Win7 x64 vaag probleem windowspartitie weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-07 12:55
Hallo,

Ik wilde vanmiddag een image maken van mijn C: schijf met het programma Reflect (Free) http://www.macrium.com/reflectfree.asp

Tijdens de installatie van het programma ging de pc spontaan rebooten en je raadt het al.. Windows start nevernooit meer op. Ik baal als een stekker want... ik wilde niet voor niets een backup gaan maken.

Ten eerste krijg ik steeds een stopcode bij het starten van Win7 (0x0000007B) hier naar zoeken zou het aan een sata instelling kunnen liggen. In de bios kan ik dit echter niet aanpassen (IDE / AHCI / ATA) is er gewoon niet.

Fixmbr / Fixboot levert niets op. Safemode werkt niet. Laatst bekende config ook niet. Allemaal 7B BSOD.

Als ik van de originele win7 dvd boot kan hij niet recoveren met het herstelpunt of automatisch systeemherstel.

Nu heb ik win7 op een andere hdd gezet en tot mijn verbazing zie ik op de Originele hdd met mn data alleen maar de partitie " System Reserved" Waar is mijn win7 oude install gebleven? Kan ik die nog terugtoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat laat schijfbeheer precies zien van die oude schijf?

En beschik je over een recent exemplaar van de UBCD?
Ga die anders vast downloaden.

[ Voor 53% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-01-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:00:
Wat laat schijfbeheer precies zien van die oude schijf?

En beschik je over een recent exemplaar van de UBCD?
Ga die anders vast downloaden.
Ok HDD test is goed dus dat is het ook niet. Tevens staat de partitie er wel tussen maar hij schijnt niet aktief te zijn. Kan ik die zonder pardon aktief maken? Staat de data er dan nog op?

Heb nu een verse install van win7 op andere hdd staan, dus ik kan de oude hdd wel benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vergelijk de oude schijf eens met de nieuw gemaakte in schijfbeheer. Aan de nieuwe kun je zien hoe het blijkbaar goed werkt. Welke partitie staat daar actief? Als je de partitie die functioneel overeenkomt met de actieve partitie op de nieuwe schijf op de oude schijf ook actief maakt zou dat heel goed het probleem kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:06:
Vergelijk de oude schijf eens met de nieuw gemaakte in schijfbeheer. Aan de nieuwe kun je zien hoe het blijkbaar goed werkt. Welke partitie staat daar actief? Als je de partitie die functioneel overeenkomt met de actieve partitie op de nieuwe schijf op de oude schijf ook actief maakt zou dat heel goed het probleem kunnen oplossen.
Ja ik heb hem aktief gemaakt, echter ik kan er niets mee. Change letter and path geeft Disk Management console view not up to date melding. Explorer ziet de partitie ook niet. Ik ben nu aan het proberen met acronis. Hopelijk haal ik mijn data nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je feedback is te summier. "Ik kan er niets mee" geeft me geen relevante informatie. Je haalt bij testen van de oude schijf toch wel de nieuwe los? En check de bootopties in het BIOS. Daar staat de juiste schijf/controller toch wel goed ingesteld?

Waarom heb je aan de driveletters geprobeerd te sleutelen? Daar moet je niet aan komen. Als je de oude schijf weer alleen aansluit moet dat in principe weer goed staan. Dat je de oude partitie met de nieuwe explorer niet kunt zien is nieuwe info. Komt dat misschien omdat je de driveletter verwijderd hebt? Je moet niet zomaar wat experimenteren.

Op de UBCD staat diagnostische en data recovery software. Ik weet niet wat voor Acronis software je nu gebruikt maar nogmaals, ga niet in wilde weg in paniek van alles en nog wat doen. Juist in situaties als dit moet je systematisch en weloverwogen te werk gaan.

En geef meer gedetailleerde informatie als je wat terugmeldt. Evt. screenshots. Als je daar de moeite niet voor neemt werkt het niet.

Geef overigens ook eens wat system specs. Met link naar moederbord bij voorkeur.

En kijk eens of hier iets bij zit dat met jouw situatie/hardware overeen komt.

[ Voor 12% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-01-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:34:
Je feedback is te summier. "Ik kan er niets mee" geeft me geen relevante informatie. Je haalt bij testen van de oude schijf toch wel de nieuwe los? En check de bootopties in het BIOS. Daar staat de juiste schijf/controller toch wel goed ingesteld?

Waarom heb je aan de driveletters geprobeerd te sleutelen? Daar moet je niet aan komen. Als je de oude schijf weer alleen aansluit moet dat in principe weer goed staan. Dat je de oude partitie met de nieuwe explorer niet kunt zien is nieuwe info. Komt dat misschien omdat je de driveletter verwijderd hebt? Je moet niet zo maar wat experimenteren.

Op de UBCD staat diagnostische en data recovery software. Ik weet niet wat voor Acronis software je nu gebruikt maar nogmaals, ga niet in wilde weg in paniek van alles en nog wat doen. Juist in situaties als dit moet je systematisch en weloverwogen te werk gaan.

En geef meer gedetailleerde informatie als je wat terugmeldt. Evt. screenshots. Als je daar de moeite niet voor neemt werkt het niet.

Geef overigens ook eens wat system specs. Met link naar moederbord bij voorkeur.
Ok ik probeer wat duidelijker te zijn. De bios opties zijn uitgesloten. Ik kan kiezen van welke HDD ik kan opstarten. Dus nu via een 2e hdd. Ik kan dus hdd 1 zien http://dl.dropbox.com/u/3781375/Disks.JPG
Deze is dus aktief gemaakt aldaar. Drive D: System Reserved / Daarnaast Niets. Maar ik kan er ook niets mee. Niet browsen zeg maar. Ik wilde een driveletter toewijzen maar dit wil niet. Dus kan ik ook niks verzieken op dit moment.

Met Acronis Disk Director kan ik wel door de bestanden browsen, maar dit is beperkt (Demo versie)

Dit is mijn mobo: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=NFlvt10av3F7ayQ9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je al een UBCD? Daar staan vele utilities op die waarschijnlijk veel meer informatie kunnen geven over die partitie en de partitietabel en die ook evt. kunnen repareren. Als je trouwens een vrije schijf hebt die even groot is of groter is het verstandig om een sector voor sector image te maken van de aangedane schijf/partitie om die veilig te stellen. Liefst ga je dan ook eerst aan de slag met die gekloonde partitie en doe je zo min mogelijk met het origineel.

Welke schijf is het? Heb je al gezocht of er mogelijk een issue is met die schijf waar meer mensen ook last van hebben gehad? En het kan toeval zijn dat het gebeurde tijdens de installatie van Reflect maar misschien ook niet. Al gezocht of meer mensen iets dergelijks ervaren hebben tijdens de installatie daarvan?

Installeer bijv. eens Easus Partition Master Home en kijk wat die meldt over de schijf/partitie.

Alleen wat die meldt. Niet meteen 'dingen gaan doen' als je niet zeker bent en niet met een image werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door CaptJackSparrow op 16-01-2011 14:37 ]

Pagina: 1