Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluids valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-11 08:28

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
Beste mensen ik zit met een probleem.

Mijn geluid valt steeds weg. ik open sound mixer en tadaa hij staat op de laagste stand, ik sleep hem weer naar de gewenste positie, paar minuten later weer laag. dus ik mag aannemen dat het software related is. nu is deze pc nog maar een paar weken oud dus alle drivers zijn up to date (heb al via systeem al gecontrolleerd).

heeft iemand enig idee hoe ik dit kan maken?

mvg

mij

Te weinig geld voor alle gadgets.

Verwijderd

meer info over welk systeem zou handig zijn. mogelijk heb je een functie aanstaan die decibel limiter heet. Deze zou het volume verschil tussen verschillende bronnen moeten normalizeren en zou dit als gevolg kunnen hebben. Misschien heeft je PC een afstandbediening en ben je erop gaan zitten of vond je moeder dat ie tehard stond ofzo...

- Welke computer / geluidskaart
- Welke driver
- Waneer gebeurt het presies ie: voor , tijdens of na het het spelen van geluid?
- Gebeurt dit altijd of af en toe / onder bepaalde omstandigheden

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:18:
meer info over welk systeem zou handig zijn. mogelijk heb je een functie aanstaan die decibel limiter heet. Deze zou het volume verschil tussen verschillende bronnen moeten normalizeren en zou dit als gevolg kunnen hebben. Misschien heeft je PC een afstandbediening en ben je erop gaan zitten of vond je moeder dat ie tehard stond ofzo...

- Welke computer / geluidskaart
- Welke driver
- Waneer gebeurt het presies ie: voor , tijdens of na het het spelen van geluid?
- Gebeurt dit altijd of af en toe / onder bepaalde omstandigheden
-asus m4n98td evo onboard (dus niet eens iets speciaals)
-en met systeem bedoelde ik apparaatbeheer
-ik ben een spel aan het spelen(league of legends killing floor etc.) het normale geluid(1e schuifbalkje) beweegt niet. die van het spel verschuift iedere keer. ik meen ook dat internet radio daar onderhevig aan is.
-soms 20 min niet dan weer om de minuut zelfs een paar keer na 10 sec.

Verwijderd

Ik gok uit je omschrijving dat je WinXP gebruikt? Deze heeft namelijk nog geen afzonderelijke volume controle of iig niet zo geavanceerd als Vista of Win7 waar het mogelijk per applicatie het volume aan te passen. Als er dus geen extra geluidskaart configuratie aanwezig is die dit veroozaakt moet het 1 van de applicaties zijn die jij opnoemt. Je speeld dus internet radio af tijden het spelen van een spel en dan verschuift het volume plots naar een laag niveau? Mogelijk neemt dus 1 van de 2 verdachten in deze zaak de volume controle over of er is iets anders aan de hand. Wat je kan controleren is of er in de Inet radio of game een volume is ingesteld op laag of dat er spraken is van een ander conflict.
Wat je meestal gaat doen als je een probleem hebt is het elimineren van de mogelijkheden die het probleem veroorzaken. Dus test beide apps appart van elkaar, test met andere apps etc etc etc.

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
ok probleem gevonden: ts. een of andere reden laat ie het geluid wegvallen om vervolgens weer naar normaal te laten gaan. nu dat nog fixen.

toch bedankt.

[ Voor 102% gewijzigd door Masuchievo op 20-01-2011 16:35 ]