Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rather21
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 19:36
Ik heb een probleem, ik heb Ubuntu 10.10 voor desktop geinstalleerd, d.m.v. een mount. Dat werkte gewoon, maar toen wou ik terug naar Windows 7, van waaruit ik dus Ubuntu had geinstalleer, alleen ik kreeg op geen manier de selectie van waaruit ik kon kiezen voor Windows 7.
Toen had ik dus wat gedaan, en nu start mijn computer op me grub... alleen grub... er gebeurt verder niks, ik kan dus commands in grub doen, alleen daar snap ik geen reet van. Ik wil dus in Windows 7 komen, dat is genoeg.
Ik zal nog even zoeken naar het forum waar ik hetgeen stond wat ik kon doen en wat mij dus in grub bracht. Het had te maken met grub.cfg en ik moest dingen in de terminal invoeren.

Stom stom stom... ik weet het. :'(

Edit: ik heb het via Wubi geinstalleerd op een aparte partitie van een HDD waar Windows niet op geInstalleerd is.

[ Voor 7% gewijzigd door Rather21 op 15-01-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg dit: http://windows7themes.net/how-to-fix-mbr-in-windows-7.html

Gebruik daarna kan je met EasyBCD om Ubuntu toevoegen aan de bootmanager

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Bovenstaande methode is meer een laatste redmiddel.
In het Grub-menu kun je de partitie die geboot moet worden aanpassen door op "e" te drukken. Selecteer dus de Windows 7 regel en druk op "e". Vervolgens pas je de "hd([hd], [partitie])" regel aan en druk je op "b" om het te proberen. Ga elke partitie langs tot je W7 boot.

Dit wordt niet geschreven in het configbestand, dus onthoudt de correcte partitie en pas deze in Ubuntu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rather21
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 19:36
K thnx, en ik kwam dus niet bij het keuze scherm, maar na de MBR fixen wel.
Hartelijk bedankt.

[ Voor 21% gewijzigd door Rather21 op 16-01-2011 13:00 ]