Toevoegen onderschrift bij alle foto's en afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik las net nieuws: Engadget: Apple maakt van volgende iPhone 'world phone' op mijn iPad en zag onderaan het artikel een foto staan. Op het moment van lezen had die foto geen onderschrift en kon ik dus niet met zekerheid weten wat ik op de foto zie. Nu zal deze afbeelding ongetwijfeld een alt of een title hebben meegekregen, maar die kan ik voor zover ik weet niet zien op mijn iPad.

Daarom het eenvoudige maar zeer handige verzoek: kunnen jullie voortaan aan elke foto of afbeelding op de frontpage een ondertitel meegeven die beschrijft wat er op de foto of afbeelding te zien is? Dank.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Wij vullen standaard Alt en Title in.

Nu is het nauwelijks een geheim dat ik graag zie dat we betere mobiele sites (specifiek voor tablets en smartphones) krijgen met betere navigatiemogelijkheden en met fixes voor dit soort zaken. Op desktop speelt dit uiteraard niet, maar op tablets wel :)

Een concreet antwoord op je verzoek - onderschriften bij elke afbeelding (hoe moet dat dan met die kleine afbeeldingen die we vaak rechts van de tekst plaatsen?) - laat ik over aan hoofdredacteur Wilbert de Vries, want die gaat hierover :)

• Harm
  • Niet online
Even een kick, want bij nieuws: Google-ceo Eric Schmidt treedt terug staat opnieuw niets. Nu denk ik te weten dat Schmidt de oude grijze man is, maar het zou handig zijn als dit eronder zou staan.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ook hiervoor geldt weer dat de alt/title keurig zijn ingevuld en dat je op alle apparaten die dat ondersteunen kunt lezen: Erich Schmidt (achter), Larry Page en Sergey Brin. We zullen eens nadenken over een functie om indien relevant een dergelijke caption ook onder de foto te tonen

• Harm
  • Niet online
Die functie waarover je in je laatste zin schrijft, kan dat niet iets zijn als het volgende: wanneer een afbeelding een bepaalde minimumgrootte heeft (zodat kleine afbeeldingen zijn uitgezonderd) wordt in de HTML die door de backend gegenereerd wordt automatisch de beschrijving uit de alt/title toegevoegd. Is dat wat?