Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22
Beste,

Voor een opdracht met school, ben ik op zoek naar aan schakelaar. (ik ben mij ervan bewust dat verkapte ''doe mijn huiswerk-topics'' niet de bedoeling zijn, echter doe ik opleiding voor in de zorg waarbij dus geen elektronica komt kijken. Ik ben wel vrij technisch aangelegd, maar er staat nergens op conrad bijv. een duidelijke uitleg hoe de schakelaar werkt, en of ik zo wel de goede koop. Daarom plaats ik het even hier.)

Ik zoek dus een drukschakelaar, die als je hem indrukt de stroomkring volledig maakt, en als je hem loslaat dus ook nog volledig is. En bij een 2e keer drukken de stroomkring verbreekt en ook verbroken houdt. Get it? Ik heb al gezocht op o.a. Conrad. Drukschakelaar vind ik nog wel, maar dan vind ik bijvoorbeeld dit type:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701744 deze is voor op een printplaat, maar dat is geen probleem. echter, werkt deze zoals ik het wil?

Zo zijn er verschillende varianten, en er zit ook een ''maar'' aan. Ik moet er 21 hebben, en als student ga ik niet 1,50 per schakelaartje neerleggen. Dus wie weet welk schakelaartje ik nodig heb, en de goedkoopste die te vinden zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 11:45
Gewoon een aan/uit schakelaar, staat in de kolom van conrad. Dus als er staat ''aan/uit'' is het goed, iets in de trent van ''aan/(uit)'' moet je niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnovinchi schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:01:
Zo zijn er verschillende varianten, en er zit ook een ''maar'' aan. Ik moet er 21 hebben, en als student ga ik niet 1,50 per schakelaartje neerleggen. Dus wie weet welk schakelaartje ik nodig heb, en de goedkoopste die te vinden zijn?
Niet om lullig te doen, maar is nog geen 32 euro nou echt zoveel geld? Dat valt toch wel echt reuze mee volgens mij, je zou eens moeten zien wat ik aan mijn projecten uitgeef aan materiaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bedoel je dit in een mechanische vorm, dus dat indien je drukt, deze klikt en voelbaar in een andere state zit.
Of een elektronische variant, waarbij je eigenlijk de standaard drukknop hebt die alleen verbinding maakt als je het inhoud maar waar een stukje elektronica achter zit dat de uitgang 'ingedrukt houd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:53:
[...]

Niet om lullig te doen, maar is nog geen 32 euro nou echt zoveel geld? Dat valt toch wel echt reuze mee volgens mij, je zou eens moeten zien wat ik aan mijn projecten uitgeef aan materiaal :X
32 euro voor iets wat ik verder ook gratis had kunnen doen vind ik wel wat veel. Ik bedoel, wil d'r rustig enkele euro's tegenaan gooien, maar boven de 25 wordt zeker te gek.
kluyze schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:17:
Bedoel je dit in een mechanische vorm, dus dat indien je drukt, deze klikt en voelbaar in een andere state zit.
Of een elektronische variant, waarbij je eigenlijk de standaard drukknop hebt die alleen verbinding maakt als je het inhoud maar waar een stukje elektronica achter zit dat de uitgang 'ingedrukt houd'?
Dit maakt eigenlijk niet uit, maar bij gelijke prijs ga ik denk ik voor de mechanische vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnovinchi schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:35:
32 euro voor iets wat ik verder ook gratis had kunnen doen vind ik wel wat veel. Ik bedoel, wil d'r rustig enkele euro's tegenaan gooien, maar boven de 25 wordt zeker te gek.
Hoezo had het ook gratis gekund, je hebt die dingen toch nodig? Je moest eens weten, die getallen met een 0 erachter zijn bij ons geen uitzondering, helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:41:
[...]

Hoezo had het ook gratis gekund, je hebt die dingen toch nodig? Je moest eens weten, die getallen met een 0 erachter zijn bij ons geen uitzondering, helaas ;(
Bij een geheel ander idee, had het gratis gekunt met gewoon wat lijm en papier. Echter vind ik dit (ook voor mezelf) leuker. Maar ik denk dat ik er niet ga aan ontkomen. Heb echter wel al gevonden dat bij conrad boven 25 euro bestellen gratis verzenden is. Dus ik koop maar voor 25 euro aan schakelaartjes, weet nu in ieder geval welke ik moet hebben, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Je kunt dit ook zelf maken natuurlijk: http://www.eleccircuit.co...witch-by-4093-and-irfz44/

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

En in de plaats van de FET kan je dus ook een solid state relais aansluiten om 220v te schakelen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1