Netwerkkabel kapot na stroomuitval?

Pagina: 1
Acties:

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Een tijd geleden heb ik hier een hele korte stroomuitval gehad. (Het licht ging voor 1 seconde uit). Hierdoor zijn dus ook de computers opnieuw opgestart en waarschijnlijk ook de router. De stroomuitval was overigens in heel de omgeving, want een kennis heeft precies hetzelfde gehad.

Nu komt het probleem: De computer op zolder maakte daarna geen verbinding meer met internet. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zoals een vast ip instellen en de driver van de netwerkkaart opnieuw te installeren. Dit hielp allemaal niet.

Toen ben ik gaan controleren of ik met m'n laptop daar wel verbinding kreeg, en dat lukte dus ook niet. Dit wijst er dus op dat er iets met de netwerkkabel aan de hand is, maar ik vind dit wel erg vreemd.

Mijn vraag is dus: Kan door een stroomuitval een netwerkkabel kapot gaan?

Ik heb niet echt zin om die kabel helemaal te vervangen, omdat deze dus van de begane grond helemaal naar zolder loopt. Overigens knipperen de lampjes van de router wel als ik de kabel aansluit, dus hij maakt wel enige vorm van verbinding.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik denk eerder dat je netwerkkaart kapot is, sluit dat eerst uit. Je laptop maakt op dat punt via de kabel ook geen verbinding. Op een andere poort op dezelfde router maakt de laptop wel verbinding via de kabel?

- Sluit de kabel van de pc naar router aan op een andere port.
- controleer of je netwerkkaart van de pc functioneert.

Ik denk dat het erg onwaarschijnlijk is dat bij het uitvallen van de stroom een kabel defect raakt. Waarom viel de stroom uit? Overbelasting, blikseminslag?

[ Voor 95% gewijzigd door battler op 16-01-2011 17:36 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• VantageR
  • Niet online
battler schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:30:
- Sluit de kabel van de pc naar router aan op een andere port.
Dit heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat.
- controleer of je netwerkkaart van de pc functioneert.
Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd via apparaatbeheer. Hier wordt ook aangegeven dat het correct werkt
Ik denk dat het erg onwaarschijnlijk is dat bij het uitvallen van de stroom een kabel defect raakt. Waarom viel de stroom uit? Overbelasting, blikseminslag?
Datzelfde dacht ik dus ook. Waarom de stroom uitviel weet ik niet. Het was in de hele omgeving gebeurt, dus niet alleen in huis.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja ik denk dat het domme pech is. ik heb wel een een kabel van 1 meter gehad ver weggewerkt. never nooit niet stuk. te krijgen. ook niet door schoonmakers oid.
*pof* stuk, zonder reden. kant en klaar kabeltje :?

In jouw geval vermoed ik dat die zelf is geknepen, knijp de stekkertjes eens na

Iperf

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ja het is nog erg lastig om te concluderen dat de kabel defect is. Persoonlijk zou ik eerst een cross-cabel pakken en je pc direct op je laptop aansluiten. Of een korte straight-kabel direct van je pc naar je router.
Alleen dan elimineer je de andere mogelijkheden.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• VantageR
  • Niet online
battler schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:17:
Ja het is nog erg lastig om te concluderen dat de kabel defect is. Persoonlijk zou ik eerst een cross-cabel pakken en je pc direct op je laptop aansluiten. Of een korte straight-kabel direct van je pc naar je router.
Alleen dan elimineer je de andere mogelijkheden.
Dit laatste heb ik gedaan, om er inderdaad zeker van te zijn dat het niet aan de pc ligt. Dan heb ik dus wel gewoon internet. Het moet dus wel aan die kabel liggen. Ik zal die stekkertjes nog even controleren, maar ik zit er over te denken om gewoon een draadloze netwerkkaart in de pc te steken. Dan ben ik van al het gezeur af.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Opnieuw de stekkertjes knijpen? (zie fish hierboven) Wellicht alleen de draadjes voor 100Mbit, dan heb je 2x zoveel kans dat je de kabeltjes kiest die nog goed zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1