Toon posts:

cel366@550, maar toch niet helemaal stabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik heb het volgende systeem:

- Cel 366@550, 2.1 volt
- 192 mb Sdram pc-100
- Chaintech 6BTM mobo
- Seagate medalist 4,3 gieg
- Creative 3dBlaster Ultra gamer 32mb

nou heb ik het volgende probleem:

zodra de temp. van de core boven de 43,5 komt dan loopt mijn peeceetje vast :(
maar de celeron kan toch wel makkelijk 50/60 graden hebben. Ik heb een vrij normale doch grote koeler :) ter waarde van 40 piek, dus niet zo'n stom knaken ding :). Wat kan ik doen tegen die hangers en hoe maak ik het NOG kouder in mijn kassie ?

alvast bedankt

BlindDent

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
je hebt bijna dezelfde pc als ik.

ik heb 6BTM chaintech met 333 celeron,viper 550, 192 ram 100mhz. binnekort krijg ik een koeler de beste 3125 van alpha voor 100 piekjes.Dan gaatie naar 500 mhz ik heb voltage op 2.2 volt gezet.mischien ook iets voor jou hem op 2.2 volt zetten. ik heb iemand gekend die moest hem op 2.4 volt zetten bij 366@550 om hem stabiel te krijgen. hoe heb jij trouwens 2.1 voor mekaar gekregen? moet je toch solderen? ik heb het met pinnetjes afplakken gedaan. je moet eerst alles draaien zonder de kast eromheen. als ie dan stabiel is moet je een koeler hebben die warme lucht uit de kast haalt.

Verwijderd

Topicstarter
core nu op 2.3 volt :)
wordt wel 47 graden, dus over de hang grens van 43,5 maar moet nog ff kijken of alles echt stabiel is

iig bedankt !

Verwijderd

Is volgens mij echt afhankelijk van de proc.

Ik heb de zaak staan op 1,95 volt en loopt ook stabiel op 550.

Verwijderd

Mijn 366@550 loopt bij 2.0v bijna 100% stabiel, en bij 2.05v volledig stabiel. Zonder zware koeler.

Bij 2.0v liep er overigens nooit iets vast of zo, maar cpu stability tester gaf 'm maar 5/6 omdat ie een paar foutjes had gemaakt na een dag testen. Dat was bij 2.05v dus opgelost: 6/6 rock solid.

2.4v lijkt mij wel erg veel.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Wat voor progje gebruik je om de stabiliteit te testen??

Ik kan zoiets namelijk ook heeeeeeeeeeel goed gebruiken :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
Gewoon lekker stevig potje quake3'en of lekker lang achter elkaar 3dmark2000 draaien..... is na na een jaar nog niet vastgelopen is ie wel stabiel denk ik....

Verwijderd

Goingin:

Kijk bij www.ocshoot.com bij de downloads. Daar staat 'cpu stability tester'. (bij benchmarks)

Geinig proggie dat een cpu-torture test uitvoert en eventuele foutjes telt.

Is handig als je je systeem echt 100% stabiel wil hebben. Bij mij draaide bijvoorbeeld unreal-demo een paar uur perfect, maar de stability-tester gaf een paar foutjes na een halve dag draaien. (één keer draaien is niet voldoende voor betrouwbare resultaten). Na het ophogen van het voltage met 0.5v gaf ie geen foutjes meer.

Verwijderd

Toch ff een post over stabiliteit... Ik vind een pc nooit helemaal stabiel, zeker niet met windhoos daarom is het moeilijk te bepalen wat er stabiel genoeg is.... Zelfs als je systeem niet overclocked is kan tie nog wel crashen... Iemand die er anders over denkt laat het me weten ;)
Pagina: 1