Toon posts:

win2k + via + q3 = HUILEN [ spoed aub ]

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg blauw scherm met win2k [ memory dump : irql_not_less_or_equal ] als ik q3 opstart. Ik krijg dit zelfs nog als ik alleen me geforce erin heb .

Detonator 10.80
via 4 in 1 4.29 final

:'( please help me

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
En met DirectX8?

Heb je het ook al geprobeerd met de 7.17 drivers?

Verwijderd

Topicstarter
2x ja :'(

Verwijderd

Topicstarter
:'( niemand weet het antwoord maar het verrotte is dat als ik win2k opnieuw wil installen of ntfs wil weghalen via setup dat die ook dat mooie blauwe scherm geeft :(

Verwijderd

Gebruik official released drivers vanaf de nvidia site, geen beta rommel die geleaked is. IRQ_notless or equal is een driverbug.

Verwijderd

lol how the fuck kan het spelen van een spel nou als SPOED gekwalificeerd worden
get a life

Verwijderd

Topicstarter
omdat als je nou es goed leest dat het niet alleen met quake3 es - lowlife !

[ edit ]

Dus sinaasappel stil es als je niets belangrijkst te vertellen heb ofzo

[/edit]

Verwijderd

Topicstarter
[ otis ]

Ik heb 10.80 ; 10.40 ; en 6.50 geprobeert :(

en ik ging effe search doen toen stond er een link naar microsoft pagina betreffende dit probleem en die zeiden dat je SP 1 moest gebruiken en die heb ik nu onderhand ook al 10x gebruikt :'(

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Heej ik heb dus hetzelfde probleem... ik ben ook naar Quake 3 gaan kijken en ja mijn beeld trilt als ik bijv. strafe... dus ik zou ok heel graag een antwoord willen hebben en heb ook een VIA chipset...

nVENTIV

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 16:56 schreef WiNKy het volgende:
Ik krijg blauw scherm met win2k [ memory dump : irql_not_less_or_equal ] als ik q3 opstart.
En quote 2:
omdat als je nou es goed leest dat het niet alleen met quake3 es - lowlife !
ff lachen allemaal!
Weet niet meer wat-ie zelf geschreven heeft

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op Friday 16 March 2001 13:33 schreef Foxclone het volgende:
Heej ik heb dus hetzelfde probleem... ik ben ook naar Quake 3 gaan kijken en ja mijn beeld trilt als ik bijv. strafe... dus ik zou ok heel graag een antwoord willen hebben en heb ook een VIA chipset...
Lijkt mij een ander probleem...

Ook Windows 2000? Zo ja, heb je de 60hz-fix geinstalleerd?

http://www.tweakfiles.com/video/nvidiarefreshratefix.html

En zet eventueel in Q3A com_maxfps wat lager of experimenteer met VSync in beeldschermproperties.

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op Thursday 15 March 2001 16:56 schreef WiNKy het volgende:
via 4 in 1 4.29 final
Ik heb zelf geen VIA-chipset, maar ik lees naast reeds eerder genoemde oplossingen (SP1, DirectX 8.0a, 4in1-driver, e.d.) vaak over een 'VIA Win2k AGP Fix'. Geen flauw idee wat het precies doet, maar misschien heb je er wat aan...

Hier http://www.charnleys.co.uk/nvmax/ te downloaden.

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Ik word vergeetachtig... En uiteraard kijkt een GeForce-gebruiker i.g.v. problemen hier :

http://www.geforcefaq.com/

• Foxclone
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Jake toppertje... ik ben idd nu net w2k aan het installeren dus ga het zeker proberen met die fix !

nVENTIV

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 11:39 schreef WiNKy het volgende:
:'( niemand weet het antwoord maar het verrotte is dat als ik win2k opnieuw wil installen of ntfs wil weghalen via setup dat die ook dat mooie blauwe scherm geeft :(
sinaasappel dus....

[ En tanx for de tip blues brother :) ] ik ben gelijk kijken

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Het zal mij benieuwen... ff een stukje van de geforcefaq-site :

Q. I have a VIA chipset based motherboard and I can't get AGP working or I get lockups in Windows 2000. How can I fix it?

There is a new viaagp.sys driver from Microsoft that may fix lockups in Windows 2000. You can get more information and download the driver at the following website:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q261/6/06.asp

• Arjan A
  • Laatst online: 18:20

Arjan A

Cenosillicafoob

OK, ik kom een beetje laat om de hoek kijken, maar de problemen die ik twinky(?) zie schetsen komen mij *HEEL* bekend voor.
Ikzelf had ooit een mobo met VIA chipset erop waar *erg* veel AGP-acties resulteerden in een soortgelijke fout (IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL als ik het uit mijn hoofd nog kan halen).
Op een keer was-ie zo hard gecrashed dat ik Win2k opnieuw ging installeren en dat-ie bij (jawel) het NTFS gebeuren hing.
Goed, ik heb es wat rondgekeken, mijn CPU weer omlaag geklokt, alles weer in normale toestand gezet, ja, zelfs mijn oude BIOS er weer in geflashed.
Toen ik dat had gedaan wilde het mobo niet meer booten (gratis af te halen overigens). Dus een nieuw mobo gekocht, ASUS (wat twinky al heeft zie ik), en vanaf toen reed alles als een zonnetje.
Het oude mobo is een MSI 6163va, met een of andere VIA-chipset waarvan MSI claimt dat-ie 133 FSB aankan en VIA niet. Hij kon het dus ook niet. 't Is zo'n verrot mobo, ik heb het nog nooit ergens gezien. Achteraf bekeken wel logisch, dat ding werd alleen in Duitsland verkocht en is via Vobis ons land in geslopen. Dus zelfs de Taiwanezen hebben hekel aan grote machtswellustige buren ;)
Moraal van het verhaal:
Met een overgeklokt mobo loop je kans dat win2k niet meer wil installeren bij bep. VIA chipsets.
Advies: Koop een mooi mobo. HEb ik ook gedaan, een Asus p3v4x waar ik veel mee kan (maar nog niet alles, 't blijft een slot 1).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
[ Blues ]

Helaas pindakaas :( kut win2k wil nog niet meewerken zometeen de laatste backup resten copieren en dan win98SE

[ Tnx for ur help anyway ]

Verwijderd

Buurman had het zelfde probleem na update bios 1007 problemen weg.

Verwijderd

Topicstarter
Heumm ja ik heb hem juist weer teruggeflasht want mijn cpu wil na 1007 niet meer overclocked werken :'(

[ edit ]
maar ik ga het toch weer gelijk proberen :)

[/edit ]

Verwijderd

We horen het wel van je.
Bios ver 1007 lost een hoop van de irq problemen met je pci sloten op vvoral als een live kaartje in pci 5 zit.

If you don't try you never know. :P

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas nog niet ik wacht nog wel effe op service pack 2 ofzo en dan lees ik eerst de fix/bugs list >:) Mensen thank you anywayzzzz :9

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik draai hier (ik d8 officiele) VIA 4.28 drivers in win2k. Detonator 6.50, alle agp fixes en reg keys enz. (weet de links niet meer) en t draait perfect.

o ja, en dx8 en SP1

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op Saturday 17 March 2001 11:50 schreef WiNKy het volgende:
Werkt helaas nog niet ik wacht nog wel effe op service pack 2 ofzo en dan lees ik eerst de fix/bugs list >:) Mensen thank you anywayzzzz :9
Tsja, je kunt natuurlijk de Windows 2000 Service Pack 2 (Release Candidate) proberen. Deze is hier http://www.m3dzone.com/files.php?directory=Operating%20Systems/Win2000/ te halen.

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Arjan A ik wil hem wel ff voor nop op komen halen bij je hoor,leuk voor de knutsel..

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Arjan A
  • Laatst online: 18:20

Arjan A

Cenosillicafoob

Op zaterdag 17 maart 2001 23:55 schreef Sideburnn het volgende:
Arjan A ik wil hem wel ff voor nop op komen halen bij je hoor,leuk voor de knutsel..
OK, stuur maar een email

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1