Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video's van thuis streamen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:24
Beste Tweakers,

Ik ben relatief nieuw op deze site dus ik hoop dat ik het in het goede topic post.
Ik heb thuis een media-center/server staan welke 24/7 aanstaat. Deze Pc dient er voor om films op te kijken, bestanden te delen op ons netwerk thuis en als kleine webserver.

Sinds kort heb ik hier Xampp op geinstalleerd samen met Joomla! Beide programma's bevallen mij prima maar ze komen niet overeen met mijn doeleinden. Ik wil namelijk alle bestanden die op de PC staan kunnen zien via internet. En dan natuurlijk het liefst met een soort van beveiliging er op. Jammer genoeg heb ik hier niet genoeg verstand van, daarom vraag ik het hier eventjes. Tot nu toe heb ik geleerd dat alleen de bestanden in de map "htdocs" gezien kunnen worden via internet. Kan ik dit ook anders instellen zodat ik al mijn bestanden kan zien. (ook van andere schijven in het systeem?)

als dat mogelijk is vroeg ik mij ook af of er een makkelijk script is om die bestanden (films) te kunnen streamen via internet?

MVG,
Jeroen

ps, mocht het van belang zijn, systeem specificaties van de server zijn:
Windows 7 Home Premium, 32 bit
Intel Atom 330 (ION)
1gb DDR2
2x1TB en 1,5 TB hardeschijven

don't mind me

Verwijderd

Beste Jeroen,

Ik zou dit niet laten streamen via een website (htdocs) maar via een FTP server.
Door gebruik te maken van een FTP server kun je extern gewoon je IP adres in typen, in loggen, en je kunt bij alle bestanden waarvan je aangegeven hebt dat je ze wilt delen.

Filzilla is een goed programma hiervoor: http://filezilla-project.org/

Verder zul je wel wat poorten moeten forwarden op je router (FTP poort naar je server sturen.)

Succes!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:25
Wat wil je precies gaan streamen? Als het complete films zijn, heb je een flinke uploadsnelheid nodig.
Welke uploadsnelheid heb je bij je internetabo zitten?

Verder zou ik gaan voor een Windows share, waarbij je de gebruiker in laat loggen. Moet voldoende zijn, lijkt me.

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Dan moet je wel eerst een vast ip hebben, en dat heb je niet in België, tenzij je 15 euro extra betaald.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:25
jordy-maes schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:12:
Dan moet je wel eerst een vast ip hebben, en dat heb je niet in België, tenzij je 15 euro extra betaald.
Of een vaste hostname eraan koppelt, zoals bij DynDNS. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Behalve dan dat streamen over FTP niet echt makkelijk gaat.

Met de <directroy>-entry in je Apache-configuratie kun je subdirectories in je site aanmaken die linken naar andere schijven. Met bijvoorbeeld basic-authentication kun je vervolgens directories (of je hele site) beveiligen. Forward vervolgens in je router de juiste poort en klaas is Kees.
adyta schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:11:
Verder zou ik gaan voor een Windows share, waarbij je de gebruiker in laat loggen. Moet voldoende zijn, lijkt me.
Dat gaat niet werken.

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 16-01-2011 14:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
jordy-maes schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:12:
Even off-topic, maar hoe kom je erbij dat je 15e extra moet betalen voor een vast IP?
Bij dommel krijg je bij vele abbo's een fixed ip als je dat wil for free hoor.

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

GuntherDW schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:35:
[...]
Even off-topic, maar hoe kom je erbij dat je 15e extra moet betalen voor een vast IP?
Bij dommel krijg je bij vele abbo's een fixed ip als je dat wil for free hoor.
Exacte prijs kan ik niet vinden.
http://nl.astel.be/operateurs/Telenet/Funkyshake-
http://nl.astel.be/operat...rtshake-Internet-Telefoon

Het is duidelijk dat Telenet geen Vaste IP's gratis weggeeft.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Pagina: 1