Muis werkt niet na overclocking

Pagina: 1
Acties:

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-01 00:40
Ik heb nu een hele tijd mijn pc gedraaid zonder overclock. maar nadat ik net mijn oude stabiele (volgens prime Orthos ) overclock settings heb teruggezet moet ik eerst 30 seconden wachten voordat mijn muis en toetsenbord werken na het opstarten van windows 7

Iemand enig idee hoe dit kan?

Verwijderd

Toch niet stabiel dan :) Prime is ook niet zaligmakend. Doet het het wel gewoon weer als je 'm op stock zet?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 07:55 ]

• Eagleman7
Ja maar het is alleen mijn muis en toetsenbord, na die 30 seconden werkt alles gewoon goed

Verwijderd

Eagleman7 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:12:
Ja maar het is alleen mijn muis en toetsenbord, na die 30 seconden werkt alles gewoon goed
Nou, duidelijk toch? Of je leert er mee leven en houdt het zo, of je vindt het niet te doen en moet dus je clocks aanpassen :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:09

Theo

moederbord

Heb je misschien de pci(-e) bus vergeten te locken voordat je aan de overklok begon?

Nu met WP, PV, EV en PC

• Eagleman7
theodouma schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:43:
Heb je misschien de pci(-e) bus vergeten te locken voordat je aan de overklok begon?
Over welke setting gaat dit dan ong in het bios?

Verwijderd

Eagleman7 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:59:
Over welke setting gaat dit dan ong in het bios?
Hmm, niet om kritisch te doen, maar als dit je niets zegt, weet je dan wel zeker dat je een degelijke overclock hebt gedaan? Daar begin ik dan toch wel een beetje aan te twijfelen.

• Eagleman7
Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/4380/oc4ghz.png

CPU Config

c1e disabled
ma cpuid valua limit disabled
intel speed technology disabled

Jumper free

ssb freq 445
dram 667
cpu voltage 1.35 volt
dram voltage 2.1 volt

Verwijderd

theodouma schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:43:
'Dit is helemaal niet eens nodig om te oc-en X58 hier

• Eagleman7
Ik ben weer even in het bios geweest, heb nu pci op 100 gezet inplaats van auto en alle spread spectrums ge-disabled

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem

Verwijderd

Heb je nou getest met Prime of met Orthos?

Maar volgens mij blijft het nog steeds simpel: als die muis die problemen niet vertoond op andere snelheden zit er toch iets niet lekker met je overclock. 'Stabiel' is dus niet zo stabiel als je zou willen.

• Eagleman7
Maar FSB loopt van de Processor naar de Northbridge, daar tussen zit toch niet de USB?

En ik heb getest met orthos

[ Voor 15% gewijzigd door Eagleman7 op 16-01-2011 14:32 ]

Verwijderd

Orthos is volgens mij toch wat minder zwaar, dus als dat goed gaat heb je wat minder garanties wat betreft de rest.

• Eagleman7
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:35:
[...]

Orthos is volgens mij toch wat minder zwaar, dus als dat goed gaat heb je wat minder garanties wat betreft de rest.
Maar orthos en prime testen toch alleen de processor en niet de usb?
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 07:55:
Toch niet stabiel dan :) Prime is ook niet zaligmakend. Doet het het wel gewoon weer als je 'm op stock zet?
Dus prime en orthos zijn allebij niet goed volgens jou?

[ Voor 31% gewijzigd door Eagleman7 op 16-01-2011 14:37 ]

Verwijderd

Eagleman7 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:36:
Maar orthos en prime testen toch alleen de processor en niet de usb?
Maar het hangt natuurlijk wel allemaal aan elkaar en je verhoogt de FSB en niet alleen de kloksnelheid :P Je belast in principe één ding (of meerdere dingen, als je daar voor kiest), maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere dingen daar geen problemen mee krijgen. Zo kunnen/konden SATA-schijven problemen krijgen bij een te hoge FSB, terwijl je de schijf niet aan het testen bent.
Dus prime en orthos zijn allebij niet goed volgens jou?
Het zijn allebei prima programma's, maar het is niet voor niets dat LinX tegenwoordig als stabiliteitstest populair is. Dat lijkt de CPU wat zwaarder te belasten dan de andere twee en hoe zwaarder de test is waaraan je je PC onderwerpt, hoe waarschijnlijk dat het in de praktijk ook gaat werken.

Dat gezegd hebben, geen enkele synthetische benchmark is 100% sluitend. Je kan een systeem hebben dat twee dagen LinX, Orthos en Prime prima overleeft en toch problemen krijgen met bepaalde software, al is het wel zeldzaam.

• Eagleman7
Dus er zijn eigenlijk nog maar een paar mogelijkheden, tweaken totdat het werkt ( vcore en andere dingen? )

Of het laten zoals het is, dat is natuurlijk wel jammer want ik heb er niet voor niks een ssd inzitten :P ( zodat ik zo snel migelijk opgestart ben en meteen iets kan doen ipv van 30 sec wachten )

Schiet me ineens iets te binnen, ik had een keer mijn moederbord in mijn nieuwe kast gemonteerd zonder ze op de standoffs te installeren. Hierdoor is er kortsluiting geweest maar alles werkte nog, alleen heb ik hierna problemen gehad met sommige Sata aansluitingen

Verwijderd

Eagleman7 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:53:
Schiet me ineens iets te binnen, ik had een keer mijn moederbord in mijn nieuwe kast gemonteerd zonder ze op de standoffs te installeren. Hierdoor is er kortsluiting geweest maar alles werkte nog, alleen heb ik hierna problemen gehad met sommige Sata aansluitingen
Ja, huu, dat kan natuurlijk al je probleem zijn. Een Satacontroller die een tik heeft gehad kan natuurlijk wel problemen opleveren.

Maargoed, ik ben geen helderziende, dus de enige manier om het beter te maken is verder te tweaken. Ik zou je wel aanraden rustig en methodisch te werk te gaan, zodat je geen brokken maakt. Lekkere hoge Vcore is alleen leuk als het werkt.

• Eagleman7
Anders wacht ik nog even andere mensen af kijken of die ook nog informatie hebben :)

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 14:28
Heeft je moederbord niet toevallig een extra USB controller om nog wat poorten toe te voegen naast de poorten die de chipset biedt? Wellicht kan je je probleem oplossen door je tobo en muis daar (niet) op aan te sluiten.

Anders misschien een pci insteekkaartje voor extra USB poorten proberen als je zoiets hebt liggen ofzo?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is weliswaar de plek om muizen e.d. te bespreken, maar dit gaat niet om een muis-specifiek probleem, maar om een overclock-specifiek probleem (je muis doet het @stock prima). Ik verplaats dit topic daarom naar Overclocking&Tweaking.

Move OH -> OT

Oslik blyat! Oslik!

• Eagleman7
Vizzie schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:03:
Heeft je moederbord niet toevallig een extra USB controller om nog wat poorten toe te voegen naast de poorten die de chipset biedt? Wellicht kan je je probleem oplossen door je tobo en muis daar (niet) op aan te sluiten.

Anders misschien een pci insteekkaartje voor extra USB poorten proberen als je zoiets hebt liggen ofzo?
Ik heb hem in 3 andere usb poorten gehad ( voor en achter ) maar het blijft hetzelfde

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-01 18:39

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Gooi er eens meer vcore op... misschien wat meer voltage op de fsb en northbridge en dergelijke. Test het, en kom erachter. :)

Verwijderd

Dijkertje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:49:
Gooi er eens meer vcore op... misschien wat meer voltage op de fsb en northbridge en dergelijke. Test het, en kom erachter. :)
Niet te wild hè, wel met beleid :)

• Eagleman7
Ik heb voor de grap het southbridge voltage aangepast van 1.05 naar 1.20 omdat de southbridge usb regelt.

Dit bleek meteen te werken alleen is dit niet teveel stroom?

Verwijderd

Eagleman7 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:59:
Ik heb voor de grap het southbridge voltage aangepast van 1.05 naar 1.20 omdat de southbridge usb regelt.
Kan je geen kleinere stapjes maken? Ik zou even zoeken naar de laagst werkende waarde.

• Eagleman7
het is 1.05 of 1.2 dat is alles
Pagina: 1