet voor XP

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het is een duidelijk antwoord, en de enige waarheid die je hebt is de beschrijving op de licentie

99% van de win7 licenties is voor 1 pc, dus ik denk dat je het daarmee moet doen

er zijn 'family' pakketten, waar je tot max. 3 pc's mag voorzien van een installatie, dus dan heb je er 3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor XP zijn er ook VLKs te krijgen, alleen zijn deze wel duur en gericht op grote bedrijven, niet zo zeer op de consument die toevallig 2 PCtjes heeft staan.

Verwijderd

Er zijn maar weinig licenties die toestaan dat je het op 2 of meerdere pc`s mag installeren, dat geldt ook voor XP.

er zijn volume license programma`s waarmee je meerdere pc`s met een 1 key kan en mag installeren.
Buiten Nederland zijn er Family pack beschikbaar van 7 waarmee je op meerdere machines 7 mag installeren

Over oem vs retail staat bv hier het volgende vermeldt:[win7] Prijsverschil OEM & Upgrade

to slow :(

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik snap de vraag van de poster zeer zeker. Vroeger kocht je namelijk een licentie als persoon, wat dus betekende dat je de licentie mocht gebruiken op 1 vaste pc en 1 laptop. Ik weet echter niet bij welke versies dat wel en niet mocht, waarschijnlijk alleen bij volledige versies en niet bij OEM versies. Ook weet ik niet of het bij XP gestopt is of ook nog bij Vista en 7 mag.

Er is echter een extreem simpele oplossing om je antwoord op deze vraag te vinden: bel Microsoft :)

• mrtnptrs
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

WingsOfFury schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:21:
Ik snap de vraag van de poster zeer zeker. Vroeger kocht je namelijk een licentie als persoon, wat dus betekende dat je de licentie mocht gebruiken op 1 vaste pc en 1 laptop. Ik weet echter niet bij welke versies dat wel en niet mocht, waarschijnlijk alleen bij volledige versies en niet bij OEM versies. Ook weet ik niet of het bij XP gestopt is of ook nog bij Vista en 7 mag.

Er is echter een extreem simpele oplossing om je antwoord op deze vraag te vinden: bel Microsoft :)
Dat bellen kost redelijk veel en je wordt vaak een paar minuten in de wacht gesteld.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mrtnptrs schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Dat bellen kost redelijk veel en je wordt vaak een paar minuten in de wacht gesteld.
Hier zit vast een voordelige oplossing tussen?

Contact Us

Testing, one, two ...

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:55
Modbreak:Je weet donders goed dat dit niet mag.

[ Voor 94% gewijzigd door sanfranjake op 16-01-2011 21:02 ]

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• mrtnptrs
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Dat met die 3 licenties is volgens mij een family pack en die zijn volgens mij niet meer verkrijgbaar.

[ Voor 44% gewijzigd door sanfranjake op 16-01-2011 21:02 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Verwijderd

WingsOfFury schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:21:

Dat is een tijd geleden.. in bij windows 3.1 was er een regel, dat als je meer dan 80% de gebruiker was van een computer, je je eigen windows 3.1 er op mocht gebruiken.

Bij windows 95 oem was deze computer gebonden. retail weet ik niet zeker of dat nou wel of niet mocht.

Xp/vista/7 is gelijk: oem alleen bij 1 computer - retail 1 per draaiende installetie, mag verhuist worden als de oude vervalt.
mrtnptrs schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:31:
[...]

Dat met die 3 licenties is volgens mij een family pack en die zijn volgens mij niet meer verkrijgbaar.
bij amazon.de /.co.uk zijn de upgrades nog beschikbaar

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 20:40 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste mensen, willen jullie wel even Het algemeen beleid in je hoofd houden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:55
Trokken schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:29:
[modbreak]Je weet donders goed dat dit niet mag.[/modbreak]
Jep >:) maar dat er zo streng gecontroleerd wordt wist ik niet.
sanfranjake schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:03:
Beste mensen, willen jullie wel even Het algemeen beleid in je hoofd houden?
Er stond niet eens een hele link in. Jullie zijn zeker bang voor Brein of zo 8)7

En waarom moet je me hele post verwijderen?

Ontopic:
Je kan 1 licentie voor 1 PC gebruiken maar er zijn wel versies te koop van €200 of zo waarmee je 3 licenties hebt. Voor 3 PC's dus. (@sanfranjake of was dit het ongewenste gedeelte ;) )

[ Voor 46% gewijzigd door Trokken op 16-01-2011 22:05 . Reden: ontopic toegevoegd ]

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Eigenlijk is het best simpel:

1 licentie mag je gebruiken op 1 pc, hierbij wordt er wel onderscheid gemaakt tussen de Retail en OEM licentie. De OEM licentie zit gebonden aan de pc waarmee hij geleverd is (of waarop je hem installeert wanneer je de pc zelf bouwt) De retail licentie mag je meenemen (hergebruiken) wanneer je een nieuwe PC koopt. Hij mag wel maar op 1 pc tegelijk geinstalleerd staan.

Tot zover de theorie. In praktijk kan je een retail makkelijk activeren op meerdere pc zonder dat je hierdoor in de problemen komt (met updates e.d.) maar dit is dus niet legaal...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

En om verdere onzin te voorkomen laten we het hier voorlopig even bij.

Als iemand behoefte heeft om over moderatie of regeltjes te bomen: Gebruik de DM optie of Oneens met de actie van een moderator? Post het hier - maar niet binnen een topic gaan miepen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.