• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 14:44

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Eerst even de specs:

Core 2 Duo E8500
GEIL black dragon PC 8500 RAM (2x2GB) (ook geprobeerd met 1x 2GB) en met ander geheugen van PQI
P45 Platinum
Sapphire 5770 Vapor-x (2x) (ook geprobeerd met 1)
hardeschijf Samsung iets & Seagate iets
OCZ 800W voeding

Ik heb de case en de processorkoeler verwisseld van dit systeem, en daarbij is de CMOS reset button vast komen te hangen in de I/O-shield, terwijl ik het systeem heb geprobeerd op te starten. Enkele LEDs geven het volgende aan:

rrrr System Power ON, the D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly.

rrgr Memory Detection Test Testing onboard memory size. The D-LED will hang if the memory module is damaged or not installed properly.

rrgg Decompressing BIOS image to RAM for fast booting.

rggr Processor Initialization, this will show information regarding the processor (like brand name, system bus, etc...)

Hij blijft het langst hangen bij rrgg, en verder blijft het systeem in een loop met alle bovengenoemde combinaties. Iemand enig idee wat ik nu moet doen?
(Mocht de topicstart niet voldoende zijn, geef dat dan even aan i.p.v. het topic te sluiten, dan pas ik het nodige aan.)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 13:33
daarbij is de CMOS reset button vast komen te hangen in de I/O shield
Ik geloof niet dat ik dit helemaal volg. Je hebt een button op je mobo vast weten te krijgen in je I/O shield terwijl je ging opstarten?
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je BIOS gereset is? En dat je wellicht je mobo beschadigd hebt?

dat hij reboot bij de processor initalization doet vermoeden dat je het probleem daar ergens moet zoeken lijkt mij, die andere stappen is hij immers voorbij

[ Voor 20% gewijzigd door Rupie op 15-01-2011 17:29 ]

Desktop | Server | Laptop

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:28:
[...]

Ik geloof niet dat ik dit helemaal volg. Je hebt een button op je mobo vast weten te krijgen in je I/O shield terwijl je ging opstarten?
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je BIOS gereset is? En dat je wellicht je mobo beschadigd hebt?

dat hij reboot bij de processor initalization doet vermoeden dat je het probleem daar ergens moet zoeken lijkt mij, die andere stappen is hij immers voorbij
De CMOS-resetknop zat vast in de I/Oshield, waardoor deze constant getriggered werd, vervolgens heb ik het knopje "bevrijd", maar het moederbord blijft in een reboot-loop met die LEDjes.

Over die processor initialisation: zoals gezegd heb ik alleen de koeler vervangen, de processor is daarbij gewoon in zijn socket blijven zitten. Aangezien processors vrij robuust zijn, denk ik niet dat het probleem daar ligt.

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-02 08:46
Als ik het goed begrijp heb je een CMOS-resetknop op je IO-panel zitten?

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:52

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Probeer je CMOS batterij er voor 15 minuten er uit te laten. Mocht dat niet werken eventueel een andere voeding proberen, dat zijn de eerste twee dingen waar ik zo op kan komen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mij lijkt de oplossing eerder ietwat simpeler te liggen namelijk die resetknopjes op de achterkant zijn van die miniswitches en vermoedelijk doordat ie klem gezeten heeft is die switch kapot en blijft contact maken.

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 03:06:
Mij lijkt de oplossing eerder ietwat simpeler te liggen namelijk die resetknopjes op de achterkant zijn van die miniswitches en vermoedelijk doordat ie klem gezeten heeft is die switch kapot en blijft contact maken.
Dat zou heel goed kunnen, ik heb dat plastic knopje met een schroevendraaier uit de I/Oshield geduwd. Het knopje zat daarna weliswaar los (het zichtbare plastic gedeelte dan), maar misschien heb ik dat knopje intern permanent getriggered. Ik zal er eens naar kijken!

Het loshalen van de batterij is misschien ook wel een idee.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Neophyte808 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:22:
Dat zou heel goed kunnen, ik heb dat plastic knopje met een schroevendraaier uit de I/Oshield geduwd. Het knopje zat daarna weliswaar los (het zichtbare plastic gedeelte dan), maar misschien heb ik dat knopje intern permanent getriggered. Ik zal er eens naar kijken!

Het loshalen van de batterij is misschien ook wel een idee.
Denk dat het loshalen van de batterij niet helpt zo lang als die switch contact blijft maken want die switch zal altijd blijven kort sluiten als het ware. Je zou een aantal dingen kunnen doen namelijk het board gewoon RMA sturen en de shop het verder laten repareren hetgeen mij het beste lijkt. Wat je ook kan doen is wanneer je iemand weet ( of jij zelf ) die goed met een soldeerboutje kan werken om er een andere switch op te laten zetten. Een derde maar wel vrij grove oplossing zou kunnen zijn om de switch voorzichtig er vanaf te buigen maar echt ideaal zou dat niet zijn want er mogen dan geen losse contactjes achter blijven.
Pagina: 1