Toon posts:

Computer reboot elke 30 seconden, geen signaal naar monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vandaag mijn oude video kaart (XFX 8800GT) vervangen met een nieuwe (Gigabyte GTX460 1GB). Nadat het eerste niet werkte omdat ik te dom was om te zien dat de GTX460 2 voedingen moest hebben, werkte dit na het bijpluggen van een 2 voeding. Ik deed toen even een reboot, en nu wil het geheel niet meer werken.

Probleem
De computer doet wel een correcte POST (1 beep), maar er is geen signaal naar de monitor (met zowel oude als nieuwe video kaart). Na ongeveer 30 seconden reboot het geheel zich vanzelf. Alle fans en hardware starten ook gewoon op, met uitzondering van de CPU koelerfan, die start na 2 a 3 seconden op.

Al geprobeerd
-Opstarten met nieuwe en oude video kaart
-Resetten BIOS (d.m.v. stroom eraf halen en batterij 30 seconden verwijderen)
-1 voor 1 alle hardware ontkoppeld (HD's, DVD spelers, geheugenbanken).

Specs:
-Gigabyte PC35-DS3R
-Core 2 Duo 2.66
-Sound Blaster Audigy
-XFX Geforce 8800GT (oud) / Gigabyte GTX460 (nieuw)
-4x Dane-Elec 1GB PC2-5300
-Asus A55GA 550W PSU
-Zalman CNPS9700NT CPU cooler

Enige ideeen? Ik denk dat het moederbord het begeven heeft, maar dat hoop ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 19:11 ]

Verwijderd

Al een ander PCI slot geprobeerd? Het lijkt er inderdaad op dat ja mobo of voeding (ja hebt er maar 1 nodig :F ) naar de eeuwige jachtvelden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hardware is niet mijn sterkste kant, maar ik zou zeggen dat aangezien hij aangaat de PSU het doet, en aangezien er een correcte POST plaatsvind, het moederbord ook wel goed zou moeten zijn toch? Of is dat te kort door de bocht?

Er is maar 1 PCI slot waar de videokaart inkan, dus dat valt niet te veranderen. Is er een manier om erachter komen of het aan de voeding of moederbord ligt?

Verwijderd

Ja: met een andere voeding testen, zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Dat lag dan ook wel weer voor de hand ;)

Verwijderd

Topicstarter
In het kader van "ik snap het niet meer": een nachtje laten rusten, opnieuw geprobeerd en het systeem draait weer als een zonnetje. :?

Verwijderd

BIOS toevallig "per ongeluk" gereset?
Pagina: 1