Toon posts:

AMD Phenom X6 1055t 125W of 95W ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik sta eigenlijk op het punt een nieuwe processor te kopen, en nu heb ik mijn zinnen gezet op een AMD Phenom X6 1055T met TDP: 125W

Maar ik gebruik een Asrock N68C-GS-UCC,

En op de doos staat aangegeven: ''supports up to 95W Phenom X6''

Nu kom ik natuurlijk met de vraag.. zou dit moederbord ook support geven aan de 125W versie ?
Als je de processor gaat googlen word veel geroepen dat deze eigenlijk in bijna alle AM3 moederborden te prikken is..
Nou bereikt deze 1055t natuurlijk nooit een reele 125W .. en zal bij normaal gebruik onder de 100W blijven. Maar toch was ik benieuwd of dit moederbord ondersteuning geeft aan de 125W versie? (i.v.m. warmte ontwikkeling etc.)

Dit aangezien de 95W versie van de 1055t nog niet beschikbaar is in europa! (evenals de 2.6 GHZ versie van de AMD Phenom X6 die ook een TDP van 95W heeft. )

Alvast dank!

Gr. Mark

Verwijderd

Antwoord staat al in je TS : "supports up to 95W Phenom X6".
Het mobo ondersteunt dus niet de 125W.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
Waarschijnlijk gaat het goed totdat je je processor serieus gaat belasten. Als ik jou was zou ik toch gewoon even kijken voor een ander mobo.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..

Ja het moederbord is dus net nieuw .. eigenlijk gekocht voor de am2 ondersteuning die deze ook nog bied! maar toch maar voor DDR3 1600 KIT erbij genomen, en daar heb ik natuurlijk een mooie AM3 processor bij nodig.

Misschien dan toch maar de m'n ''X6 droom'' laten varen..
Dan maar eens kijken voor een Quad am3 tot 95W .. Misschien een Phenom X4 925?

Iemand eigenlijk een idee wanneer de 95W versie van de X6 Phenom verwacht word?

Nog bedankt voor de reacties !

gr. Mark

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:51:
Hmm..

Ja het moederbord is dus net nieuw .. eigenlijk gekocht voor de am2 ondersteuning die deze ook nog bied! maar toch maar voor DDR3 1600 KIT erbij genomen, en daar heb ik natuurlijk een mooie AM3 processor bij nodig.

Misschien dan toch maar de m'n ''X6 droom'' laten varen..
Dan maar eens kijken voor een Quad am3 tot 95W .. Misschien een Phenom X4 925?

Iemand eigenlijk een idee wanneer de 95W versie van de X6 Phenom verwacht word?

Nog bedankt voor de reacties !

gr. Mark
Volgens mij is die 95W processor alleen voor de OEM-bouw (bijv. HP en Acer) en zal dus ook niet op de consumentenmarkt te verkrijgen zijn.

Ik zou zeggen zit je binnen zeven werkdagen van aflevering van dit product? Zo ja, maak dan gebruik van de Wet koop op afstand (http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand). Zit je buiten deze bedenktijd probeer het moederbord dan te ruilen bij de winkel. Ik weet niet of dit kan, maar je kunt het altijd proberen. Als dat ook niet lukt verkoop het moederbord dan via een tweedehands site zoals Marktplaats.nl of http://tweakers.net/aanbod. Koop vervolgens een moederbord dat wel zwaardere X6 processoren ondersteunt :).

Edit: Ik zie nu dat er wel een 95W 1055T in de handel is geweest, maar niet meer verkocht wordt. pricewatch: AMD Phenom II X6 1055T 95W

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 20:23 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 14:25

yzx

Goedenmorgen,

Had het zelfde probleem voor mijn nieuwe PC 2weekjes terug, en had beetje rondgezocht en ben er uitgekomen dat the Asus Crosshair IV Formula. toch wel een beetje het meeste wordt gebruikt voor de AMD hexa cores. Maar ik heb geen 1055T maar een 1075T :)

En met het moederbordje kan ik lekker snel als beginner toch goed overclocken, mijn 1075T draait stabiel op alle kernen 3,5Ghz door maar op gewoon 2 knopjes te duwen :D

Mvg Y.

[ Voor 26% gewijzigd door yzx op 16-01-2011 08:38 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

je kan natuurlijk ook de x6 kopen en tijdig 2 cores uitschakelen en daarna een juist moederbord kopen die deze cpu wel ondersteunt!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 14:25

yzx

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:23:
je kan natuurlijk ook de x6 kopen en tijdig 2 cores uitschakelen en daarna een juist moederbord kopen die deze cpu wel ondersteunt!
Is toch geld weggooien, kan hij ineens beter die 50euro extra ofzo ophoesten ;)?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Wat is het probleem? Koop dan een X6 95W?

Er zijn er twee: de nieuwe 1055T (de oude is 125W dacht ik) en de nieuwe 1065T die nog niet verkrijgbaar is. Bij de 1065T zou je zeker weten dat je een 95W krijgt, bij de 1055T kun je in theorie ook een oudere 125W krijgen. Dus als je voor de 1055T gaat wel even goed opletten en bij het bestellen aangeven dat je alleen de nieuwe 95W versie wilt hebben.
Pagina: 1