[mobo] Asus p7p55 lX Raid 0 weigert

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik wordt er moedeloos van...

De hardware (nieuw):

Moederbord: Asus P7P55 LX
Processor: Intel Core i5-760
Harde schijven: 2x Western Digital WD10EURS 1tb/
Geheugen: GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit
Raid gegevens: Rom v8.9.0.1023 PCH-D wRAID5

Ik heb een Raid0 configuratie, de installatie van Windows 7 Home Premium OEM 64 bits, kan aan het eind van de installatie niet worden voltooid. De installatie is bij "Installatie voltooien..."
Ik krijg dan de volgende error:
"Kan Windows niet configureren om op de hardware van deze computer te kunnen worden uitgevoerd."
Ik krijg ook geen fout code of wat dan ook, dus je kan er helemaal niks mee...

Ik ben de hele avond al opzoek geweest op het internet naar iemand met het zelfde probleem, maar zonder enig succes. Ik ben er vrij zeker van dat het de drivers ligt, of misschien aan de chip, die het hele Raid verhaal aanstuurt, maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit.

De installatie is inmiddels 3x afgebroken, met dezelfde error. Ik heb verschillende drivers geprobeerd voor de Raid Configuratie, maar het mag niks baten...

Zelfs al de sata poorten veranderd, zonder succes.

Als ik de pc installeer zonder Raid configuratie, draait het goed en krijg ik ook helemaal geen fouten.

Iemand tips waar ik nog naar kan kijken?

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:38

mendel129

Radioactivator

Probeer eens? http://social.technet.mic...03-429f-96a2-d5d74053531f

1.Boot from the Win 7 Enterprise dvd, after language page
2. Select repair
3. When the utilities page appears, select command prompt
4. type diskpart, press enter
5. type list disk (you should see disk 0), press enter
6. type select disk 0, press enter
7. type clean, press enter
8. type create partition primary, press enter
9. type active, press enter

Alles wordt wel verwijderd :X

[ Voor 62% gewijzigd door mendel129 op 15-01-2011 21:48 ]

Bringer of heat, food and silence!

• Oculus
  • Nu online
Heb ik inmiddels 2x geprobeerd, maar zonder succes.
Heb ook de tip geprobeerd om de niet compatible drivers te proberen, ook niet gelukt.

Kan het ook liggen aan de Raid Chip? Weet iemand of je die kan flashen?

Had nu het plan bedacht om eerst maar weer eens een gewone normale zonder Raid installatie te gaan doen.
Wat schept mijn verbazing? Hij ziet één schijf als 1,5 Tb, wat eigenlijk niet kan, volgens het etiket zit er toch maar echt 1Tb op. Wellicht toch een brakke HD?

[ Voor 56% gewijzigd door Oculus op 16-01-2011 11:04 ]

Verwijderd

Ik doe even een gooi, heb je het met de Intel drivers tijdens de installatie van windows (F6) geprobeerd?

• Oculus
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:41:
Ik doe even een gooi, heb je het met de Intel drivers tijdens de installatie van windows (F6) geprobeerd?
Ja en Nee, in Windows 7 hoeft dat toch niet?
Ik laad de drivers tijdens de installatie, maar niet d.m.v. f6.

Verwijderd

Oculus schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:09:
[...]

Ja en Nee, in Windows 7 hoeft dat toch niet?
Ik laad de drivers tijdens de installatie, maar niet d.m.v. f6.
Normaal niet maar niet geschoten is altijd mis..... ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook al zit de RAID controller op je moederbord, het blijft een I/O Controller.

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• Oculus
  • Nu online
Ben alweer een stuk verder...
Als ik Windows 7 installeer op 1 hd met Ide ondersteuning werkt het.
Als Ik Windows 7 installeer met AHCI ondersteuning dan kan ik de installatie afronden.
Zodra ik de juiste drivers installeer van Intel voor de AHCI controller, die worden geinstalleerd op het moment als ik de "Intel Matrix Storage Manager" installeerd, is het einde oefening. Ik kom windows 7 niet meer in.

Ik moet dan eerst systeemherstel, maar dan is "Intel Matrix Storage Manager" niet meer geinstalleerd en ben ik weer terug bij af.

Ik krijg de indruk dat het systeem niet overweg kan;
1. met de drivers, maar dat lijkt me sterk, want de drivers zijn Windows 7 64 bits compatible.
2. De controller is gewoon brak.

• Oculus
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:17:
[...]

Normaal niet maar niet geschoten is altijd mis..... ;)
As a side note the F6 option nolonger exists in Windows Vista or Windows 7, you're able to load SATA/IDE/SCSI drivers right in the advanced drive setup menu or as you have seen in the recovery menu.

Edited Correction: The F6 option does in fact work when you get to the load drivers screen, it is just nolonger the only way to load drivers as you can also accomplish it through the GUI.

Als ik dit zo lees... Krijg ik sterk de indruk dat het niks uitmaakt, of je het via f6 doet of via de GUI.

• Oculus
  • Nu online
Heb het probleem gevonden.
Heb 2 andere harde schijven gepakt, die in Raid geconfigureerd en hij loopt als een zonnetje! :-)
Dus moet het nu zoeken in van de harde schijven. Denk dat er inderdaad één kapot is.

Verwijderd

SMART info bekijken zou mijn eerste optie zijn. Als je iets als UDMA CRC Error Count met een waarde hoger dan 0 ziet, dan heb je problemen met je kabels.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Overigens kan je beter de Intel RST drivers installeren in plaats van de Intel Matrix Storage Manager die je kan vinden op http://downloadcenter.int...tel%C2%AE+RST%29&lang=eng
Pagina: 1