Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer al geruime tijd een thuisnetwerk in te stellen, maar tot op heden is dat nog niet goed gelukt, vandaar dat ik er hier graag wat vragen over stel.

Situatie: Op de eerste verdieping staat de computer (met zover ik weet geen draadloze adapter, maar slechts een Intel(R) Pro/100 VE Network Connection) met daarnaast een Sweex adsl 2/2+ modem/router annex a (zonder antenne). Ook beschik ik over een Sweex wireless broadband router 54mbps LW050v2. Ik heb adsl van Tiscali (welk specifieke abonnement weet ik niet). Beneden heb ik een playstation 3 staan. In mijn nabije omgeving zijn 4 a 5 andere draadloze netwerken (deze heeft mijn htc desire gesignaleerd).

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/357080pc%20internet.JPG

Wat ik wil: Internet op mijn computer en een draadloos netwerk waar ik mijn ps3 en htc desire op aan kan sluiten.

Wat ik tot nu toe bereikt heb: Na een hele middag zweten kan ik internetten op mijn pc en ook op mijn ps3 zit internet. Ik heb het netwerk beveiligd met een WEP sleutel. Echter valt het internet regelmatig uit, het enige dat dan helpt is de stroomstekker van de router eruit en erin doen. Wat kan ik veranderen om het stabiel te laten draaien? Daarnaast is er nog een ander punt. In de map configuratiescherm:/netwerk en internetverbindingen:/netwerkverbindingen zie ik enkel een LAN-verbinding. Ik heb het gevoel dat hier een pictogram ontbreekt?!

Ik heb tevens begrepen dat om succesvol online op je ps3 te kunnen gamen je enkele poorten moet forwarden. Hier ben ik (zover ik weet) nog niet aan begonnen omdat ik eerst het netwerk vlekkeloos wil laten werken.

Bedankt voor jullie reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je hebt dus nu twee routers achter elkaar? Stel de LW050v2 in als AP of staat het modem/router geval al geconfigureerd als "modem"?
Sowieso geen WEP maar beter WPA2 gebruiken, wel wat veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie. Ja voor zover ik weet heb ik er twee achter elkaar, zou het ook met één kunnen? Ik heb zojuist geprobeerd de lw050v2 als AP in te stellen door het ip adres te veranderen maar nu kom ik mijn router niet meer in?! Ik heb geen standaardgateway meer..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:32:
Dank voor je snelle reactie. Ja voor zover ik weet heb ik er twee achter elkaar, zou het ook met één kunnen? Ik heb zojuist geprobeerd de lw050v2 als AP in te stellen door het ip adres te veranderen maar nu kom ik mijn router niet meer in?! Ik heb geen standaardgateway meer..
Waarschijnlijk zit de verbinding tussen de twee routers nog op de WAN poort van je lw050v2, deze moet in een LAN poort zitten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:06
Tiscali is tegenwoordig Telfort toch?
Je zou eventueel Telfort kunnen bellen en vragen om een nieuwe modem, heeft wireless N (150mbps) ;).
Momenteel is dat de ZyXEL P-2601HN-F1.
Dan moet je alleen even verklaren dat je een jaar blijft, kost verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik ga morgen meteen even bellen. Probleem is nu dat ik helemaal geen internet meer heb. Ik wil nu een simpele verbinding maken en heb de router tussenuit gehaald. Nu dus alleen Computer -> modem via netwerkkabel. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Wat je kunt doen is modem/router en draadloze router reset (zit vast ergens een knopje die je met pen of zo moet indrukken)
Dan modem/router lan -> draadloze router wan aansluiten.
Ik weet dat 2 routers achter elkaar niet echt de bedoeling is i.v.m. NAT.
Maar uit ervaring weet ik dat het meestal wel werkt.

Bel morgen maar gewoon met Telfort.
Voorbeeld op Telfort forum:
Wat we ook kunnen doen;
U verlengt uw contract met 1 jaar. Dan krijgt u van mij gratis een draadloos modem + een éénmalige korting.

Ben je van de problemen af ;)

Ik gok (wilde gok) dat je draadloze router en modem niet echt van top kwaliteit is,
Sweex is nou niet echt een a merk meende ik (correct me if I'm wrong)

ps.: Graag wat duidelijker modem/router of draadloze router, zijn namelijk bijde een router.
Als je je 'router' weghaalt moet anders je telefoonkabel in je pc stoppen, en dat wil niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties. Ik heb nu een oude modem neergezet ZyXEL (Prestige 600 650-r31 adsl router) en direct met de computer verbonden. Nu heb ik 'gewoon' weer internet. Zou het aansluiten van mijn ps3 nu op een andere manier willen proberen. Een kabel doortrekken is geen optie (afstand te groot). Maar ik heb iets gehoord over een netwerk via stopcontact. Probleem is alleen dat computer en ps3 op verschillende groepen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Als het goed is maakt verschillende groepen niets uit, alleen als ook op een andere hoofdstop zit werkt het niet.
Draadloze zou gewoon moeten werken. Alleen is je huidige niet van een goede kwaliteit.
Daarom kun je beter telfort om een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Kortom; twee routers is vragen om problemen. Sweex is goedkope troep.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Sosabowski schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:21:
Kortom; twee routers is vragen om problemen. Sweex is goedkope troep.
Twee routes is niet vragen om problemen. Als je de boel maar juist aansluit en instelt.
In principe kun je gewoon 2 routes achter elkaar hangen met bijde dhcp, nat, ... snelheid zou wat lager kunnen zijn.
Ik gebruik om te testen wel eens een tweede route.
Heb je mooi een apart netwerk om te testen en je hebt gewoon internet.

Alleen, tje Sweex... gooi die dingen maar gewoon weg en vraag Telfort om een gratis nieuwe.
Als het dan niet werkt mag je telfort de schuld geven.
Telfort heeft trouwens een paar mensen hier op tweakers.net zitten. Die kun je ook even een berichtje sturen als je geen zin hebt om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

brambo123 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:38:
[...]

Twee routes is niet vragen om problemen. Als je de boel maar juist aansluit en instelt.
In principe kun je gewoon 2 routes achter elkaar hangen met bijde dhcp, nat, ... snelheid zou wat lager kunnen zijn.
Ik gebruik om te testen wel eens een tweede route.
Heb je mooi een apart netwerk om te testen en je hebt gewoon internet.
Voor huis thuin en keukengebruik is het niet nodig. kortom vragen om problemen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sosabowski schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:51:
[...]

Voor huis thuin en keukengebruik is het niet nodig. kortom vragen om problemen.
mee eens, waarom 2 routers als het niet nodig is..
Pagina: 1