Toon posts:

Hulp gevraagd met uitzoeken van een Set.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ons vader vroeg mij om te helpen met een set uit te zoeken voor in zijn nieuwe huis.
Hij heeft nu een standaard setje 5.1 van pioneer. Maar hij heeft de Subwoofer al eraf gehaald omdat hij niet zo'n grote kast bij zijn tv wilt hebben.

Wat hij graag zou willen.

Een receiver met 2 Speakers naast de tv en 1 Center speaker. Wat een mooi vol geluid kan creëren.

Hij begon over de bose 321 maar na veel leeswerk op internet heb ik hem dat uit zijn hoofd gepraat.
Hij heeft namelijk een een blu-ray speler en een hard-disc recorder. Dus niet nodig om nog een dvd speler erbij te hebben.

Ik zat zelf te denken aan een harman-kardon receiver (HK-3390) met de HKS-4 Speakers erbij voor naast de tv, maar wat gebruik je dan als center speaker? Is die er ook van H-K?

Natuurlijk gaan we binnenkort als we gaan kopen goed luisteren, maar wil van te voren al wat opties hebben zodat ik een beetje weet waar ik naar moet zoeken en erover mee kan praten als we gaan kopen.

Het mag zo'n 1250 euro kosten.

Ik hoop dat jullie ons hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt

Verwijderd

Gelet op je budget kun je makkelijk kiezen voor een losse receiver met voldoende mogelijkheden en aansluitingen. Vervolgens moet je opzoek gaan naar een stel speakers. De vraag is belangrijk wat je wilt. Sommige mensen willen absoluut een 5.1 set waar andere mensen juist per se een 2.0/2.1 set willen hebben. Je zult dit met je vader moeten overleggen en vervolgens gaan luisteren. Hier kunnen mensen je wel een beetje de weg wijzen, maar speakers en het geluid wat eruit komt ligt heel erg aan jouw/ je vaders smaak.

Voorbeeld van wat jij zoekt is deze set van Jamo. pricewatch: Jamo S 606 HCS 3 Bruin Er zit geen subwoofer bij en alleen die twee kleinere achter speakers gebruik je niet.

Ik kan je vertellen dat kant en klare 3.1/3.0 sets erg schaars zijn. Vaak zijn het toch 5.1/5.0 sets. Of je moet alle speakers individueel uitzoeken, maar dan kost een center speaker meestal ook flink wat geld en heb je gedegen advies nodig om een homogeen geluidsbeeld te creëren. Dit kunnen overigens best ook speakers zijn van een ander merk of een andere serie van hetzelfde merk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 19:41 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:59:

Natuurlijk gaan we binnenkort als we gaan kopen goed luisteren, maar wil van te voren al wat opties hebben zodat ik een beetje weet waar ik naar moet zoeken en erover mee kan praten als we gaan kopen.
Ok, wat heb je zelf al gevonden?

Merken, types, specs, reviews, prijzen? Maak even een shortlist, dat helpt echt!

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Voor de receiver ben ik op deze uitgekomen . Yamaha RX-V467 . rond de 350 euro .

Voor de speakers ben ik nog aan het kijken. Hoop lees en uitzoek werk. Maar een 5.1 set kopen is ook een optie. En anders ga ik me laten adviseren bij een goede audio zaak hier in Breda.

Aangezien hij echt geen subwoofer wilt hebben in de woonkamer moeten de speakers wel een goede bas hebben.

Hij wilt namelijk ook geen hele grote speakers hebben naast de tv . (moeilijke vader hé)

Dit vind ik qua maat en uiterlijk hele mooie speakers pricewatch: Harman Kardon HKS 4

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Ik vind deze opmerking
Aangezien hij echt geen subwoofer wilt hebben in de woonkamer moeten de speakers wel een goede bas hebben.
Totaal niet rijmen met deze.
Dit vind ik qua maat en uiterlijk hele mooie speakers pricewatch: Harman Kardon HKS 4
Je wilt boxen met een goede bas, maar komt dan vervolgens met deze kleine boxjes aan (24cm hoog).
Daar ga je natuurlijk nooit genoeg bas uit halen om het zonder woofer te kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 16-01-2011 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je eigenlijk wel weer gelijk in. En met een goede centerspeaker? Dit allemaal is toch iets moeilijker dan verwacht. Ik ga het nog ff goed uitzoeken, maar tips zijn heel erg welkom!

Ben na verder kijken uitgekomen op het Focal Chorus topic. En daar staan hele mooie speakers bij.

Dan zou dit de set worden.

Receiver : Yamaha RX-V467 (350 euro)
Centerspeaker : Focal Chorus CC-700V (330 euro)
Speakers : Focal Chorus 706V (2x250)

(prijzen van hificorner.nl)

Mooie set voor 1180 euro.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 23:12 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

De Focal 706V is een leuke speaker, maar om nu te zeggen dat deze veel weergave van laag heeft? Nee, dat eigenlijk niet. Dan zou je eerder naar een Focal 807V kunnen kijken, die heeft een grotere woofer en daardoor ook wat meer punch. Maar bij monitoren wordt eigenlijk altijd al snel een subwoofer aangeraden aangezien een monitor een relatief kleine kast heeft en dus weinig druk op kan bouwen. Maar mocht je gaan luisteren, luister dan eens naar Elac. Dat zijn toch wel de speakers die in monitor-formaat een heel goed laag hebben.

En ik weet niet of je vader ruimte heeft op het TV-meubel voor drie speakers. Maar houdt er rekening mee dat en beetje speakerstand ook wel een paar euro's kost. Zeker als je de originele wilt hebben die bij het merk en type horen. Geloof dat Focal-stands zo'n 75 euro de stuk kosten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! Hij heeft wel plek op zijn tv meubel. Ik ga morgen ff langs Hobo hifi. Die hebben namelijk Elac en Focal. Kan ik mooi even gaan vergelijken.
Pagina: 1