Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zocht een microfoon voor mijn camera en ben uitgekomen op de Rode videomic en de zoom h1 recorder. Ik weet niet welke ik ga kiezen, maar ik heb een vraag over de h1. Hoe kan je deze het beste bevestigen op de canon? De videomic kan je gewoon netjes bevestigen, maar zijn er onderdelen die je apart kan kopen waar je de h1 gewoon netjes boven op je canon kan bevestigen? En hoe kan je de geluid fragmentjes het beste sync zetten?

Alvast bedankt!

p.s: Ook mag er gezegd worden welke mic beter is. De rode videomic of de zoom h1

excuses als dit in de verkeerde catagorie is gepost.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb de mount al gevonden .. althans, als deze goed is om de mic aan te bevestigen

http://videoholland.nl/meer-accessoires/varizoom-shoe.html

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11-2025

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik heb zelf een 550D en een Zoom H1 en Rode Videomic. Ik zou de Zoom aanraden, omdat je dan flexibeler bent omdat je de Zoom overal kwijt kunt. Audio kwaliteit vind ik ook beter. Als je je 550D nog niet gehacked hebt met Magic Latern heb je sowieso weinig aan de Videomic, vanwege de AGC. Als je voor de Zoom gaat moet je wel je audio syncen, maar dit gaat goed met Plural Eyes. De Videomic gebruik ik nu voor een goede dummytrack, zodat Plural Eyes goed kan syncen.

Die hotshoe mount is overigens prima om de Zoom op je 550D te zetten.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Verwijderd

Topicstarter
Oke super! Precies wat ik wilde weten :) Thanks!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06-2025
Misschien een leuke site (als je er nog niet mee bekent bent): Cheesycam. ;) Is ook erg veel over te vinden. Er stond nu ook een berichtje over de opvolger van de videomic.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Over de mount: die heb je al voor €2,50 inclusief verzendkosten. Ik gebruik zoiets met mijn zoom H4N. Iets van €30 met ingebouwd balhoofdje lijkt me nogal duur en overkill.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1