VPS hulp of overstappen naar reseller?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.071 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Al sinds enkele jaren heb ik een eigen website welke ik altijd bij een shared hoster heb ondergebracht. Echter heb ik vrij recent een exotisch domein geregistreerd bij TransIP, waarbij ik graag wilde gaan experimenteren met een VPS.

Daarvoor heb ik wat rondgekeken naar prijzen en specificaties en kwam ik uiteindelijk uit bij DirectVPS. Het is een fijn bedrijf met vooral een goede en open communicatie. Ook de helpdesk / support vind ik niet verkeerd. Nu heb ik weinig ervaring met Linux en vond dit dus ook een mooie mogelijkheid om ervaring op te doen.

Daarom ben ik inmiddels al een week of twee aan het aankloten/pielen geweest met Linux, een webserver opzetten en een daarbijhorend controle paneel installeren. Hierbij ben ik tegen een aantal (grote) problemen aangelopen waar ik niet altijd direct uit kom.

Als eerste was het vinden van een zogenaamd control panel. Deze moet voor mij zelf wel een beetje gebruikersvriendelijk zijn en natuurlijk goed werken. Ook wilde ik graag dat de installatie niet te moeilijk was en panels zoals cPanel of DirectAdmin zijn mij gewoon te duur. Hierdoor kwam ik eigenlijk al vrij snel uit bij VirtualMin (webmin en usermin combinatie). De installatie was hiervan vrij gemakkelijk en lukte mij dus geod. De benodigde servers had ik allemaal netjes geconfigureerd en werkte vrij goed... Tot een dag of drie geleden, toen mijn server nergens meer op reageerde. Hierdoor heb ik uiteindelijk een restore uit een backup moeten doen. Daarom ben ik verder gaan kijken.

Tijdens mijn 'tweede zoektocht' kwam ik uit bij OpenPanel. Een gratis, Nederlands controle panel welke zich richt op gebruiksvriendelijkheid. Hiervan was de installatie ook makkelijk, echter loop ik er elke keer tegenaan dat mijn firewall (iptables) niet goed geladen kan worden. Ook virtual hosts werken niet geheel goed en het systeem is inmiddels ook al een aantal keer helemaal vast gelopen. Deze viel dus voor mij ook 'af'.

Nu ben ik dus aan het twijfelen of een VPS wel voor mij weggelegd is. Ik vind het leuk om een beetje aan te kloten in Linux en om zo wat te leren, maar het moet qua tijd voor mij wel leuk blijven. Daarom ben ik eigenlijk benieuwd naar twee dingen:
  • Is een VPS wel voor mij geschikt met mijn geringe Linux ervaring, of zou een reseller pakket beter zijn?
  • En daarop de volgende vraag wat voor een systeem dan wel geschikt zou zijn?
Hiervoor ben ik dus opzoek naar vooral ervaringen met controle panels, maar ook met zo'n zelfde soort situatie. Ook heb ik niet de financiële middelen om alles aan te schaffen, een managed VPS zit er dus echt niet in. Waarnaast een duur controle panel het ook niet gaat worden.

Daarnaast kom ik er ook nog niet 100% uit met virtuele hosts en DNS, maar dat kan later nog wel komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Reseller pakketje : alles ingesteld zoals het hoort (bij een goede partij tenminste) inloggen op het panel en je kan onmiddellijk beginnen met wat je maar wil.
VPS : standaard install geleverd door de verkopende partij (linux of windows maakt niet uit), moet je zelf nog veel instellen en ook de boel onderhouden en in de gaten houden, wat bij beperkte kennis/tijd niet altijd even evident is. Of je gaat voor een dure managed VPS.

Knip.

Qua hostingpanels heb ik ervaringen met de bekenden en tegenwoordig ook wel met WebSitePanel (vroegere dotnetpanel) echter is dit windows only. Hopelijk heb je hier iets aan.

[ Voor 14% gewijzigd door IEF op 22-01-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
ItsValium schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:37:
Reseller pakketje : alles ingesteld zoals het hoort (bij een goede partij tenminste) inloggen op het panel en je kan onmiddellijk beginnen met wat je maar wil.
VPS : standaard install geleverd door de verkopende partij (linux of windows maakt niet uit), moet je zelf nog veel instellen en ook de boel onderhouden en in de gaten houden, wat bij beperkte kennis/tijd niet altijd even evident is. Of je gaat voor een dure managed VPS.
Het verschil was me al duidelijk, maar bedankt dat je het nogmaals accentueert.

Regel dit maar fijn in DM.
Qua hostingpanels heb ik ervaringen met de bekenden en tegenwoordig ook wel met WebSitePanel (vroegere dotnetpanel) echter is dit windows only. Hopelijk heb je hier iets aan.
Aangezien mijn VPS op Linux gebaseerd is, heb ik daar helaas erg weinig aan. Toch bedankt, kan handig zijn voor anderen.

[ Voor 20% gewijzigd door IEF op 22-01-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Sorry, maar werving is niet de bedoeling op GoT.

[ Voor 90% gewijzigd door IEF op 22-01-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je graag ervaring op doet met linux zou ik ervoor kiezen niet te gaan rotzooien met een controlpanel.

Uiteindelijk leer je het toch het beste door in te loggen op de terminal en te gaan rotzooien. Pas iets aan, en kijk wat het doet. Hierdoor leer je veel beter en sneller hoe het systeem in elkaar zit.

Tevens zijn er heel mensen die je al voor zijn geweest en tegen problemen aangelopen zijn, het voordeel daar van is dat er op internet ontzettend veel te vinden is. Dit gaat van kant-en-klare handleidingen tot druk bezochte fora waar je je vragen kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:56

Liberteh

All your base belong to me

[b][message=35376601,noline]Ik bied verschillende mogelijkheden aan (net zoals andere resellers) je kan beginnen met een pakketje met slechts 5 domeinen voor enkele tientjes per jaar of je kan onmiddellijk groot gaan voor een unlimited pakket voor enkele honderden euro's per jaar natuuurlijk.
Die opmerking mag je weglaten. En ook werving is niet de bedoeling op GoT.

[ Voor 47% gewijzigd door IEF op 22-01-2011 23:31 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Om even de ontspoorde discussie uit de weg te gaan en weer back-on-topic te gaan.

Inmiddels heb ik wat rondgeneusd op onder andere ISPGids en WHT, maar nog steeds niet echt wat pakkends kunnen vinden. Als ik een webhostingpakket wil is deze vaak gelimiteerd tot 1 domein, terwijl ik er twee wil - en ook niet zit te kijken op twee afzonderlijke pakketten met afzonderlijke control panels. Als ik echter ga kijken voor meerdere domeinen-hosting dan is het pakket vaak veel te groot en daarmee dus ook veel te duur.

Dus mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free2be
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-01 14:08
Beste forumlezers,
Ik had enkele jaren een VPS lopen voor enkele domeinnamen.
Omwille van ziekte heb deze opgezegd.

Nu ben ik opnieuw aan het unmanaged VPS aan het klooien.
Ik denk dat ik alle nodige zaken erop heb gezet en het hele zootje heb ge-update.
Maar ik krijg helaas mijn webshop niet geïnstalleerd.
Ik heb mijn domeinnaam geplaatst via FTP in de map zoals hieronder.
Ik heb de gevraagde bestanden (Prestashop) ook al in een andere map geplaatst.
Wat doe ik mis?

MVG,
Roger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRbi4OR4A1XYGz2HqrwRB59yLJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ldRt60iTGZGsw1OxycSbXNEI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Free2be zou je even een nieuw topic willen starten? Het kicken / kapen van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html]We gaan onszelf niet herhalen. Werving is NIET de bedoeling op GoT.
Als je dat per DM wil regelen, prima, maar niet in een publiek topic.

De volgende keer krijgt diegene direct een OW.

Ook offtopic discussies worden niet op prijs gesteld. Reageer dan maar gewoon niet.[/html]