Toon posts:

Geen 5.1 van pc naar tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik de volgende opstelling:

Pc --> (HDMI) --> TV --> (optisch) --> Home cinema.

Wanneer ik bijvoorbeeld een blu-ray via mijn pc afspeel naar m'n secundaire scherm (tv) en ik selecteer de ATI HDMI audio als geluidsapparaat krijg ik alleen maar stereo.

Als ik een dvd vanaf mijn home cinema speel, krijg ik wel gewoon 5.1 geluid. Ik heb de nieuwste drivers van mijn videokaart en van mijn moederbord.

Als ik bij configuratiescherm "Geluid" aanklik, en ik klik op de HDMI uitgang, en selecteer "Luidsprekers configureren" zie ik ook alleen maar stereo staan.

Ik heb inmiddels al een tijd gegoogled, maar ik kom niet tot een oplossing! Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hallo,

Wellicht ondersteunt de tv dit niet??

Mijn tv geeft bijvoorbeeld wel dolby digital door, maar geen dts.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien dat je tv geen 5.1 kan doorsturen naar je home cinema :?
en alleen stereo ondersteund.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
DTS en AC3 doen allebei niet. Ik kan op de TV wel gewoon aangeven of bij bij Digital Audio uit Dolby Digital moet gebruiken.

Ik heb een vrij nieuwe TV, (pricewatch: LG 37LE5400) dus ik ga er eigenlijk niet van uit dat dit het probleem is.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 21:44
volgens mij is het redelijk standaard dat een tv dit doet. Heeft te maken met het feit dat de tv niet het letterlijke signaal van de hdmi interface wil doorsturen, maar alleen een minder signaal. iets met rechten enzo

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

I just checked the manual for my 47LE5500. It says,

If you want to enjoy digital broadcasting through 5.1-channel speakers, connect the OPTICAL DIGITAL AUDIO OUT terminal on the back of TV to a Home Theater (or amp).

Emphasis on Broadcast.

O.K. So does that mean the TV's digital audio output may - or may not - be 5.1, depending on the source material?

If the Broadcast source is DD 5.1 it should be passed that way over the TOS-Link out. As previously stated, and pretty much confirmed by your user manual quote, sources other than the TV's built in tuner will not be passed as DD 5.1 but down sampled to 2 channel PCM.
Bron: http://www.avsforum.com/a...ex.php/t-1252333-p-3.html

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de extra info ;)!

Het probleem moet hem dus bij de PC liggen.

Ik ben tijdens het zoeken een programmatje tegengekomen genaamd "AC3filter". Hiermee kan wel het e.e.a. ingesteld worden, maar ik krijg nogsteeds geen 5.1

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:22

Shunt

Boe

Lees wel even goed er staat dat dit geld voor Dolby Digital. Dus niet voor de DTS of de hogere kwaliteit formats die de bluray disks vaak bevatten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:51:

Ik ben tijdens het zoeken een programmatje tegengekomen genaamd "AC3filter". Hiermee kan wel het e.e.a. ingesteld worden, maar ik krijg nogsteeds geen 5.1
Volgens mij moet je de laatste zin nog eens lezen:
sources other than the TV's built in tuner will not be passed as DD 5.1 but down sampled to 2 channel PCM.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook met mijn LG en win 7.
Het ligt aan windows 7. Dit leest de TV informatie uit.
En de TV zegt gewoon dat hij alleen maar Stereo kan.
Ik heb ook al geprobeerd om dit te forceren. Maar ik heb er niks op gevonden.
Ik heb ook een PS3. En daar kan het wel bij dat het DTS en AC3 via HDMI naar de TV worden gestuurd en dan door via een optische kabel naar de versterker.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:51:

Uh, nee het probleem ligt niet bij de pc. Het probleem ligt dus bij de tv.
As previously stated, and pretty much confirmed by your user manual quote, sources other than the TV's built in tuner will not be passed as DD 5.1 but down sampled to 2 channel PCM.
Meer dan stereo gaat de tv niet naar je homecinema set sturen.
Je moet dus je pc optisch/coaxiaal aansluiten op je homecinema.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 16-01-2011 15:34 ]

Verwijderd

http://www.cccp-project.net/
Installeer CCCP. (Dit is een codec pakket dat mij beter bevalt dan K-Lite.) Hier kan je instellen tjdens de installatie: AC3 S/PDIF Passthrough.

Dit zou moeten werken..
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1z6xy9.png
Je moet hier dus AC3 en DTS S/PDIF aanvinken..

Volgens mij is dat genoeg, maar not sure. Werkte hier iig voor Blu-Ray rips enzo.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 17:18 ]

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:34
Zoals eerder gezegt, de meeste TV's sturen alleen 2.0 terug.
Ik sluit zelf alles zo aan:

apparaat -> hdmi -> tv
+
apparaat -> optisch -> receiver

Wellicht sluit ik het in de toekomst anders aan als ik wel een HDMI capable receiver heb staan :)

Mijn YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor alle reacties!

@BlackFlower, ik heb zojuist CCCP geïnstalleerd. Wanneer ik nu iets afspeel dan hoor ik alleen maar ruis. Het is een verbetering, ik hoor in ieder geval geluid ;) Buiten de instellingen die je poste, moeten er normeer dingen aangepast worden?

@Kevz Ik heb beetje cheap-ass receiver. Zit maar 1 optische aansluiting op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:34:
Erg bedankt voor alle reacties!

@BlackFlower, ik heb zojuist CCCP geïnstalleerd. Wanneer ik nu iets afspeel dan hoor ik alleen maar ruis. Het is een verbetering, ik hoor in ieder geval geluid ;) Buiten de instellingen die je poste, moeten er normeer dingen aangepast worden?

@Kevz Ik heb beetje cheap-ass receiver. Zit maar 1 optische aansluiting op.
Ik hoorde hier de ruis over mijn analoge luidsprekers. Op de digitale aansluiting hoorde ik de film. (Maar dit was een tijdje terug)..
Misschien dat je DD! Live nog moet aanzetten bij je realtek venster..
Of nog wat wijzigingen bij dat S/PDIF moet proberen, want hier zou het punt kunnen zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het niet gelukt met de speakers!

Maaaar probleem is opgelost! Heb net ff http://nl-nl.forum.ibood....en_vier_hdmi_14_ingangen/ gehaald :D!

Nogmaals, iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1