[OSx86] nVidia 650i, Q6600, HD4870 - waar begin ik?

Pagina: 1
Acties:

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:21
Er bestaat een overvloed van informatie over allerlei verschillende setups om OSx86 aan de praat te krijgen. Voor iemand zoals ik, die een systeem heeft draaien en zich afvraagt waar te beginnen, is de informatie een beetje te veel. Daarom start ik even een topic om te vragen waar ik moet beginnen en wat ik moet proberen.

Ik wil het liefst in 1 keer 10.6.6 draaien, zodat ik de MAS op zowel mijn MBP als mijn PC kan gebruiken.

Specs:
ASUS P5NE-SLI Plus
Intel Q6600
ATi HD4870
4GB DDR2
1TB harde schijf (volledig beschikbaar)
2x400GB RAID0 setup schijven (Voor nieuwe partities - staat data op die er niet af kan, waarschijnlijk irrelevant)
ESI Juli@ geluidskaart

Ik heb door mijn MBP een Snow Leopard Install DVD en ik kan dus enige bestanden van mijn MBP halen.

Waar moet ik beginnen? Ik weet dat de 650i chipset niet makkelijk is om aan de praat te krijgen, ik weet dat de ATi HD4870 een probleem kan zijn. Welke OSx86 installer is hiervoor het meest verstandig, of moet ik een normale DVD-install gebruiken?

Edit: Met de guide http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html die daar staat heb ik een iBoot-cd gebrand, en toen in mijn SATA-drive gedaan. Ik heb hierop iBoot opgestart, disc gewisseld, en geprobeerd te booten met -v en met -v -x, beiden gaven de bekende
code:
1
"Still waiting for root device" error. Ik heb mijn SATA-drive geswapt met een IDE-drive en opnieuw geprobeerd. Hierbij bevriest de bootup na ACPI_SMC_PlatFormPlugin::start - waitForService(resourceMatching(AppleIntelCPUPowerManagement) timed out
Ervoor staan (in omgekeerde volgorde):
code:
1
2
3
4
5
6
DSMOS has arrived
Refusing new kext com.apple.iokit.IOUSBFamily, v3.7.8: already have loaded v9.9.9
Previous Shutdown Cause: 0
Bug: launchctl.c:2325 (23930):30: (dbfd = open(g_job_overrides_db_path, 0_RDONLY | 0_EXLOCK | 0_CREAT, S_IRUSR | S_IWUSR_ != -1
BootCacheControl: could not unlink playlist /var/db/BootCache.playlist: Read-only file system
...

[ Voor 32% gewijzigd door coptician op 15-01-2011 19:44 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
ook al op hackingtosh.nl geweest? eventueel andere kext proberen, te vinden bij kext.com

iMac 2020 i7

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 08:59
Ik heb goed nieuws voor je :)

Wanneer de P5N-E SLI plus ook maar een beetje lijkt op de P5N-E SLI dan is hij prima werkend te krijgen met OS X en werkt de iBoot CD inderdaad niet. Dit om de simpele reden dat de nVidia mobo kexts (voor oa. SATA) er niet opstaan en hij daarom bepaalde (root) devices niet kan vinden.

Mijn tip om je op weg te helpen is EmpireEFI, deze heeft deze wel een heeft mij geholpen om het aan de praat te krijgen. Inmiddels op 2 vrijwel identieke P5N-E SLI machines aan de praat gekregen :).

Uit mn hoofd heb je deze boot disc nodig

Voor de rest helpt je gebruikte manual je voor 80% onderweg maar na de installatie moet je niet vergeten de nVidiaSATA kexts te installeren. Ik kan morgen even voor je kijken welke custom kexts ik nog meer heb geinstalleerd (zit nu op mn MacBook).

Geheid dat ik dat overigens ga vergeten dus stuur me morgen even een PM :)