Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] limiet op url-wijziging tweakblog (aantal/periode)

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
In je weblogadmin is nu de url van je tweakblog aan te passen. Mocht je gebruik maken van de aangeboden Google Analytics dan is het wijzigen dodelijk voor je stats. Buiten dat is het gewoon vervelend als constant de url wijzigt van een en dezelfde blogger.

Zou hier niet, net als bij een nickchange (maar dan iets korter), een limiet van 1x per half jaar of 3 maanden op kunnen komen. Imho had je dan maar beter na moeten denken over de url van je blog (of minder moeten trollen op je oude)

Volgens mij ben ik niet de enige die hier over valt...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11 21:42
Ben het met Wiethoofd eens dat het vrij irritant is dat een bepaalde blog die je uit je tracker probeert te houden steeds weer terugkomt, omdat de eigenaar steeds 1 letter van de URL aanpast. Zou handiger zijn als de URL minder vaak aangepast kan worden idd, of misschien gewoon niet en standaard maken dat de URL [username].tweakblogs.net is?

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik erger me idd ook aan het bovenstaande 'probleem' (lees: feature misbruik).

Eens om de 6 maand wijzigen lijkt me meer dan redelijk. Van mij mag het zelfs niet te wijzigen zijn, dus vast [username].tweakblogs.net; zoals AlexV al voorstelt. Dat maakt het voor andere gebruikers veel handiger om zelf te bepalen welke blogs ze al dan niet willen lezen...

Verwijderd

Maar daarmee kan ik nog steeds niet de weblogs van WietHoofd en AlexV filteren, zonder aan de slag te moeten met vage CSS-scripts die niet op alle webbrowsers werken.

Ik zie liever een constructievere oplossing.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 13:43 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het gaat juist om die blogs met dingen als:
shownieuws, sneeuwnieuws, etc..etc..

En laat dat nu net die van jouw zijn.

Ey!! Macarena \o/

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:41:
Maar daarmee kan ik nog steeds niet de weblogs van WietHoofd en AlexV filteren, zonder aan de slag te moeten met vage CSS-scripts die niet op alle webbrowsers werken.
offtopic:
Is gewoon simpele CSS, niets browserdependant, verder gaat een hoofdletter in je url niets uitmaken voor het filter.

Wat had jij dan bedacht als constructievere oplossing, je kunt reacties al op je blog uitschakelen, er voor kiezen niet te bloggen, je nergens wat van aan te trekken....

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:44:
[...]

offtopic:
Is gewoon simpele CSS, niets browserdependant, verder gaat een hoofdletter in je url niets uitmaken voor het filter.

Wat had jij dan bedacht als constructievere oplossing, je kunt reacties al op je blog uitschakelen, er voor kiezen niet te bloggen, je nergens wat van aan te trekken....
Ik heb voornamelijk interesse in technische zaken (hence: Tweakers). De webblog van AlexV gaat bijna nooit over technische dingen. Ik zou daarom blogs zoals die van hem daarom willen filteren op een gemakkelijke manier.

Als je beter wilt kunnen filteren dan moet je het ook direct goed aanpakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 13:48 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:47:
Ik heb voornamelijk interesse in technische zaken (hence: Tweakers). De webblog van AlexV gaat bijna nooit over technische dingen. Ik zou daarom blogs zoals die van hem daarom willen filteren op een gemakkelijke manier.
Dat is een compleet andere featurerequest en die loopt al ergens hier in LD of devtrack en valt onder tags of op username filteren..
Het gaat hier dus puur om een limiet op het aantal tweakblog-url-changes per jaar/maanden of die er moet komen...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik vind reacties uitzetten op een blog ook matig, alsof je bij het schrijven van je blog al weet dat het kut wordt.

Laat mensen je dat dan ook vertellen ! Leer er van

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11 21:42
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:47:
[...]

Ik verander mijn URL niet, wat het al makkelijk voor je maakt. Daarbij ben ik gestopt met bloggen ivm de berg negatieve reacties die je altijd krijgt, die ben ik zat. Daarnaast gaat het hier niet om de discussie van het blog blokkeren, maar om het onmogelijk maken van het URL veranderen. Als je een standaard blog-blokkeer-functie wil doe je daar een feature request voor.

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:50:
[...]

Dat is een compleet andere featurerequest en die loopt al ergens hier in LD of devtrack en valt onder tags of op username filteren..

[...]

Het gaat hier dus puur om een limiet op het aantal tweakblog-url-changes per jaar/maanden of die er moet komen...
Nee. Je zegt: "Buiten dat is het gewoon vervelend als constant de url wijzigt van een en dezelfde blogger."

Waarom is dat vervelend? Juist omdat jij blogs uit de tracker wilt filteren. Als je wilt filteren, prima. Maar doe dat dan op een constructieve manier zodat - iedereen - er wat aan heeft, en niet alleen een paar users die dat nodig vinden voor de correcte werking van hun filter-scriptje...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 13:54 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:52:
Waarom is dat vervelend? Juist omdat jij blogs uit de tracker wilt filteren.
Nee, ik heb ook CSS voor het highlighten van favoriete bloggers en crewleden, die gaan dus op de url van de tweakblog, als die steeds van naam zouden wijzigen blijf ik bezig met het aanpassen van m'n highlighters/filters. Vaak wordt ook een url-change aangekondigd op de blog zelf zodat je er rekening mee kan houden.

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:54:
[...]

Nee, ik heb ook CSS voor het highlighten van favoriete bloggers en crewleden, die gaan dus op de url van de tweakblog, als die steeds van naam zouden wijzigen blijf ik bezig met het aanpassen van m'n highlighters/filters.
En welke favoriete bloggers en crewleden passen dan constant hun URL-aan, dat dat een probleem voor jou is gaan vormen? ("is het gewoon vervelend als constant de url wijzigt van een en dezelfde blogger.")

Als de userid mee gestuurd zou worden in de tracker, zou dan je tevreden zijn? Zo ja, dan ligt het probleem dus niet in de kern bij de url-wijzigingen. En draai je er gewoon om heen. Vandaar dat ik zeg: zoek naar een goede oplossing in plaats van 'patch' werk waar alleen jij en die paar andere users van scriptjes problemen mee hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 14:01 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Volgens mij mis je het punt wat ik, en anderen, probeer te maken. Het is klaarblijkelijk gewenst dat er een limiet komt op het aantal url-changes wat je in een bepaalde periode kunt doen. Dat jij toevallig de aanleiding hiervoor bent en je dus aangesproken voelt valt dus op hoe hinderlijk het gevonden wordt.

Stel dat tweakers besloot om in een periode van een paar maanden tijd zonder aankondiging naar twaekers -> tweekers -> tweakkers te veranderen.... URL's kloppen niet meer, bookmarks niet, eerder geplaatste links naar opmerkelijke posts niet meer (ja, die heb jij ook)

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:55:
Als de userid mee gestuurd zou worden in de tracker, zou dan je tevreden zijn?
Nee, dat zou weer overbodige clutter opleveren in de html.

Verder zijn er ook gewoon users die puur op url in de hover filteren op jou of mijn blog, daar hoeft geen CSS of 'scriptje' aan te pas te komen.

Waarom denk je dat er een limiet zit op nickchanges in een bepaalde periode (18 maanden), het is hinderlijk als je net een user onder de ene nick leert kennen en vervolgens linkjes/vermeldingen ziet staan naar de oude nick, of zijn we dat vergeten (Only.)Holoris ;)

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:07:
Volgens mij mis je het punt wat ik, en anderen, probeer te maken. Het is klaarblijkelijk gewenst dat er een limiet komt op het aantal url-changes wat je in een bepaalde periode kunt doen. Dat jij toevallig de aanleiding hiervoor bent en je dus aangesproken voelt valt dus op hoe hinderlijk het gevonden wordt.
Is het nou een probleem met 1-user of met meerdere users? Gaat het om nou filteren of heb je alleen bezwaar tegen url-wijzigingen? Stel dat url-wijzigen wordt uitgezet maar custom css / scripts ook, zodat je mij niet kan filteren en ik m'n url niet kan wijzigen: ben je dan ook nog blij? M.a.w. gaat het je nou enkel om 1 user die in de afgelopen 3 maanden hooguit 5x zijn url heeft gewijzigd: of gaat het enkel om de gehele weblog van bobwarley die je liever niet wilt zien in de tracker?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 14:10 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:08:
Gaat het om nou filteren of heb je alleen bezwaar tegen url-wijzigingen?
Volgens mij is de topictitel duidelijk genoeg ;)

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:10:
[...]

Volgens mij is de topictitel duidelijk genoeg ;)
Waarom vind je wijzigingen irritant..wat is daarvan de kern? Volgens mij is het jou gewoon om het filteren te doen. Als het om het wijzigen gaat: stel ik voor:

1. In de tracker verschijnt de nieuwe URL
2. De oude URLs blijven nog 6 maanden via een redirect werken.

Zo blijven je bookmarks / links gewoon werken. Een redirect / alias automatiseren is zo geregeld.

Als je iets met een onderling clubje wilt ofzo: kun je toch ook afspreken dat mensen achter hun blogpost altijd [username] zetten. Dan kun je daarop automatisch highlighten met elkaar toch?

Als het je echt om het wijzigen gaat, vraag dan een modje mij aan te spreken. In plaats deze feature direct voor iedereen te willen inperken omdat jouw custom scriptje ervan op hol slaat.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 14:21 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Daar heb je gelijk in...

Dan stel ik voor om het anders te doen.. Gewoon op username selecteren op bijvoorbeeld: highlighten, blokkeren, normaal. Ongeacht de URL van de tweakblog.

Bij blokkeren ze dus niet opnemen in de tracker, bij highlighten een class meegeven, en bij normaal, tjah, dat is dan standaard, zonder class.

Maar bobwarley, jij bent de aanzet tot dit topic, en blijkbaar vind je je eigen blog dusdanig belangrijk dat anderen hem zien vandaar dat je ook telkens die url aanpast. Beetje kleuterschool gedrag hoor.

Ey!! Macarena \o/

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De pest is gewoon dat het ontwerpen, ontwikkelen en testen van een filter-feature en de bijbehorende schermen minstens een week werk gaat kosten terwijl het niet direct inkomsten oplevert. Dus gaat het er voorlopig niet van komen, hoeveel mensen er ook om vragen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:38:
De pest is gewoon dat het ontwerpen, ontwikkelen en testen van een filter-feature en de bijbehorende schermen minstens een week werk gaat kosten terwijl het niet direct inkomsten oplevert.
Het gaat hier dus niet over een filter feature, puur een check wanneer het laatst de url van de tweakblog gewijzigd is, een redirect na wijziging etc. is dan een extra en hiervan losstaande featurerequest.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een extra featurerequest die, gezien de oorzaak, overbodig blijkt wanneer je kan filteren op username. ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee, we gaan geen limieten opleggen aan het kunnen wijzigen van je blognaam, zeker niet vanwege 1 persoon die meent het elke week te moeten wijzigen om wat voor reden dan ook.

Persoonlijke geschillen vechten jullie verder maar uit via DM, mail of whatever ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.