Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Misschien een standaard bericht en vraag maar ik ben op zoek naar een nieuwe router voor bij ons thuis. Ik heb al aardig lopen zoeken maar ik kom toch moeilijk tot een keuze. We hebben een nu een crappy bedraad eminent routertje die sterk veroudert is. We kunnen internetten, ik kan online gamen op m'n xbox 360 maar als ik wil downloaden en iemand anders gaat op het netwerk dan klapt de boel eruit.

Enfin ik heb al een paar routers bekeken, maar ik kom er toch niet echt uit. De D-Link Dir-655 is volgensmij precies wat ik zoek kwa stabiliteit, betrouwbaarheid en het levert volgensmij gewoon precies wat het moet doen: internetten, downloaden, en misschien wel gamen tegelijkertijd op verschillende apparaten.
Maar als je een externe aansluit op de usb-poort dan kan je het maar op 1 computer tegelijkertijd gebruiken.

Even op een rijtje, we hebben:
- Ziggo Z2 internet en een CI+ module voor de tv
- 1 vaste, Windows pc
- 2 Dell Laptops
- 1 Xbox 360
- 1 Samsung LE32 TV (6 Series) met internet@tv (als het zo heet) maar die hebben we nog niet gebruikt

Nou wil ik alles van internet voorzien uiteraard. Maar wat me ook interessant leek is om hier een externe hd bij te betrekken. Ik heb laatst tijdens een aanbieding een WD 1TB externe HD gekocht. Ik hoef niet per se een NAS station enzo maar het leek me leuk als ik 'm op de router kon aansluiten en zo een centraal punt te hebben. Maar het voornaamste wat ik wil is dat ik films kan kijken op de tv.
Ik kan m'n externe hd op de tv aansluiten maar dat is zo'n gesjouw dus wil ik het via het internet doen maar ik weet niet precies hoe.

Dus wat is de juiste router voor mijn wensen, en hoe kan ik gedownloade films kijken op de tv via het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Om een harddisk die op de Dir-655 is aangesloten te kunnen benaderen moet je een programma op de consumerende computer installeren. Op je televisie kan dat niet, dus je zit echt vast aan een NAS, een gedeelde map, of de harddisk aan je televisie hangen.

Een NAS lijkt mij de ultieme oplossing, omdat je dan niet altijd een pc aan hebt hoeven te staan om de schijf te delen, je er met meerdere clients tegelijk bij kan én je televisie er vanaf kan streamen. :)

Of inderdaad een router die als NAS kan functioneren. :)

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 16-01-2011 14:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

ik zou voor een router gaan waar dd-wrt op kan; www.dd-wrt.com.
En dan eentje met een beetje geheugen en CPU, dan kan de router icm een HDD best als een 'nas' functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

DFS schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:03:
ik zou voor een router gaan waar dd-wrt op kan; www.dd-wrt.com.
En dan eentje met een beetje geheugen en CPU, dan kan de router icm een HDD best als een 'nas' functioneren
Deze dus?
http://www.dlink.com/products/?pid=681

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:42
ik heb zelf de netgear wndr3700, met openWRT erop. Dit draait in een setup zoals jij voorstelt: ikheb een 1TB usb disk aan de router hangen en daar stream ik films vandaan naar mijn televisie. Ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Zoiets als DFS zegt bedoel ik inderdaad. NAS is misschien inderdaad het meest ideale maar dat vinden ze hier thuis niet nodig. En ik ben benieuwd of ik met een gedeelde map een film met blueray-kwaliteit naar de tv kan streamen, lijkt mij pittig maar misschien kan het wel gewoon.

Maar als ik die HD aansluit op een router die dd-wrt ondersteunt zou ik zo films moeten kunnen kijken op de Samsung tv? Ik zou trouwens weer een apart dongle moeten hebben voor de tv als ik het draadloos wil houden natuurlijk?

Maar hebben jullie enige aanraders kwa routers?

EDIT: Oh en leuk om te horen dat het gewoon te doen is dus. Maarja, een D-link of een netgear?

[ Voor 8% gewijzigd door Maartendc op 16-01-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS

DFS

Ik heb ook de wndr3700, alleen met dd-wrt. DD-wrt heeft van alles standaard ingebouwd, samba, ftp, vpn...
Samba en ftp gebruik ik niet, wel VPN en gewoon de router functies natuurlijk. Een vriend van mij heft een 3500 en daar een hdd aangehangen en die gebruikt hem ook om te downloaden van usenet. Dat downloaden gaat goed alleen repareren en uitpakken niet echt natuurlijk. Ik zou gewoon beetje rond kijken naar reviews over routers die gebruikt worden icm met HDD en wat voor transfer snelheden ze halen dan kan je wel opmaken of het genoeg is om te steamen. Durf alleen nu niet 1 aan te bevelen want ik weet het gewoon niet precies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Oke ik had op een iets goedkopere router uiteindelijk gehoopt maar ik koop maar in een keer een goede. Ik lees alleen dat shareport van de dir-825 van D-link maar op 1 pc tegelijkertijd werkt, dan ik net zo goed de 655 nemen bij wijze van spreken aangezien die met een firmware update precies hetzelfde doet.
De Netgear WNDR3700 lijkt me de meest ideale keuze maar heb ik het wel nodig?
Ik bedoel, zoals ik het hoor werkt de hd+tv optie prima en dat is wat ik wil maar heb ik voor de rest zo'n 'uber-router' nodig? Ik heb natuurlijk maar een Z2 abbo, een gem. pakket van ziggo. Ik vind het toch nog lastig.

Oh en kan je bij de Netgear WNDR3700 de externe HDD wel vanaf verschillende computers/tv benaderen tegelijkertijd? Iemand die dat weet?

EDIT: Ik denk het haast wel aangezien je DLNA support krijgt middels de usb poort. Dat betekent ook dat de samenwerking met andere apparaten goed zal gaan denk ik? (Xbox 360 mediacenter bijv.)

[ Voor 11% gewijzigd door Maartendc op 16-01-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Als iemand nog advies heeft over welke ik nou moet nemen hoor ik dat graag. Ik ga denk ik voor de Netgear aangezien de DLNA support e.d beter is dan die van de D-link dir-825. Bedankt iedereen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS

DFS

De wndr3700 is waarschijnlijk wel een beetje overkill. Deze heeft ook 2 wlan, 2,4 ghz en 5ghz. Als je geen 5ghz apparaten hebt is het niet nodig. Je hoeft ook echt niet die te nemen omdat die toevallig genoemd wordt, dd-wrt kan op vele routers. De functies die je leest zijn van de stock firmware en niet van dd-wrt, dus dat is lastig te vergelijken. Maar ik zou je even verdiepen in dd-wrt en kijken of het wat voor je is. Bijv een 'simpel' asus routertje kan ook wat jij wilt. En soms hoeft er niet eens dd-wrt op en heeft de stock firmware ook wel een ftp of samba optie maar met andere firmware ( dd-wrt, open-wrt etc.) kan je vaak meer..

[ Voor 26% gewijzigd door DFS op 18-01-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Ja ik dacht ook dat het misschien een beetje overkill is maar afgezien van de netwerkmogelijkheden die ik misschien (voorlopig) nog niet helemaal nodig heb, wil ik wel graag de andere features. Zoals een goede USB storage support met DLNA. Verder ben ik wel een fervent gamer en downloader, en de router moet 2 laptops, een computer, een xbox 360 en tv van (draadloos) internet voorzien. Tevens wil ik van m'n externe HD dus een soort NAS maken en (misschien zelf 1080p) films naar m'n tv streamen.

Als iemand een goedkopere router weet die dit van een stabiel netwerk kan voorzien dan hoor ik het graag maar ik ben geneigd om dan meteen bijv. de wndr3700 te kopen ook al heb ik o.a geen 5hz apparaten in huis.
Pagina: 1