help mij a.u.b. met mijn keuze luidsprekerset

Pagina: 1
Acties:

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-01 14:12
Canton GLE 490 --- 222euro x2
Canton GLE 430 --- 113euro x2
Canton GLE 455 CM --- 157euro x1
Canton AS 85.2 SC --- 249euro x1

=1076 euro

of

JBL ES 80 --- 225euro x2
JBL ES 30 --- 129euro x2
JBL ES25C --- 149euro x1
JBL ES150P --- 255euro x1

= 1112 euro

Onkyo TX-SR608 of Pioneer VSX-920-K

Ik twijfel enorm. Welke zou jij kiezen en waarom? Alvast bedankt voor de hulp.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

Part

Helemaal niets.....

Vervolgens ga je zonder te luisteren 1 van deze sets bestellen?

• tayram
Ik ga Canton wel luisteren maar JBL kan ik nergens vinden. Maar over JBL zijn er ook heel goede recensies. Er zijn wel betere sets. Dat weet ik. Maar boven mijn budget. Ik wil maximaal 1500 euro uitgeven incl. de receiver.

Verwijderd

Ik zou zelf geen van beide kopen. De JBL es serie heb ik nog niet gehoord dus daar kan ik niets over zeggen maar hun e serie vond ik maar discospeakers, goed om feestjes te geven maar werd niet warm van het geluid. Die Cantons ken ik wel, ze klinken zeker niet verkeerd maar een beetje koud naar mijn mening. Als ik toch zou moeten kiezen in jouw plaats, zou ik voor de Cantons gaan omdat ik ze veel mooier vind dan de jbl's. :-) jij moet er naar luisteren dus ik raad zoals iedereen hier waarschijnlijk aan om niets te kopen voor je ze zelf gehoord hebt. Het is niet omdat er veel goede reviews op internet staan dat jij ze ook goed zal vinden. Een luidspreker is iets heel persoonlijk.

• tayram
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:07:
Ik zou zelf geen van beide kopen. De JBL es serie heb ik nog niet gehoord dus daar kan ik niets over zeggen maar hun e serie vond ik maar discospeakers, goed om feestjes te geven maar werd niet warm van het geluid. Die Cantons ken ik wel, ze klinken zeker niet verkeerd maar een beetje koud naar mijn mening. Als ik toch zou moeten kiezen in jouw plaats, zou ik voor de Cantons gaan omdat ik ze veel mooier vind dan de jbl's. :-) jij moet er naar luisteren dus ik raad zoals iedereen hier waarschijnlijk aan om niets te kopen voor je ze zelf gehoord hebt. Het is niet omdat er veel goede reviews op internet staan dat jij ze ook goed zal vinden. Een luidspreker is iets heel persoonlijk.
Kun jij mij dan een andere merk adviseren voor ongeveer 1100 euro?

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
tayram schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:14:
[...]

Hij probeert je juist uit te leggen dat je erop uit moet trekken en sets zelf moet gaan beluisteren, tot je het geluid hebt gevonden wat JIJ graag wilt hebben. Op dit gebied heb je eerlijk gezegd echt niks aan andermans mening.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• tayram
Ik snap het. Alleen een ding weet ik zeker. Voor mijn budget kan ik niet top speakers kopen. Dus dat heeft dan ook geen zin om naar duurdere speakers te gaan beluisteren. Ik probeer alleen maar beste speakers te vinden voor mijn budget.

[ Voor 16% gewijzigd door tayram op 15-01-2011 23:28 ]

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik zou als Front-speaker ipv GLE's voor de ERGO-serie gaan. Kost je wat meer, maar je Fromt-speakers zijn wel erg klank bepalend! Hoor het verschil maar eens bij 2 speakers van dezelfde afmeting...Voor een 490 GLE bijv. een Ergo 670 DC of een Ergo 690 DC. Luister en huiver! Ik vind de Ergo's erg fijn. En behalve een stuk meer kwaliteit, zul je ook een veel warmere klank horen. Dat ouderwetse droge Duitse is bij de Ergo amper herkenbaar. Ben benieuwd wat jij er van vindt.
Toevoeging: Je hebt een sub....Kijk ook eens voor Front-speakers naar de Ergo-620 of zijn grotere broer in oudere series. Volwassen speakers met onder 80 Hz een extra push van de sub.

[ Voor 16% gewijzigd door sjonie100 op 15-01-2011 23:31 ]

Verwijderd

Moeilijke prijsklasse, je valt zo net niet in de instapreeksen van de meeste grote merken. Je kan misschien ook de Wharfedale Diamond serie aan je lijstje toevoegen. De 10.5 valt net binnen je budget als frontspeaker. Hij ziet er misschien niet zo indrukwekkend uit als de Canton of de JBL maar je zal nog wel ondervinden dat het uiterlijk niet noodzakelijk iets zegt over het geluid dat er uit komt. Wharfedale is kwa klank helemaal iets anders, zal een stuk warmer klinken dan de JBL of de Canton. Maar misschien houd je daar wel helemaal niet van. Dat kan ik op voorhand ook niet weten natuurlijk. :-) zelf gaan ontdekken!

• tayram
sjonie100 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:29:
Ik zou als Front-speaker ipv GLE's voor de ERGO-serie gaan. Kost je wat meer, maar je Fromt-speakers zijn wel erg klank bepalend! Hoor het verschil maar eens bij 2 speakers van dezelfde afmeting...Voor een 490 GLE bijv. een Ergo 670 DC of een Ergo 690 DC. Luister en huiver! Ik vind de Ergo's erg fijn. En behalve een stuk meer kwaliteit, zul je ook een veel warmere klank horen. Dat ouderwetse droge Duitse is bij de Ergo amper herkenbaar. Ben benieuwd wat jij er van vindt.
Toevoeging: Je hebt een sub....Kijk ook eens voor Front-speakers naar de Ergo-620 of zijn grotere broer in oudere series. Volwassen speakers met onder 80 Hz een extra push van de sub.
Bedank voor je advies. Ik ga even kijken wat het verschil is tussen GLE en ERGO.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
tayram schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:14:
[...]

Zonder luisteren, niet kopen.
Deze italiaanse fabrikant heeft al een lange geschiedenis van kwaliteitsprodukten, veelal als OEM fabrikant. Hun eigen lijn heeft een ongekende prijs/prestatieverhouding en kan zich meten met veel duurder geprijsde concurenten. Onbekend maakt onbemind, maar onbekend kan vaak voor een verassing zorgen...

toegevoegd: review

[ Voor 7% gewijzigd door ransbal op 16-01-2011 10:08 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die Pioneer is een prima keuze. Maar ik zou zelf overwegen om niet zo'n komplete set te kopen. Is het een idee om bijvoorbeeld het kopen van een subwoofer los te laten en dat geld te investeren in wat betere front/centerspeakers? Surroundspeakers zijn naar mijn bescheiden mening niet zo belangrijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• tayram
JvS schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:00:
Die Pioneer is een prima keuze. Maar ik zou zelf overwegen om niet zo'n komplete set te kopen. Is het een idee om bijvoorbeeld het kopen van een subwoofer los te laten en dat geld te investeren in wat betere front/centerspeakers? Surroundspeakers zijn naar mijn bescheiden mening niet zo belangrijk.
Ik ben nog steeds aan het kijken hoe en wat. Heel moeilijk zeg om keuzes te maken over de audio apparatuur. Het gaat voor mij meer om als ik naar muziek luister wil ik gewoon goede klank hebben. En tijdens film kijken walt het geluid meestal mee als je een dergelijke speakers hebt. Dus je hebt gelijk. Maar ja welke front/center speakers weet ik nog steeds niet. Eerst even beluisteren op dinsdag. Ik wil ook niet gek duur maken dat ik ruzie krijg met mijn vrouw.

• tayram
Vandaag had ik eindelijk tijd gehad om naar speakers te kunnen luisteren. Ik heb gemerkt dat Kef niet mijn smaak is en eigenlijk is Kef heel populair. B & W is goed maar te duur voor mij voor die kwaliteit. Focal 816V en Focal 826V is gewoon schitterend. Ik vind ze alle beste namelijk. En ik heb ook naar Canton LGE 490.2 geluisterd. Die klinken ook goed. Maar eerlijk gezegd ben ik gewoon verliefd op de Focal speakers. Blijft moeilijk zeg. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Receiver ga ik toch Marantz SR6005 aanschaffen in plaats van Onkyo of Pioneer. Maar nog niet. Even door sparen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Gewoon veel de tweedehands sites en diverse fora in de gaten houden, ze worden nog wel eens aangeboden. Nu staat er bijvoorbeeld een paar Focal Electra 1027BE te koop. Wel ruim over budget, maar om aan te geven dat tweedehands gewoon mogelijk is. En luister ook eens naar de Chorus 816W, die is echt een heel stuk beter dan de V-versie. Idem met de Chorus 826 die er in de V- en W-versie is, echter is de 826W een speciale editie voor het dertig jarig bestaan van Focal en dus reeds uitverkocht en wat zeldzaam. Ik heb naar mijn weten één van de laatste modellen weten te scoren. Focal heeft nog wel een witte Chorus 826W uitgebracht, maar dat moet maar net je smaak zijn. Verschil tussen de V- en de W-versie staat onderaan de TS van [Speakers] Het Focal Chorus Ervaringen Topic uitgelegd. Het kan de meerprijs echt meer dan waard zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23
ransbal schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:03:
[...]

Zonder luisteren, niet kopen.
Deze italiaanse fabrikant heeft al een lange geschiedenis van kwaliteitsprodukten, veelal als OEM fabrikant. Hun eigen lijn heeft een ongekende prijs/prestatieverhouding en kan zich meten met veel duurder geprijsde concurenten. Onbekend maakt onbemind, maar onbekend kan vaak voor een verassing zorgen...

toegevoegd: review
Te beluisteren bij o.a. van Ingen Hifi in Heemskerk en Purmerend.

Ik vond de boekenplank speakers van indiana minder warm dan de Dali Concept 2 boekenplank speakers die ik nu heb.

Desalniettemin een prima speaker voor dat geld :)

K to the KillaZ

Pagina: 1