Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het basis-programmeren van een blog.
Maar ik zit uiteraard met een probleempje, waar ik maar niet uitkom:
mapstructuur:
root/index.php
root/verbinding.php
root/admin/index.php
Op de admin pagina heb ik een teksteditor met een submit-knop. Als daarop wordt geklikt worden de titel en de inhoud van het bericht, doorverzonden naar de root index.php, waar alles verwerkt wordt.
Dat ziet er als volgt uit:
Nu, het probleem is, als er zich al records in de tabel bevinden.
Als ik dan de root pagina open, verschijnt er de melding "Gelieve eerst een bericht toe te voegen."
Normaal zouden de bestaande berichten moeten weergegeven worden...?
Ik vind mijn code er logisch uitzien, maar er zal toch wel een logische fout inzitten
En die vind ik dus niet
Er zal wel iets mis zijn met de verschillende if-statements, maar ik heb dus al vanalles geprobeerd, zonder succes.
Graag tips!
Bedankt,
Xaboteur
Ik ben bezig met het basis-programmeren van een blog.
Maar ik zit uiteraard met een probleempje, waar ik maar niet uitkom:
mapstructuur:
root/index.php
root/verbinding.php
root/admin/index.php
Op de admin pagina heb ik een teksteditor met een submit-knop. Als daarop wordt geklikt worden de titel en de inhoud van het bericht, doorverzonden naar de root index.php, waar alles verwerkt wordt.
Dat ziet er als volgt uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| $check_empty = "SELECT COUNT(*) FROM mycms_content;"; $select_all = "SELECT * FROM mycms_content ORDER BY id DESC;"; //Controleren of de tabel leeg is of niet include_once('verbinding.php'); $con = mysql_connect($_CONFIG["Host"], $_CONFIG["Username"], $_CONFIG["Password"]); if (!$con) { die('Verbinding mislukt: ' . mysql_error()); } mysql_select_db($_CONFIG["Database"], $con) or die("Kon de database niet openen: " . mysql_error()); $check_result = mysql_query($check_empty) or die("Query mislukt: " . mysql_error()); if($check_result[0] < 1) { //Controleren of er een bericht is gemaakt, zoja toevoegen aan database en weergeven op pagina if((array_key_exists('title', $_POST)) && (array_key_exists('content', $_POST))) { $title = $_POST['title']; $title = strip_tags($title); $title = trim($title); $content = stripslashes($_POST['content']); $insert = "INSERT INTO mycms_content (title, content) VALUES ('$title', '$content');"; include_once('verbinding.php'); $con = mysql_connect($_CONFIG["Host"], $_CONFIG["Username"], $_CONFIG["Password"]); if (!$con) { die('Verbinding mislukt: ' . mysql_error()); } mysql_select_db($_CONFIG["Database"], $con) or die("Kon de database niet openen: " . mysql_error()); mysql_query($insert) or die("Query mislukt: " . mysql_error()); $get_all = mysql_query($select_all) or die("Query mislukt: " . mysql_error()); while($row = mysql_fetch_array($get_all)) { echo '<h4>'.$row['title'].'</h4>'; echo $row['content']; } mysql_close($con); } else echo '<h4>Gelieve eerste een bericht toe te voegen.</h4>'; } else { //Berichten weergeven include_once('verbinding.php'); $con = mysql_connect($_CONFIG["Host"], $_CONFIG["Username"], $_CONFIG["Password"]); if (!$con) { die('Verbinding mislukt: ' . mysql_error()); } mysql_select_db($_CONFIG["Database"], $con) or die("Kon de database niet openen: " . mysql_error()); $get_all = mysql_query($select_all) or die("Query mislukt: " . mysql_error()); while($row = mysql_fetch_array($get_all)) { echo '<h4>'.$row['title'].'</h4>'; echo $row['content']; } } |
Nu, het probleem is, als er zich al records in de tabel bevinden.
Als ik dan de root pagina open, verschijnt er de melding "Gelieve eerst een bericht toe te voegen."
Normaal zouden de bestaande berichten moeten weergegeven worden...?
Ik vind mijn code er logisch uitzien, maar er zal toch wel een logische fout inzitten
Er zal wel iets mis zijn met de verschillende if-statements, maar ik heb dus al vanalles geprobeerd, zonder succes.
Graag tips!
Bedankt,
Xaboteur