[Lacie Porsche] Lampje brandt, verder niets

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12 17:12
Ik heb nu een jaar of 5 a 6 een LaCie Porsche edition externe harde schijf. Sinds vandaag gaat er alleen maar een lampje branden als ik hem aandoe, maar gaat hij niet spinnen. Nu zit ik goed naar alles te kijken en vallen me 2 dingen op:

-Het lampje dat brandt is oranje. Is dit normaal of hoort hij groen te zijn?

-In het voedingsstekkertje zitten 4 metalen pinnetjes die de harde schijf ingaan. Deze staan in een wigvorm. Eén van die pinnetjes is er niet. Hoort dit of is deze afgebroken en zodoende de oorzaak van het probleem?

Hopelijk helpen deze dingen me verder. Zonde als ik al mijn foto's kwijt ben.....

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Twee dingen kunnen aan de hand zijn. De schijf zelf is kapot, of de USB naar P-ATA interface is kapot (dat gebeurd regelmatig)
Het beste om te kijken waar het probleem zit is om de behuizing te openen en de harde schijf direct aan een computer te hangen. Als die wel werkt heb je je foto's nog, anders wordt het lastig. (in de OM FAQ staan dan een hoop stappen die je kan ondernemen)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Aristos
Dank voor je razendsnelle reactie. Maar als het probleem in mijn computer zit, dan zou de harde schijf toch wel moeten gaan spinnen. En dat doet hij dus niet...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee, die externe harde schijf van je bestaat uit twee delen. Een doodgewone harde schijf en een stukje logica die de P-ATA interface van de HD omzet naar een USB signaal. Dat zit allemaal in dat doosje, als dat stukje logica defect is werkt je externe HD niet meer, maar kan het goed zijn dat de harde schijf die er in zit het nog wel gewoon doet maar omdat die logica kapot is komt je computer niet meer bij de schijf. Als je hem dan uitbouwt en direct aan je PC hangt kan je er in dat geval wel bij.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 15-01-2011 23:25 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Lacie behuizingen waren toch bekend om hun falende voedingen? Ik heb dat tenminste wel vaker voorbij zien komen

Je zou even een voeding van iemand kunnen lenen, of de casing openmaken en de schijf in je PC hangen.

• Aristos
Thanks, dat wordt knutselen. Ik zie sowieso geen schroefjes dat dus weer grof geweld....

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Aristos schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:27:
Thanks, dat wordt knutselen. Ik zie sowieso geen schroefjes dat dus weer grof geweld....
Lacie's zitten in elkaar geklikt, dus met een plat stuk metaal kan je die best netjes open krijgen :)

• Aristos
Hij is open, ga hem nu in mijn computer hangen. Het is alweer jaren geleden dat ik dat gedaan heb, dus hopelijk geen plof dadelijk... ;)

• Aristos
Iedereen bedankt! Ik heb hem inderdaad aan mijn computer gehangen en hij doet het weer!

Fsfikke en thinkpad; hardstikke bedankt! Jullie zijn voor mij vanavond de HELDEN.

[ Voor 13% gewijzigd door Aristos op 15-01-2011 23:56 ]

Verwijderd

Aristos schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:17:

-Het lampje dat brandt is oranje. Is dit normaal of hoort hij groen te zijn?

In stand-by is hij inderdaad oranje, tijdens lezen knippert die groen.

-In het voedingsstekkertje zitten 4 metalen pinnetjes die de harde schijf ingaan. Deze staan in een wigvorm. Eén van die pinnetjes is er niet. Hoort dit of is deze afgebroken en zodoende de oorzaak van het probleem?

Hier horen inderdaad 4 pinnetjes te zitten (2 x 2) oftewel 12V+, 12V-, 5V+ en 5V-. Denk dat dat pinnetje nog in de aansluiting zit.

Hopelijk helpen deze dingen me verder. Zonde als ik al mijn foto's kwijt ben.....
Kleine kans dat je die kwijt bent, de harddisk zal nog prima werken als je hem aansluit op een mobo.

Verwijderd

Hi,
Ik wil graag mijn oude foto's bekijken en overzetten van de Lacie harde schijf 1TB, maar krijg alleen een oranje lamp. Al de opmerkingen hebben gelezen, hebben we zojuist de behuizing eraf gehaald. Weer geprobeerd maar geen blauw lampje. Wat nu? Waar kan ik met deze hard schijf heen om de data op een andere schijf te laten zetten?
Ik hoor graag!!!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-12 14:48
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:01:
Hi,
Ik wil graag mijn oude foto's bekijken en overzetten van de Lacie harde schijf 1TB, maar krijg alleen een oranje lamp. Al de opmerkingen hebben gelezen, hebben we zojuist de behuizing eraf gehaald. Weer geprobeerd maar geen blauw lampje. Wat nu? Waar kan ik met deze hard schijf heen om de data op een andere schijf te laten zetten?
Ik hoor graag!!!
Heb je de harde schijf uit de Porsche behuizing gehaald en hem intern aan een computer gehangen? Of gewoon aangesloten met de bestaande behuizing met het kapje eraf?

Heb je misschien een foto van hoe je hem aangesloten hebt?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12 21:19
Deze externe schijf lijkt een USB-voeding te hebben, dus geen externe voeding.
Heb je de Porsche wel aan een blauwe USB-aansluiting (USB3) gehangen? Die kunnen meer stroom leveren dan de gewone zwarte (als je in de USB-plug kijkt) USB2 aansluitingen.
Het kan ook zijn dat je bij de harddisk origineel een speciaal Y-snoertje hebt gekregen wat in twéé USB-poorten moet worden gestoken. Dan werkt de schijf ook alleen als je dat snoertje in twéé USB-poorten gebruikt.
Pagina: 1