• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 12:57
De volgende situatie is aan de hand.
Ik wil vooruitlopen op mijn installatie die ik aan het opbouwen ben:

Op dit moment heb ik een 40HX800 van sony, Hierbij kreeg je een gratis playstation 3 dus die heb ik ook besteld bij sony. Tevens komt er een humax 5200C.

Nu wil ik natuurlijk op alle 3 deze apparaten internet cq aansluiten op mijn netwerken.

De playstation 3 heeft WiFi als ik goed geinformeerd ben dus die is er makkelijk aan te koppelen op deze manier.

Nu vroeg ik mij af of ik in ieder geval de tv ook van een internetaansluiting kan voorzien via de playstation. Tv en playstation zou ik gaan koppelen via hdmi 1,4 kabel deze ondersteund ethernet en ik hoopte dat op die manier mijn tv ook aangesloten zou zijn op het net zodat deze op deze manier zijn updates kan gaan ophalen. Is dit echter wel een mogelijkheid (het is puur een idee van me) aangezien ik er verder niets over op internet kan vinden. Dus ik vermoed dat ik aan het zoeken ben naar iets wat niet kan.

Heb ook nog 1 poort over dus via een cat kabel aansluiten lukt niet voor alle 3 de apparaten. (of ik moet er een switch tussen steken voor meer poorten).

• Tribledragon
Heeft er iemand ervaring of een idee waar ik verder kan zoeken.

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02 10:42

Spb

Tribledragon schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:48:
Heeft er iemand ervaring of een idee waar ik verder kan zoeken.
Dit zal je niet lukken op die manier.
Noch de ps3, noch de tv hebben deze mogelijkheid.
Denk dat je toch een switch nodig hebt, of een draadloze dongle van sony zodat je met de TV ook draadloos kan.

Ik zou je adviseren alles bedraad aan te sluiten met een switch, dat werkt aanzienlijk sneller / beter.

• Tribledragon
Ik vreesde al dat mijn gedachtegang niet overeen kwam met de mogelijkheden die er zijn. Moet de netwerkaansluiting nog plaatsen in de woonkamer dus ik kan er hier rekening mee houden en gelijk 3 of 4 aansluitpunten maken om dit op te lossen. Zal me eens in gaan lezen hoe ik dat stukje het beste op kan gaan lossen.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Sowieso is de PS3 een HDMI 1.3 apparaat en dus gaat 't niet werken met een 1.4 kabel naar je HX800. Die HDMI 1.4 op je HX800 kun je wel gebruiken i.c.m. een home cinema set met HDMI 1.4, dit ondersteund namelijk ARC oftewel Audio Return Channel, dat wil zeggen dat je met 1 kabel beeld en geluid heen en weer kunt sturen.

Het makkelijkste is om een switch te kopen en 1x een UTP naar je tv te leggen.. vervolgens kun je dan je Humax 5200, PS3 en HX800 aansluiten dit zorgt voor de meest stabiele verbinding.. echter wel wat draadwerk maar met wat tie rips is dat ook zo weggewerkt!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.