Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Rare dingen na nacht aanlaten van pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn pc 's nachts aan had laten staan om te kunnen downloaden, zijn er hele rare dingen met mijn computer gebeurd. Ten eerste als ik nu mijn muziek map open dan krijg ik geen voorbeelden te zien van bijv artiesten datzelfde gebeurd als ik mijn foto map open dan krijg ik geen voorbeelden meer te zien terwijl hij dat eerst wel deed.

Als tweede zegt hij steeds dat er te weinig schijfruimte op mijn ssd schijf is dat ik de schijf waar windows 7 op staat maar ik kan niet ontdekken wat nu zo veel ruimte in neemt. Het lijkt er sterk op dat de ruimte die eerst vrij was geheel verdwenen is. De schijf is zelf 60 gb ik had er al een groot programma van af gehaald, toen was er weer even 2gb vrij en na 10 min was dat al weer verdwenen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Ja, en wat heb je zelf al gedaan? Disk onderzocht op fouten, virusscanners, etc?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-11 15:13
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:31:
Als tweede zegt hij steeds dat er te weinig schijfruimte op mijn ssd schijf is dat ik de schijf waar windows 7 op staat maar ik kan niet ontdekken wat nu zo veel ruimte in neemt. Het lijkt er sterk op dat de ruimte die eerst vrij was geheel verdwenen is. De schijf is zelf 60 gb ik had er al een groot programma van af gehaald, toen was er weer even 2gb vrij en na 10 min was dat al weer verdwenen.
Gebruik eens een programma als Treesize om te achterhalen waar al je ruimte naar toe gaat.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:30
tja als je aan het downloaden bent met een programma als utorrent kan het heel snel gaan met je harde schijfruimte. 2 GB in tien minuutjes is niet overdreven veel ofzo (3,5 MB/s). 60 gb had ik in een weekje vol en nu heb ik ook een probleem. maar ik heb een tweede schijf erin. heb je niet nog andere schijven in je systeem zitten als data tank?

het klopt dat als je weinig ruimte hebt dat dan de "previews" weg zijn, omdat die ook ruimte innemen in je tijdelijke bestanden.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:31:
Nadat ik mijn pc 's nachts aan had laten staan om te kunnen downloaden, zijn er hele rare dingen met mijn computer gebeurd. Ten eerste als ik nu mijn muziek map open dan krijg ik geen voorbeelden te zien van bijv artiesten datzelfde gebeurd als ik mijn foto map open dan krijg ik geen voorbeelden meer te zien terwijl hij dat eerst wel deed.
Je bedoelt die miniaturen? Mmm misschien heeft dat te maken met je harde schijfruimte? Die minituren slaat het systeem namelijk op en als er geen ruimte meer is? Denk maar even hardop hoor.
De schijf is zelf 60 gb ik had er al een groot programma van af gehaald, toen was er weer even 2gb vrij en na 10 min was dat al weer verdwenen.
Met downloaden kan je zo weer 2 gb invullen...tel daarbij misschien dat blijkbaar een proces/programma een bestand aanmaakt die erg groot is (vast een tijdelijk bestand of zo)?
Hoe download jij? Er zijn ook manieren van downloaden waarbij van te voren alle ruimte die het uiteindelijke bestand nodig heeft, bezet wordt gehouden op de schijf.

Kijk maar eens naar het gratis programmaatje Treesize.
Kan je zien waar je harde schijf ruimte blijft.
Dit zou ik het eerste doen alvorens ik er vanuit ga dat mijn harde schijf niet in orde is.

Edit: zie dat ik niet de enige was die Treesize aanraadde :)
Edit2: 2 gb is erg weinig als je aardig wat downloaden wil, koop een grotere schijf, kosten niet veel meer tegenwoordig.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 16-01-2011 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de miniaturen is opeens weer opgelost maar ik heb alleen maar windows 7 op de ssd schijf staan de download programma's staan allemaal op een andere schijf ingesteld die is 1,5 tb groot. deze is nog lang niet vol. Maar de ruimte op de ssd blijkt steeds kleiner te worden.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13
ook al eens gekeken naar systeem herstel.

die kan ook veel ruimte in nemen
daarom maak ik hem elke maand een keer leeg en maak een nieuwe systeem herstel aan ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 13:28
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:06:
Dat van de miniaturen is opeens weer opgelost maar ik heb alleen maar windows 7 op de ssd schijf staan de download programma's staan allemaal op een andere schijf ingesteld die is 1,5 tb groot. deze is nog lang niet vol. Maar de ruimte op de ssd blijkt steeds kleiner te worden.
gebruikt het download programma geen "tmp" dir op de ssd?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ravw schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:26:
ook al eens gekeken naar systeem herstel.

die kan ook veel ruimte in nemen
daarom maak ik hem elke maand een keer leeg en maak een nieuwe systeem herstel aan ..
Inderdaad, zo heb ik laatst 150-200GB kunnen vrijmaken op een 1TB disk door de systeemherstel de schaduwkopieën op te ruimen. Dat kan soms enorm veel ruimte in beslag nemen, ruimte die je niet kan terugvinden in je verkenner of andere software als windirstat.

Verwijderd

Bij een nachtje je pc aan laten staan zouden er niet zoveel gekke dingen gebeuren.
Maar aangezien het downloads zijn zou ik toch wel ven een virusscanner erover heen laten gaan.

Probeer eens http://www.safer-networki...tml]Spybot Search&Destroy
Pagina: 1