OK, ik kom een beetje laat om de hoek kijken, maar de problemen die ik twinky(?) zie schetsen komen mij *HEEL* bekend voor.
Ikzelf had ooit een mobo met VIA chipset erop waar *erg* veel AGP-acties resulteerden in een soortgelijke fout (IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL als ik het uit mijn hoofd nog kan halen).
Op een keer was-ie zo hard gecrashed dat ik Win2k opnieuw ging installeren en dat-ie bij (jawel) het NTFS gebeuren hing.
Goed, ik heb es wat rondgekeken, mijn CPU weer omlaag geklokt, alles weer in normale toestand gezet, ja, zelfs mijn oude BIOS er weer in geflashed.
Toen ik dat had gedaan wilde het mobo niet meer booten (gratis af te halen overigens). Dus een nieuw mobo gekocht, ASUS (wat twinky al heeft zie ik), en vanaf toen reed alles als een zonnetje.
Het oude mobo is een MSI 6163va, met een of andere VIA-chipset waarvan MSI claimt dat-ie 133 FSB aankan en VIA niet. Hij kon het dus ook niet. 't Is zo'n verrot mobo, ik heb het nog nooit ergens gezien. Achteraf bekeken wel logisch, dat ding werd alleen in Duitsland verkocht en is via Vobis ons land in geslopen. Dus zelfs de Taiwanezen hebben hekel aan grote machtswellustige buren

Moraal van het verhaal:
Met een overgeklokt mobo loop je kans dat win2k niet meer wil installeren bij bep. VIA chipsets.
Advies: Koop een mooi mobo. HEb ik ook gedaan, een Asus p3v4x waar ik veel mee kan (maar nog niet alles, 't blijft een slot 1).