• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 08:19
Hallo,

Heb onlangs mijn lcd monitor schoon gemaakt met een normaal stofdoekje. Dit terwijl de monitor uitstond. Nu ik de monitor weer aanzet heb ik 2 horizontale strepen in beeld. Dit gebeurt al zodra je de monitor aanzet zonder dat de pc aanstaat.

Is dit probleem op te lossen? Zou inprincipe de inverter wel los kunnen halen, zodat de monitor even helemaal spanningsloos word. Of zou de monitor echt defect zijn?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Ja, je zou kunnen proberen het zaakje los te halen, kijken of het helpt.
Ben alleen bang dat het al te laat is...

Is dit echt gekomen nadat je het scherm hebt schoongemaakt?
Heb je misschien te hard gedrukt op het scherm?

• G.Scholtens
Niet extreem hard. En het is inderdaad direct na het schoonmaken gebeurt. Maar waarom dan nu net 2 strepen en niet overal. Het zijn geen pixels die defect zijn. Als ik pixel tester eroplos laat blijven de strepen namelijk ook in beeld.

• jasiccama
Maar het zijn wel van die 'gekleurde strepen' of zijn het gewoon vegen op het scherm...

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
je hebt niet wat zeepresten er op toevallig? dat het nog wat nat is ?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 14:36
Inverter defect of gammel ?, misschien het paneelf beschadigd tijdens het schoonmaken

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Schoonmaken, netjes. Zelf ook onlangs gedaan, alleen doe ik mijn monitor met een microvezeldoekje, maar een stofdoekje moet ook prima kunnen. Voorzichtig zijn is altijd een aanrader :)
Maar nu is je beeld dus voorzien van twee horizontale strepen? Mogelijk heb je met het schoonmaken per ongeluk tegen de kabel gestoten of anderzijds het contact tussen PC en monitor verstoort?
Was het stofdoekje droog? Of is er iets anders van vocht gebruikt met het schoonmaken in de omgeving van de monitor?

Je vermeldt helaas niet wat je al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen en of je zoiets uberhaupt gedaan hebt. Minpunten daar, want dat zijn handelingen die we op GoT wel van je verwachten alvorens je een topic opent. Zie ook: FAQ - Algemeen Beleid - Het plaatsen van topics

Dat wordt bij het begin beginnen nu:
Start eens met het controleren van de aansluitingen. Zit alles nog vast? Haal de kabels even los en sluit ze opnieuw aan voor de zekerheid, vergeet niet de duimschroefjes te gebruiken die op de stekker zitten voor de stevigheid. Die kunnen voorkomen dat de kabel losschiet om wat voor reden dan ook (bv schoonmaken ;) ).

Als het dan nog niet werkt stel ik voor de monitor af te koppelen en te proberen of deze wel goed werkt aan een andere PC.
Werkt het dan wel goed, gaan we verder kijken, kun je hem nog eens proberen op de andere PC en dan gaan we verder kijken als er dan nog problemen zijn.
Werkt de monitor aan een andere PC ook niet, dan houdt je over de monitor zelf of de bekabeling. En dan is het zaak eens een andere VGA kabel te proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 15-01-2011 16:16 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• G.Scholtens
Heb de monitor op een andere pc getest en ook al een andere vga kabel. maar dit mocht niet baten.
Helaas zit er alleen een vga kabel op, dus kan niet verder met een eventuele dvi uitgang.

Kwam op google deze afbeelding tegen:
http://s1.rdstatic.com/files/DD/D5/4F30A72C1D36.jpg

Zo lijkt het erbij mij ook op, maar dan gelukkig maar 2 strepen. Het schoonmaken is gebeurt met een droge doek. Dus zeep resten kunnen het helaas niet zijn, storing zit er ook al 2 week in. Monitor is verder gewoon in gebruik nog.

Zal ook even naar de pinnetjes kijken van de vga uitgang op de monitor zelf. En anders morgen even de monitor uit elkaar halen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je de monitor aan een andere PC geprobeerd hebt en ook al met een andere kabel, dan houd je inderdaad alleen de monitor over.
Pinnetjes controleren lijkt mij ook een goed idee en dan zou het daarna in de monitor zelf moeten zitten.
Benieuwd naar je bevindingen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• G.Scholtens
Heb monitor helemaal uit elkaar gehaald, en alle stekker nagekeken maar probleem zit er nog.
Garantie bij acer is helaas al verlopen, kan hem opsturen voor rma en prijsindicatie. Maar dan gaat het mij meer kosten, aangezien ik de monitor gratis heb.

Iemand nog suggesties?

• jasiccama
Ik zou hem niet naar Acer opsturen.
Je betaald altijd onderzoekskosten en dat is de monitor naar mijn weten niet meer waard, toch?
Je hebt hem al gratis gekregen dus ik zou hier niets meer mee doen.
Tijd en nu een reden voor een andere :)

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
helaas pindakaas verhaal :( tijd voor een nieuwe
Pagina: 1