Files van Windows --> Mac --> USB HDD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo allemaal,

Ik weet niet of iemand een tip heeft om windows shares te laten werken onder mac naar een externe harde schijf. Ik heb een windows share opgezet tussen de mac en een windows PC. Ik kan vanuit de windows PC wel files naar shared discs op de mac machine harde schijf zetten (een mac mini 2.2 GHz met 9400 NVidia kaart). Maar het lukt me niet om files van de windows PC naar shared folders die op een externe harde schijf staan die via USB aan de mac mini hangt. De folders zijn op dezelfde manier geshared op de mac als de native folders, gewoon via de mac çontrol panel. Is dit een bekend probleem?

Ik had hiervoor een firewire harde schijf. Die is nog onder reparatie. Voor zover ik me herinner had ik daar dat probleem niet. Iemand die hetzelfde herkent?

Groeten

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de USB-stick HFS+ geformatteerd en weet niet of die nog een tussenkomst van Samba oid nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:45:
Is de USB-stick HFS+ geformatteerd en weet niet of die nog een tussenkomst van Samba oid nodig heeft.
Mac formated maakt niet uit. De Share omgeving van Windows is SAMBA. mac gebruikt AFP voor sharing.
Als je in je systeem voorkeuren op de mac aangeeft bij bestandsdeling dat SMB (Samba) gebruikt mag worden. en de USB HDD ook deeld kan elke windows pc gebruik maken van de USB disk :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:34
indien de usb disk ntfs is kan een mac er niet naar schrijven zonder third party apps. ook niet via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Jawel.. Zie To_Tall's reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Pinooo schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:50:
indien de usb disk ntfs is kan een mac er niet naar schrijven zonder third party apps. ook niet via het netwerk.
klok, klepel :z

probeer het eens zou ik zeggen, ik zet een flesje wijn in dat het werkt, nee wacht een pallet...of..of.. neh :+

http://support.apple.com/kb/ht1812

[ Voor 5% gewijzigd door Zwelgje op 15-01-2011 17:04 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Ja, hier zoek ik dus ook naar. Ik heb een 2 TB schijf staat waar ik niets meer bij op kan pleuren.

x

Pagina: 1