mediacenter (ASUS M4A785G) boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• DoMi1979
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06-2023
Hallo,

Ik heb een mediacenter met het volgende probleem. Als ik hem aanzet, gaat de fan van de CPU
langzaam draaien en start hij niet op. Na een tijdje, soms pas 10 minuten, start hij pas door en dan draait de CPU fan gewoon hard. Het helpt soms ook, als ik hem aan heb gezet en de fan dus langzaam draait, om de reset knop een paar keer in te drukken. Dan start hij ineens door, maar ik moet dat soms wel 20 keer doen. Als het mediacenter eenmaal draait, doet hij het perfect. Ik dacht dat het misschien aan de CPU fan lag, dus ik een nieuwe cooler besteld en net gemonteerd, maar dus nog steeds hetzelfde probleem :-(.

Het gaat om het volgende systeem:

Moederbord: Asus M4A785G HTPC
CPU: AMD Athlon II X2 245 (was eerst boxed, maar nu dus met nieuwe cooler)
Geheugen: Kingston ValueRam 2GB DDR2 (2 DIMMS van 1GB)
Voeding: Nexus Value 430W Compact Real Silent
Behuizing: Antec Fusion Remote HTPC
HDD: WD Caviar Green 1TB

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik zit nu zelf te denken aan het moederbord dat misschien niet helemaal lekker is. Laat maar weten als je/jullie nog aanvullende info nodig hebben. Alvast bedankt!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Koppel alles eens los (wat los kan), probeer eens met 1 Dimm te starten (beide proberen en een memtest uit te voeren) en een bios upgrade. Mocht dit allemaal niet baten kun je proberen om het moederbord te vervangen.

• DoMi1979
Ik ga a.s. weekend alles uit elkaar halen en memtest draaien. De BIOS had ik gecheckt en dat is al de nieuwste versie. Ik zal het resultaat hier posten.

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:44
Welke grafische kaart heb je er in zitten?
Ik heb ontzettend zitten rommelen met een ATI (AMD voor de puristen onder ons) 5xxx serie.
Bootte ontzettend traag. Nieuwe bios verhielp de problemen meteen.

• DoMi1979
De grafische kaart zit onboard. Dat is een HD4200 als ik met niet vergis.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:52

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik had een soortgelijk probleem met mijn systeem en bleek dat de voeding aan het begeven was.
Probeer eens een andere voeding.

• DoMi1979
Na van alles gecheckt te hebben, het moederbord rma gestuurd. Er bleek dus een defect in te zitten. Ik heb een nieuwe gehad en nu draait alles prima. Iedereen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1